top icon
Formula 1

O Simon Roberts αποχώρησε από την Williams

O διευθυντής της ομάδας της Williams στη Formula 1, Simon Roberts, θα αποχωρήσει από την ομάδα μόλις ένα χρόνο αφότου προσχώρησε σε αυτήν υπό τη διοίκηση της οικογένειας Williams, έχοντας έρθει από την McLaren.

O Simon Roberts θα αποχωρήσει από την Williams λόγω των ανακατατάξεων που λαμβάνουν χώρα στο εσωτερικό της. Τα καθήκοντα του Roberts θα αναλάβει ο CEO της ομάδας, Jost Capito. Οι αλλαγές αυτές είναι τα πρώτα σημάδια της εργασίας του Γερμανού έξι μήνες μετά την προσχώρησή του στη Williams.

O Roberts, έχοντας σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός στο Manchester, εργάστηκε στην Perkins Engines, τη Rover και την Alstom, πριν προσχωρήσει στη McLaren το 2003 ως γενικός μάνατζερ, όντας υπεύθυνος για το συντονισμό της κατασκευής και συναρμολόγησης για την ομάδα.

Προάχθηκε σε διευθυντή λειτουργιών το 2004, και το 2009 η McLaren παραχώρησε τον Roberts «δανεικό» στην Force India (όπου ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής λειτουργικού στελέχους), για να βοηθήσει με την αναδιοργάνωση της ομάδας έπειτα από την αγορά της από τον Vijay Mallya.

Ο Roberts επέστρεψε στη McLaren το 2010 και το 2017, μετά την έξοδο του Ron Dennis από τον όμιλο, ανέλαβε το ρόλο διευθυντή λειτουργιών. Το Μάιο του 2020 προσλήφθηκε από την Williams ως διευθύνων σύμβουλος, αλλά όταν η οικογένεια Williams πούλησε την ομάδα στην Dorilton Capital, ανέλαβε προσωρινά τα χρέη διευθυντή ομάδας, αντικαθιστώντας την Claire Williams.

Πέραν των συνιδρυτών της Dorilton Capital, Matthew Savage και Darren Fultz, στη διοίκηση της Williams εμπλέκεται και ο πρωταθλητής Μ. Βρετανίας στη Formula 3 το 1994 και συνιδρυτής της Eden Rock (εταιρεία πολυτελών resort) James Matthews. H Dorilton είχε προσλάβει τον πρώην CEO της Marussia, Graeme Lowdon ως σύμβουλο όταν αγόρασε την Williams, πριν την έλευση του Capito.

O Roberts είχε συνεργαστεί με τον Jost Capito στο σύντομο χρονικό διάστημα των τεσσάρων μηνών που ο Γερμανός διατέλεσε CEO της McLaren το 2016. Όταν ανακοινώθηκε η έλευση του Capito ως CEO της Williams πέρυσι το Δεκέμβριο, μονιμοποιήθηκε και ο Roberts στη θέση του διευθυντή ομάδας.

Μόλις έξι μήνες αργότερα, ο Roberts αποχώρησε από τη θέση του διευθυντή της ομάδας της Williams, με τον Capito να αναλαμβάνει τα καθήκοντα του Βρετανού.

Παρά το γεγονός ότι ο Roberts ήταν αυτός που διατήρησε την ομάδα ζωντανή, ενωμένη και λειτουργική κατά τη διαδικασία της πώλησης και μετά από αυτή, στην ουσία, τα καθημερινά του καθήκοντα αντιστοιχούσαν σε αυτά ενός αγωνιστικού διευθυντή.

Δεδομένου ότι η θέση του διευθυντή ομάδας δε θα υπάρχει πλέον, η παραμονή του Roberts στη Williams θα ισοδυναμούσε με υποβιβασμό, κάτι που καμία από τις δύο πλευρές δεν ήθελε. Οι πληροφορίες λένε ότι η διακοπή της συνεργασίας έγινε με φιλικό τρόπο.

Jost Capito

Jost Capito

Η Williams αναμένεται να αντικαταστήσει το ρόλο του αγωνιστικού διευθυντή μα αυτόν του «αθλητικού» διευθυντή. Η ομάδα θα ανακοινώσει την ταυτότητα νέου αθλητικού διευθυντή εν ευθέτω χρόνω, ο οποίος αναμένεται να προέλθει από το εσωτερικό της και θα συνεργάζεται με τον Dave Redding, που θα παραμείνει μάνατζερ της ομάδας. Ο αθλητικός διευθυντής αναμένεται να αναλάβει τη διαχείριση των οδηγών στην πίστα και τη διοίκηση της ακαδημίας νεαρών οδηγών, αρμοδιότητες οι οποίες δεν υπήρχε άτομο να αναλάβει μέχρι πρότινος.

Το Μάρτιο, ο Capito έφερε από το αγωνιστικό τμήμα της Volkswagen τον Francois-Xavier Demaison για τεχνικό διευθυντή, μαζί με τον Willy Rampf, ως τεχνικό σύμβουλο. Μάλιστα, οι Capito και Demaison συγκατοικούν στην Αγγλία.

Στόχος του Capito είναι να ενώσει τα τμήματα μηχανολογίας εργοστασίου και πίστας της Williams, που μέχρι πρότινος ήταν διαχωρισμένα, με σκοπό τη δημιουργία μιας πιο απλής δομής, βελτιώνοντας τον τρόπο με τον οποίο λογοδοτούν οι τεχνικοί στους ανωτέρους τους.

Έπειτα από την αποχώρηση του Paddy Lowe από την τεχνική ηγεσία της Williams, η ομάδα δεν τον είχε αντικαταστήσει και η θέση του τεχνικού διευθυντή είχε μείνει κενή. Αυτό δημιούργησε το διαχωρισμό των τμημάτων μηχανολογίας εργοστασίου και πίστας, με το πρώτο να αναφέρεται στον αγωνιστικό διευθυντή.

Οι αλλαγές έρχονται ως αποτέλεσμα της αναφοράς που συνέταξε ο Capito 100 ημέρες αφότου προσχώρησε στην ομάδα, έπειτα από την αξιολόγηση των ισχυρών σημείων και των αδυναμιών της οργάνωσης, με περισσότερες από 80 συνεντεύξεις ενός προς ένα με επικεφαλής επιμέρους τμημάτων.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο Capito είχε διαπιστώσει ότι οι επιτυχίες αποδίδονταν στην αγωνιστική ομάδα μηχανολογίας, ενώ οι αποτυχίες επιβάρυναν το σχεδιαστικό και αεροδυναμικό τμήμα.

Ο Demaison θα αναλάβει τη διοίκηση των ενωμένων τμημάτων με σκοπό να απομακρυνθεί από τη δομή ‘matrix’ που υφίσταται αυτή τη στιγμή προς μια πιο πυραμιδική δομή. Η διαδικασία λήψης αποφάσεων δηλαδή να μη γίνεται από επιτροπές, έτσι ώστε να λαμβάνονται ταχύτερα και αποτελεσματικότερα.

Οι επιμέρους επικεφαλής έχουν κληθεί να ευθυγραμμίσουν τα τμήματά τους στην καινούργια φιλοσοφία διάταξης. Πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή κουλτούρας που ένας από τους στόχους της είναι να μη γίνονται οι ίδιες διεργασίες δύο φορές από διαφορετικά τμήματα λόγω έλλειψης επικοινωνίας.

Η Williams αναμένεται επίσης να ανακοινώσει την ταυτότητα νέου επικεφαλής μηχανολογίας αγώνα πριν το Γαλλικό GP._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ