top icon
Formula 1

GP Ιταλίας: O Bottas στην pole του σπριντ

Ο Valtteri Bottas, στο πρώτο αγωνιστικό τριήμερο όπου είναι σίγουρο ότι δε θα συνεχίσει την καριέρα του στην Mercedes, κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές, που καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης για το αυριανό κατατακτήριο σπριντ.

Ο Bottas κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα απ’ όλους στην τελική του προσπάθεια στο Q3, καθώς ήταν και η πρώτη φορά που είχε μπροστά του ένα μονοθέσιο, για να επωφεληθεί από το slipstream, αν και ο Ricciardo βρισκόταν αρκετά μακριά μπροστά του, ίσως υπερβολικά για να του χαρίσει το πολυπόθητο slipstream. Σε όλες τις σημερινές προσπάθειες, ο Bottas βρισκόταν εμπρός από τον team mate του, για να του δίνει slipstream.

Επειδή η Mercedes διαπίστωσε ότι υπήρχαν μερικές ανησυχητικές ενδείξεις στην τηλεμετρία της μονάδας ισχύος του Bottas, αποφάσισε να τοποθετήσει την 4η για τη φετινή σεζόν στο μονοθέσιο του Φινλναδού, αν και δεν ήταν αυτό το αρχικό σχέδιο της γερμανικής ομάδας.

Συνεπώς, ο Bottas θα εκκινήσει το κατατακτήριο σπριντ αύριο από την 1η θέση, αλλά στον αγώνα της Κυριακής θα βρίσκεται στην τελευταία θέση της σειράς εκκίνησης.

Ο Lewis Hamilton κατετάγη στη δεύτερη θέση και ο Βρετανός δήλωσε ότι δεν ήταν η καλύτερες κατατακτήριες δοκιμές για τον ίδιο, καθώς η συμπεριφορά του μονοθεσίου του δεν ήταν ακριβώς όπως θα την ήθελε ο ίδιος. H διαφορά μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes ήταν μόλις 96 χλστ. του δλ.

Μάλιστα, o Bottas είχε υιοθετήσει διαφορετικές αεροδυναμικές ρυθμίσεις από τον Hamilton, με το πτερύγιο της πίσω αεροτομής του Φινλανδού να παρουσιάζει ένα gurney flap στο χείλος εκφυγής του, το οποίο απουσίαζε από την Mercedes του team mate του. Συνεπώς, ο Bottas είχε μονοθέσιο που παρήγαγε περισσότερη αρνητική άντωση, προσδίδοντας περισσότερη πρόσφυση στις στροφές.

Ο Max Verstappen κατετάγη στην 3η θέση, μόλις 23 χλστ. του δλ. εμπρός από την πρώτη McLaren, η οποία διαθέτει ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο στις ευθείες της Monza. O Ολλανδός ήταν ευχαριστημένος που κατάφερε να βρεθεί στην 3η θέση, καθώς η Monza είναι μια από τις πίστες όπου η Red Bull ιστορικά δυσκολεύεται και ήταν δύσκολο να ξεπεράσει τον κίνδυνο της McLaren.

O Verstappen επωφελήθηκε πάρα πολύ από το slipstream του έτερου οδηγού της Red Bull, Sergio Perez, για να σημειώσει έναν χρόνο πολύ ανταγωνιστικό, μόλις λίγα χιλιοστά πίσω από τους χρόνους που είχαν σημειώσει οι Mercedes στην πρώτη προσπάθεια του Q3.

Άλλωστε, το slipstream στη Monza μπορεί να αποφέρει έως και 0,7 δλ. στο γύρο. Ωστόσο, ο Verstappen δεν κατάφερε να βελτιώσει στην τελική του προσπάθεια στο Q3.

Σύμφωνα με τη βαθμολογία της F1 όσον αφορά την απόδοση στις ευθείες, οι δύο οδηγοί της Red Bull βρίσκονταν στην 4η και 5η θέση, γεγονός που σημαίνει ότι η Red Bull αποφάσισε υιοθετήσει ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης από την Mercedes, γεγονός που υποστηρίζεται και από τη σύγκριση της τηλεμετρίας Hamilton-Verstappen από το FP1, ο Ολλανδός έχανε χρόνο στις στροφές και όχι στις ευθείες.

Η Red Bull επειδή διαθέτει μεγάλη γωνία rake το πίσω μέρος της είναι αρκετά ανασηκωμένο. Αυτό κάνει την πίσω αεροτομή να «κάθεται» πιο ψηλά, δημιουργώντας μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια. Για να το αντιμετωπίσει αυτό, η Red Bull τοποθέτησε στο πίσω μέρος μια πολύ λεπτή αεροτομή, ίσως την πιο λεπτή του grid, καθώς τα άκρα του πτερυγίου στα άκρα είναι ανασηκωμένα.

Αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren ήταν απογοητευμένοι που έχασαν την 3η θέση για λίγα χλστ. του δλ. Ο Lando Norris βρέθηκε στην 4η θέση, μόλις 6 χλστ. του δλ. εμπρός από τον team mate του, Daniel Ricciardo.

Οι McLaren αποδείχθηκαν εξαιρετικά ανταγωνιστικές σήμερα, σε αντίθεση με τις επιδόσεις τους στο Zandvoort. Οι ευθείες της Monza βοηθούν την MCL35M, που παράγει χαμηλές τιμές οπισθέλκουσας και διαθέτει ένα πολύ αποδοτικό DRS.

Ο Pierre Gasly συνέχισε τις πολύ καλές εμφανίσεις, για να καταλάβει την 6η θέση σήμερα, εκμεταλλευόμενος την ισχύ του κινητήρα της Honda. Ο Γάλλος εμποδίστηκε από τον Leclerc στο Q2 και βρισκόταν εμπρός από τις Red Bull στην πρώτη προσπάθεια στο Q3 και πίσως τους στη δεύτερη.

Πίσω από τον Γάλλο της AlphaTauri, βρέθηκαν οι δύο Ferrari. H ιταλική ομάδα ήταν ευχαριστημένη από τη σημερινή επίδοση, καθώς πέρυσι οι οδηγοί της είχαν βρεθεί στην 13η και 17η θέση. Ο Carlos Sainz κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον Charles Leclerc, ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα με την επιβράδυνση του κινητήρα του στα κατεβάσματα σχέσεων.

Οι μηχανικοί της Scuderia προσπάθησαν να επέμβουν στη μονάδα ισχύος του Μονεγάσκου, αφαιρώντας το κάλυμμα κινητήρα στα διαλείμματα μεταξύ των σκελών της διαδικασίας. Οι προσπάθειες των μηχανικών κατάφεραν να ελαττώσουν το πρόβλημα, το οποίο όμως δεν εξαλείφθηκε.

O Sergio Perez κατετάγη την 9η θέση, καθώς ήταν ο πρώτος οδηγός που εξήλθε από τα pits για την τελική προσπάθεια στο Q3 και κατά συνέπεια δεν επωφελήθηκε από slipstream προπορευόμενου μονοθεσίου.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Antonio Giovinazzi με την Alfa Romeo, ο οποίος εισήλθε στο Q3 με την Alfa Romeo για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα.

Οι δύο Aston Martin βρέθηκαν στις θέσεις 11 και 12, με τον Sebastian Vettel να απολογείται, επειδή διέπραξε ένα λάθος στην πρώτη Lesmo. Πίσω από τις Aston Martin θα παραταχθούν οι δύο Alpine. Αμφότερες οι ομάδες δέχθηκαν πρόστιμα 5.000 ευρώ για μη ασφαλή απελευθέρωση των μονοθεσίων τους στο pit lane κατά τη διάρκεια του Q2.


Από τα στιγμιότυπα της ημέρας, ο λαγός που ευτυχώς απέφυγε ο Latifi.
Οι δύο Williams θα παραταχθούν πίσω από τις Alpine. O George Russell κατάφερε να προαχθεί στο Q2, έπειτα από την ακύρωση του χρόνου του Tsunoda στο Q1, λόγω παράβασης ορίων πίστας στην Parabolica. Ο Βρετανός δήλωσε ότι ενώ η Williams πίστευε ότι η Monza θα είναι μια από τις καλές της πίστες, δεν ισχύει αυτό._Φ.Λ.

GP Ιταλίας

Πρόγραμμα υπόλοιπου τριημέρου

Τηλεοπτική μετάδοση: Cosmote Sport 5HD, ΕΡΤ Sports
Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 2: 13:00
Κατατακτήριο σπριντ: 17:30
Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου
Αγώνας: 16:00

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ