top icon
Αγώνες

Ράλλυ Ακρόπολις: Οι πρώτες λεπτομέρειες

Το ωράριο του 59ου Ράλλυ Ακρόπολις γνωστοποιήθηκε και ουσιαστικά προκάλεσε ποικίλα σχόλια και αντιδράσεις, με τον αγώνα του 2013 να έχει τα λιγότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα στην ιστορία του…

Με σημαντικά διαφοροποιημένο ωράριο παρουσιάστηκε το Ράλλυ Ακρόπολις του 2013, το οποίο και θα αποτελέσει τον έκτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Συγκεκριμένα, η 59η εκδοχή του εθνικού μας αγώνα θα αποτελέσει τον μικρότερο στην πολύχρονη ιστορία του Ακρόπολις, με το ωράριο να περιλαμβάνει μόλις 14 ειδικές διαδρομές και 307 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Έτσι, η κατατακτήρια ειδική διαδρομή που παραδοσιακά πραγματοποιούταν την Πέμπτη, φέτος θα διεξαχθεί την Παρασκευή το πρωί και συγκεκριμένα στις 10:33 πμ. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της και την καθιερωμένη Συνέντευξη Τύπου, τα πληρώματα θα κατευθυνθούν για το Ζάππειο, όπου και θα πραγματοποιηθεί η εκκίνηση του αγώνα. Αμέσως μετά, θα ξεκινήσει η αγωνιστική δράση, με τους συμμετέχοντες να αγωνίζονται σε μία 47άρα εκδοχή της Κινέτας, σε συνδυασμό με τα Πίσια. Επιστροφή στο σέρβις παρκ στο Λουτράκι, και στις 21:26 θα ξεκινήσει και πάλι το πρώτο αυτοκίνητο για ένα νυκτερινό πέρασμα από την Κινέτα, αλλά με μήκος 25 χιλιομέτρων.

Με μόλις δύο ειδικές διαδρομές, λοιπόν, θα ολοκληρωθεί το πρώτο σκέλος, για να εκκινήσουν τα πληρώματα το πρωί του Σαββάτου για να πραγματοποιήσουν ακριβώς το ίδιο loop ειδικών με το 2012. Συγκεκριμένα, θα γίνουν δύο περάσματα από τις ειδικές Κλένεια, Γυμνό, Κεφαλάρι και Ζήρεια, με τα αγωνιστικά χλμ. του σκέλους να αγγίζουν τα 150. Το τρίτο και τελευταίο σκέλος θα περιλαμβάνει δύο επαναλαμβανόμενες ε.δ. (Πίσια και Λουτράκι), με την ε.δ. Λουτράκι να έχει συνολικό μήκος 30 χλμ., και αποτελώντας παράλληλα και την Power Stage του αγώνα. Ο τερματισμός, είναι προγραμματισμένος για τις 15:08 μμ στο Λουτράκι. Αναμφίβολα, είναι ο μικρότερος σε μήκος αγωνιστικών χιλιομέτρων αγώνας στην ιστορία του Ακρόπολις. Μέχρι φέτος, την «άτυπη» πρώτη θέση είχε η εκδοχή του 2008, όταν και περιελάμβανε 331,52 χιλιόμετρα ειδικών, ενώ με τον αριθμό των 307 φετινών χιλιομέτρων, βρίσκεται στην 7η θέση στην ιστορία του θεσμού, με τους αγώνες με τα λιγότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα.
Σίγουρα, η φιλοσοφία της συγκεκριμένης σχεδίασης του αγώνα δεν έχει καμία σχέση με αυτή του Ακρόπολις, αλλά και των στοιχείων γενικότερα που καθιέρωσαν τον εθνικό μας αγώνα στη συνείδηση των θεατών και των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλο τον κόσμο. Όμως, δεν πρέπει να εθελοτυφλούμε. Το γεγονός ότι ο αγώνας θα διεξαχθεί αποτελεί εξʼ αρχής επιτυχία. Η οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας και η απουσία ικανών και ισχυρών χορηγών που επιθυμούν να επενδύσουν στον αγώνα, έχει σαν αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των εσόδων. Και ένας απλός, αλλά δραστικός τρόπος να επιτευχθεί αυτό ήταν να περιοριστεί ο αγώνας σε μία περιοχή. Όσο και αν άρεσε σε όλους εμάς το γεγονός ότι την πρώτη ημέρα το Ακρόπολις περιλάμβανε ειδικές στην περιοχή της Λαμίας, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να εκτοξεύεται το κόστος, με την μετακίνηση και την παρουσία περισσότερων συνεργείων. Η κίνηση, λοιπόν, ήταν λογική σύμφωνα με τα οικονομικά δεδομένα της εποχής, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι εν τέλει ο αγώνας εξασφάλισε τη διεξαγωγή του μέσα από ένα κυκεώνα προβλημάτων.
 
Βέβαια, αν σας ενδιαφέρουν οι αντιδράσεις των ομάδων-Κατασκευαστών, αξίζει να σημειώσετε ότι φυσικά και τις χαροποίησε το γεγονός ότι δεν θα χρειαστεί να ανηφορίσουν στη Λαμία. Το ίδιο και τους οδηγούς, αν και κάποιοι εξέφρασαν τη προτίμηση τους στις ειδικές της κεντρικής Ελλάδας, τονίζοντας όμως αντίστοιχα και την επιθυμία τους το κέντρο του αγώνα να παραμείνει στο Λουτράκι. Τι δεν τους άρεσε εντέλει; Τι άλλο, πέρα από τη νυκτερινή ειδική, κάτι που γενικά προκαλεί γκρίνια στους οδηγούς, και το είδαμε και στο Ράλλυ Πορτογαλίας του 2012._Π.Τ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ