top icon
Formula 1

Προεπισκόπηση GP Γαλλίας

To GP Γαλλίας είναι ο πρώτος εκ των τριών αγώνων που θα διεξαχθούν σε διαδοχικά σαββατοκύριακα και θα δοκιμάσουν οδηγούς και μηχανικούς στα όρια των αντοχών τους.

Η Formula 1 θα επιστρέψει στην πίστα του Paul Ricard στο Le Castellet για πρώτη φορά από το 2019, αφού το περυσινό GP Γαλλίας ακυρώθηκε. Η πίστα είναι αναγνωρίσιμη από τους αχανείς χώρους διαφυγής οι οποίοι είναι βαμμένοι με μπλε και κόκκινες λωρίδες κατασκευασμένες από άσφαλτο και βολφράμιο, για να επιβραδύνουν σταδιακά τα μονοθέσια σε περίπτωση εξόδου.

Έπειτα από δύο Grand Prix σε σιρκουί πόλης, όπου οι τοίχοι παραμόνευαν να τιμωρήσουν κάθε λάθος, το Paul Ricard είναι ακριβώς το αντίθετο, οπότε αναμένεται τα όρια πίστας να έρθουν και πάλι στο προσκήνιο, όπως συνέβη στο GP του 2019. Τότε, ο Ricciardo είχε τιμωρηθεί με χρονική ποινή, πέφτοντας από την 7η στην 11η θέση, έχοντας προσπεράσει εκτός πίστας στις μάχες του με τους Norris και Raikkonen στους τελικούς γύρους.

Paul Ricard

To Paul Ricard αποτελεί ιδανική πίστα δοκιμών με 150 διαφορετικές επιλογές χάραξης και σύστημα ψεκασμού για προσομοίωση βρεγμένου οδοστρώματος. Η χάραξη που χρησιμοποιείται από την F1 συνδυάζει όλα τα είδη στροφών (αργών, μέσης ταχύτητας και γρήγορων) με αρκετές ευθείες. Βρίσκεται 400 μ. επάνω από το επίπεδο της θάλασσας και όντας κοντά στη νότια ακτή της Γαλλίας, είναι εκτεθειμένη σε ανέμους. Η υψομετρική διαφορά από το υψηλότερο σημείο (στροφή 12) έως το χαμηλότερο (στροφή 6) είναι 30 μέτρα, αλλά επειδή είναι «απλωμένη» κατά το μήκος της πίστας, στην πραγματικότητα δε φαίνεται.

H ισχύς του κινητήρα μπορεί να κάνει διαφορά στη συγκεκριμένη πίστα. Υπάρχουν τρεις ζώνες μεγάλου φρεναρίσματος, στην προσέγγιση των στροφών 1, 3 και 8, αλλά επειδή έχουν αρκετή απόσταση μεταξύ τους, το σύστημα πέδησης προλαβαίνει να κρυώσει και κατά συνέπεια δεν καταπονείται πολύ.

Brembo Brake Facts Paul Ricard

Στοιχεία της Brembo για κάθε ζώνη φρεναρίσματος του paul Ricard

Νέα ασφαλτόστρωση

Το 70% της χάραξης, συμπεριλαμβανομένων σχεδόν όλων των στροφών, ασφαλτοστρώθηκε εκ νέου το Φεβρουάριο από την εταιρεία Dromo, που είχε αναλάβει την ασφαλτόστρωση του Silverstone το 2019. Το αποτέλεσμα είναι μια επιφάνεια πιο λεία, με λιγότερες ανομοιομορφίες. Σχεδόν οι στροφές άλλαξαν λίγο (εκτός από την 10), περισσότερο ως προς την κλίση τους, χωρίς να τροποποιηθεί η χάραξη.

Στη στροφή 5, ο ασφαλτοτάπητας έχει ανυψωθεί περισσότερο στο μέσο της αγωνιστικής γραμμής για λόγους βελτίωσης της απομάκρυνσης των υδάτων και θα δυσκολέψει τους οδηγούς. Η στροφή 7 έχει πιο προοδευτική κλίση, ενώ στην 11 οι οδηγοί θα νιώθουν περισσότερη «υποστήριξη». Επίσης εξομαλύνθηκε μια ανομοιομορφία στην είσοδο του pit lane. Οι περισσότερες αλλαγές πραγματοποιήθηκαν για να βελτιωθεί το θέαμα. Φέτος θα επιτραπεί η προσέλευση περιορισμένου αριθμού θεατών: 15.000 ανά ημέρα, δηλαδή ⅓ της συνολικής χωρητικότητας.

Ελαστικά

Η Pirelli έχει φέρει τις μέσες γόμες (C2 σκληρή, C3 μέση και C4 μαλακή) για το Γαλλικό GP, όπως είχε κάνει και το 2019, που η επικρατέστερη στρατηγική στον αγώνα ήταν το ένα pit stop με συνδυασμό μέσης και σκληρής γόμας για τους οδηγούς που ανέβηκαν στο βάθρο. Συνεπώς, οι κορυφαίες ομάδες θα προσπαθήσουν να προαχθούν στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα, για να εκκινήσουν με αυτή τον αγώνα.

Η φθορά ελαστικών δεν αποτελεί πρόβλημα στο Paul Ricard, αλλά η θερμική καταπόνηση είναι ένα από τα βασικά ζητήματα που θα αντιμετωπίσουν οι ομάδες. Το 2019 η θερμοκρασία του ασφαλτοτάπητα ξεπέρασε τους 50 βαθμούς Κελσίου. Το Paul Ricard έχει την υψηλότερη μέση θερμοκρασία ασφαλτοτάπητα απ’ όλες τις πίστες του Πρωταθλήματος. H θερμική καταπόνηση μπορεί να αλλάξει τη χημική σύσταση της γόμας (διαταράσσοντας μόνιμα τους δεσμούς των πολυμερών, μειώνοντας την ελαστικότητα) , ή ακόμη και να την καταστρέψει, οδηγώντας σε blistering ή graining, μειώνοντας την πρόσφυση.

Pirelli Preview Paul Ricard

H στροφή 13 είναι ιδιαίτερα απαιτητική όσον αφορά τα πλευρικά φορτία, όπως και η Signes (10), που ακολουθεί την ευθεία Mistral. Στην παρατεταμένη 11, αναπτύσσεται η υψηλότερη -στιγμιαία- πλευρική επιτάχυνση: 4,9 G.To τρίτο τμήμα (sector) της πίστας ασκεί στα ελαστικά ισχυρές πλευρικές φορτίσεις και αυτό αναγκάζει τους οδηγούς στις κατατακτήριες δοκιμές να διαχειριστούν τα ελαστικά τους για να αντέξουν μέχρι το τέλος του γύρου.

Στα πρώτα δύο τμήματα σημασία έχει η καλή απόδοση στο φρενάρισμα, στην έξοδο από τις αργές στροφές (αρκετές από τις οποίες είναι συγκεντρωμένες στο τέλος του πρώτου sector) και η τελική ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες ιδίως στο μεσαίο κομμάτι. Ιδιαίτερα η ευθεία Mistral, διακόπηκε στη μέση με την τοποθέτηση ενός chicane για να διατηρηθούν σε φυσιολογικά επίπεδα οι τελικές ταχύτητες. Με πολλές μεγάλες ευθείες να καταλήγουν σε chicane ή αργές στροφές, το Paul Ricard προσφέρει αρκετές ευκαιρίες για προσπεράσματα. Στα δύο προηγούμενα GP Γαλλίας είδαμε 73 προσπεράσματα συνολικά.

Πιέσεις ελαστικών στο στόχαστρο

Πέραν από τα πιο αυστηρά στατικά τεστ των πίσω αεροτομών που θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά στο Γαλλικό GP, η FIA άλλαξε και το πρωτόκολλο ελέγχου πιέσεων των ελαστικών, έπειτα από τις αστοχίες των Verstappen και Stroll στο GP Αζερμπαϊτζάν. Οι υποψίες της Pirelli ότι οι ομάδες λειτουργούσαν σε χαμηλότερη πίεση τα ελαστικά τους οδήγησε την FIA να θεσπίσει πληθώρα πιο αυστηρών ελέγχων, τους οποίους μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ. Εφεξής, οι πιέσεις όλων των ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα θα ελέγχονται και μάλιστα όταν είναι κρύα. Τυχόν παραβάσεις θα αναφέρονται στους αγωνοδίκες.

Red Bull

Η Red Bull έφυγε από το Αζερμπαϊτζάν επεκτείνοντας το βαθμολογικό της προβάδισμα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και διατηρώντας την πρωτοπορία στο Πρωτάθλημα Οδηγών με 4 βαθμούς. Ωστόσο, χωρίς την αστοχία ελαστικού των τελευταίων γύρων για τον Max Verstappen, η ομάδα θα είχε εκμεταλλευτεί καλύτερα το πλεονέκτημα που είχε στα σιρκουί των πόλεων του Μπακού και του Μονακό. Τώρα, με την επιστροφή σε πιο φυσιολογικές πίστες, η Mercedes αναμένεται να είναι πιο ανταγωνιστική.

Στην Ισπανία, η Red Bull χρησιμοποιούσε μια πίσω αεροτομή η οποία δε θα περνούσε τα καινούργια στατικά τεστ της FIA. Αν και η χρήση της επέτρεψε στην RB16B να έχει επαρκή τελική ταχύτητα, δεν προστάτευσε τα ελαστικά της όσο καλά είχε τη δυνατότητα να το κάνει η Mercedes. Στο GP Γαλλίας, η Red Bull θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει μια πιο άκαμπτη πίσω αεροτομή (όπως έκανε στο Μπακού) και μένει να διαπιστωθεί εάν η απώλεια αυτή θα έχει αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου.

Παράλληλα, η Red Bull (μαζί με την Aston Martin) ενδέχεται να είχε από τις πιο επιθετικές προσεγγίσεις όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας των ελαστικών. Θα είναι ενδιαφέρον να διαπιστωθεί αν το πιο αυστηρό πρωτόκολλο παρακολούθησης της FIA στο συγκεκριμένο τομέα θα επηρεάσει την απόδοση της Red Bull στην πίστα.

Η Red Bull αναμένεται να χρησιμοποιήσει καινούργιες μονάδες ισχύος από την Honda με βελτιώσεις για λόγους αξιοπιστίας, οι οποίες ίσως επιφέρουν και κάποιο μικρό κέρδος στην απόδοση. Στο Μπακού, η ιαπωνική ομάδα είχε τη δυνατότητα να παράγει ενέργεια για λίγο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από την Mercedes.

Πάντως, αν ο Sergio Perez συνεχίσει να κάνει εμφανίσεις όπως αυτή στο Μπακού ίσως έχει τη δυνατότητα να εισέλθει στη μάχη του τίτλου και σίγουρα μπορεί να εμποδίσει κάποιες από τις στρατηγικές επιλογές της Mercedes ή να κλέψει βαθμούς από τους οδηγούς της γερμανικής ομάδας.

Στον προσομοιωτή της Red Bull στο Milton Keynes δε θα βρίσκεται αυτό το σαββατοκύριακο ο Alex Albon, αλλά ο 20χρονος Εσθονός (4ος αυτή τη στιγμή στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Formula 2) Juri Vips. O Albon θα βρίσκεται στη Monza, όπου θα κάνει το ντεμπούτο του στο Πρωτάθλημα DTM, αλλά παραμένει ο αναπληρωματικός οδηγός αμφότερων των ομάδων της Red Bull. Αν κάποιος από τους βασικούς οδηγούς χρειαστεί αντικατάσταση, ο Albon θα μεταφερθεί από την Monza στο Le Castellet για να τον αναπληρώσει.

Mercedes

Στους δύο τελευταίους αγώνες που διεξήχθησαν σε σιρκουί πόλης, η Mercedes αντιμετώπισε προβλήματα ανάπτυξης θερμοκρασίας στα εμπρός ελαστικά. Ωστόσο, στο Ισπανικό GP, όπου το ζητούμενο ήταν, όπως και στο Paul Ricard, η διαχείριση της θερμικής καταπόνησης, η W12 ήταν εξαιρετική. Σε αυτό ποντάρει η γερμανική ομάδα για να έχει ένα δυνατό αγωνιστικό σαββατοκύριακο.

Υπάρχει επίσης μια θεωρία που λέει ότι η γόμα C2 -που θα είναι διαθέσιμη και πάλι στη Γαλλία- ταιριάζει ιδιαίτερα στην W12, ενώ η Red Bull δυσκολεύεται να την κάνει να λειτουργήσει σωστά. Ίσως να είναι πιο δύσκολο για την Mercedes να χρησιμοποιήσει το undercut, κάνοντας πρώτη pit stop εφόσον βρίσκεται πίσω από την Red Bull, αν η W12 δεν έχει τη δυνατότητα να φέρει τη σκληρή γόμα στην ιδανική θερμοκρασία στο γύρο εξόδου από τα pits.

Σύμφωνα με τις τελευταίες φήμες, ο Valtteri Bottas έχει ενημερωθεί ότι δε θα συνεχίσει με την ομάδα πέραν της φετινής σεζόν, όπως επίσης και ο George Russell έχει ενημερωθεί ότι θα αντικαταστήσει τον Φινλανδό του χρόνου.

Ferrari

H Scuderia έδειξε εξαιρετικά σημάδια διαχείρισης των ελαστικών της στην Ισπανία και αν μπορεί να μεταφέρει στο Paul Ricard τα μαθήματα που πήρε εκεί, ίσως έχει τη δυνατότητα να παλέψει στα ίσα με τη McLaren. Θεωρητικά, η γαλλική πίστα ευνοεί περισσότερο το μονοθέσιο της βρετανικής ομάδας που λόγω μικρότερης αεροδυναμικής αντίστασης και ισχυρότερου κινητήρα, παράγει υψηλότερες τελικές ταχύτητες και είναι πολύ καλό στις γρήγορες στροφές.

McLaren

O Lando Norris προσεγγίζει το GP Γαλλίας όντας ο μοναδικός οδηγός που έχει βαθμολογηθεί σε όλους τους φετινούς αγώνες. Στον αντίποδα, ο Daniel Ricciardo δεν είχε καλά αποτελέσματα στους δύο τελευταίους αγώνες και ευελπιστεί ότι η επιστροφή σε μια πιο φυσιολογική πίστα θα τον ευνοήσει. O Αυστραλός πέρασε μερικές ημέρες στον προσομοιωτή, ξεκινώντας σχεδόν από την αρχή, στην προσπάθειά του να κατανοήσει πως λειτουργεί η MCL35M και τι χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά. O Ricciardo δοκίμασε ακόμη και αντισυμβατικές λύσεις, στην προσπάθειά του να κατανοήσει καλύτερα. «To εκνευριστικό είναι ότι ξέρω περίπου τι χρειάζεται, αλλά είναι απλά τόσο δύσκολο να το κάνω σωστά, είναι πολύ μικρό το πλαίσιο. Θα υπάρξει ένας γύρος που μπορώ να το κάνω, αλλά να το επαναλάβω για 55 γύρους είναι το δύσκολο».

AlphaTauri

Pierre Gasly σχολίασε για το Paul Ricard: «Είναι μια πίστα περίπλοκη και τεχνική διότι υπάρχουν μερικοί τύποι στροφών που δε βρίσκεις πουθενά αλλού. Συγκεκριμένα, η στροφή Beausset στο τελικό τμήμα, η παρατεταμένη δεξιά που ακολουθείται από μια αριστερή. Όσον αφορά το αυτοκίνητο, ξεκάθαρα η πρώτη μας δουλειά θα είναι να βρούμε το καλύτερο στήσιμο για αυτή την ασυνήθιστη χάραξη».

Μετά τη μετακόμιση του Yuki Tsunoda στην Ιταλία, όπου πέρασε τον περισσότερο χρόνο του στο εργοστάσιο της AlphaTauri στη Faenza, ο Ιάπωνας ανέφερε ότι «αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε διαφορετική προσέγγιση στο αγωνιστικό σαββατοκύριακο και να έχουμε περισσότερες συζητήσεις, κάτι που λειτούργησε καλά. Νομίζω ότι θέσαμε νέες βάσεις για το πως να προσεγγίζουμε έναν αγώνα. Η μετακόμιση στην Ιταλία ήταν η σωστή απόφαση και κάτι πολύ θετικό για εμένα, αν και σημαίνει ότι πρέπει να ταξιδεύω πίσω στην Αγγλία για τις δοκιμές στον προσομοιωτή». Ο Tsunoda έχει αγωνιστεί στο Paul Ricard στη Formula 3.

Alpine

O αγωνιστικός σύμβουλος της Alpine, Alain Prost, δήλωσε ότι δεν του προκάλεσε έκπληξη το γεγονός ότι ο Fernando Alonso χρειάζεται χρόνο για να προσαρμοστεί στην επιστροφή του στην F1: «Δεν μου προκαλεί έκπληξη που χρειάζεται χρόνο. Παίρνει καιρό. Ο προσομοιωτής είναι καλός, αλλά είναι περισσότερο τι συμβαίνει μέσα στο μονοθέσιο. Και η φυσική κατάσταση, αυτό που λέμε φυσιολογία, το στομάχι, ολόκληρο το σώμα, η όραση, το κεφάλι και μην ξεχνάτε επίσης ότι είχε το ατύχημα με το ποδήλατο. Οπότε δε γνωρίζουμε τις επιπτώσεις που αυτό θα μπορούσε να έχει, και ανησυχούσα λίγο. Βελτιώνεται συνεχώς, αλλά ακόμα δε βρίσκεται στην κορυφαία του φόρμα κατά τη γνώμη μου. Το γνωρίζει αυτό και περιμένουμε ότι θα αποδώσει καλύτερα στο Γαλλικό GP». Ο Alonso έχει δηλώσει ότι ευελπιστεί από το Γαλλικό GP, με το καινούργιο σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού της Alpine, να ξεκινήσει ένα καινούργιο Πρωτάθλημα για τον ίδιο. Η γαλλική ομάδα, που θα πρέπει να τροποποιήσει την πίσω αεροτομή της (όπως και οι Ferrari και Alfa Romeo, πέραν της Red Bull) στοχεύει να βελτιώσει το ρυθμό αγώνα της A521.

Williams

H Williams παρουσίασε καινούργια barge boards σε μια προσπάθεια να κάνει την FW43B λιγότερο ευαίσθητη σε ριπές ανέμου. Στο FP1 ο 26χρονος Ισραηλινός Roy Nissany (14ος αυτή τη στιγμή στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Formula 2) θα αντικαταστήσει τον George Russell._Φ.Λ.

Πρόγραμμα τριημέρου

Τηλεοπτική μετάδοση: Cosmote Sport 5HD, ΕΡΤ Sports
Παρασκευή 18 Ιουνίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 12:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 16:00
Σάββατο 19 Ιουνίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00
Κυριακή 20 Ιουνίου
Αγώνας: 16:00

GP Γαλλίας – Paul Ricard

7ος γύρος του Πρωταθλήματος 2021
Μήκος πίστας: 5.842 μ.
Γύροι: 53
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,690 χλμ.
Στροφές: 15 (6 αριστερές, 9 δεξιές)
Συνολική διάρκεια pit stop: 30-31 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 412,9 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 65%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 75%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 42
Ζώνες DRS: 2 (μεταξύ στροφών 7-8 και 15-1)

Mercedes French GP 2021 Stats Sheet

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ