Νέα εποχή Ferrari

Ο Marchionne αναδιοργανώνει πλήρως το cavallino rampante. Και φυσικά, τις «street legal» δημιουργίες του.

Μπορεί μέχρι τώρα να έχει δεχτεί σφοδρή κριτική αναφορικά με τις επιμέρους επιλογές του στις εταιρείες «μαζικής παραγωγής» που εσωκλείονται σήμερα στις αγκάλες της FCA, σίγουρα όμως κανείς δε μπορεί να «βάλλει» κατά του Ιταλού μάνατζερ σε σχέση με τα νέα και αρκούντως φιλόδοξα σχέδιά του που αφορούν την «επόμενη μέρα» της Ferrari για τα προσεχή πέντε χρόνια. Όπως όλα δείχνουν, μετά την κομψή(;) απομάκρυνση του Luca di Montezemolo, που όπως απεδείχθη αποτέλεσε το σημαντικότερο «εμπόδιο» για το επερχόμενο spin-off της μάρκας, αλλά και για την άμεση αναδιοργάνωση της αγωνιστικής παρουσίας της Scuderia στις πίστες του Π.Π. της F1, σειρά έχει το εξαιρετικά δημοφιλές και πάντοτε προσοδοφόρο για τον νεοσύστατο αμερικανο-ιταλικό υπερ-όμιλο τμήμα παραγωγής.

Η αρχή της «νέας εποχής Ferrari» καταδεικνύεται από την πρώτη μεγάλη απόφαση του Marchionne, που, για όσους… συντονισμένους, δεν είναι άλλη, φυσικά, από το να δώσει το τελικό «ΟΚ» ώστε να προχωρήσει η εξέλιξη μιας «μικρής» Ferrari. Και μάλιστα, με γοργούς ρυθμούς.

Η νέα Dino, η οποία αναμένεται να ενταχθεί δυναμικά στη γκάμα της ιταλικής φίρμας όχι νωρίτερα από το 2018, πρόκειται να είναι το μοντέλο-πυλώνας που θα σηματοδοτήσει τη νέα αυτή εποχή.

Όχι επειδή θα «φορά» έναν 6κύλινδρο μετά από πολλά χρόνια κινητήρα, αλλά, πρωτίστως, επειδή θα «πατά» σε μια πλατφόρμα-πασπαρτού, πάνω στην οποία, ύστερα από τις δέουσες επεμβάσεις/τροποποιήσεις σε μεταξόνιο, μετατρόχια και μεγέθη, εν γένει, θα είναι εφικτό να βασιστούν όλα τα επερχόμενα νέα μοντέλα του ιταλικού «στάβλου». Αξιοποιώντας την «αλουμινένια» τεχνογνωσία τους, το νέο αυτό πλαίσιο/πλατφόρμα θα εξασφαλίζει μια μείωση του βάρους κατά 200 περίπου κιλά, ενώ ο εξαιρετικά «ευέλικτος» χώρος του κινητήρα, είτε αυτός βρίσκεται εμπρός, όπως θα συμβαίνει με την ολοκαίνουργια «ξεσκούφωτη» πρόταση των Ιταλών, είτε στο κέντρο, θα μπορεί να φιλοξενήσει μηχανικά σύνολα με 6, 8 ή και 12 κυλίνδρους. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της εταιρείας, μια τέτοια απόφαση θα έχει πολλά αλλά και προφανή, ασφαλώς, οφέλη, άμεσα συνδεδεμένα με τη μείωση του κόστους, την ταχύτητα στη γραμμή παραγωγή του Μαρανέλο και –γιατί όχι- στο πλήθος των διαθέσιμων μοντέλων/παραλλαγών.

Ο Marchionne, θέλοντας να προλάβει όλους όσοι θεωρούν πως μια κίνηση προς τα… κάτω θα ζημιώσει το πρεστίζ της μάρκας, ξεκαθάρισε πως στόχος του ιδίου, αλλά και των δημιουργών της «μικρής Ferrari», ευθύς εξ αρχής θα είναι η δημιουργία ενός απόλυτα σπορτίφ αυτοκινήτου και επουδενί μιας «φθηνής» Ferrari. Τόσο σε τιμή, όσο και σε φιλοσοφία κατασκευής. Για το λόγο αυτό, ήδη οι μηχανικοί συνεργάζονται στενά με τους συναδέλφους τους από το αγωνιστικό τμήμα της F1 προκειμένου να εξελίξουν έναν κινητήρα-διαμάντι που, όπως ήδη ξεκαθαρίζουν, ουδεμία σχέση θα έχει με τον υπερτροφοδοτούμενο V6 της Giulia. Με χωρητικότητα 2,9 λίτρων, ο νέος, που θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στη νέα Dino, θα έχει περιεχόμενη γωνία 120(!) μοιρών, ούτως ώστε να «κατέβει» ακόμα περισσότερο το κέντρο βάρους. Χάρη στα πανάλαφρα υλικά του, αλλά και πολλούς ακόμη κρυφούς… άσσους των Ιταλών μηχανικών από το Μαρανέλο, η απόδοση του twin-turbo αυτού κινητήρα θα φτάνει «εύκολα» τα 600 άλογα και στις «ειδικές» παραλλαγές που θα ακολουθήσουν, τα 680. Σε ότι αφορά στο πλαίσιο, η… σχέση με την 488 GTB θα είναι μεν στενή, ωστόσο δε οι Ιταλοί σκοπεύουν να «κοντύνουν» τη νέα Dino κατά 120 χλστ. σε σχέση με την πρώτη, μειώνοντας συγχρόνως τόσο το ύψος, όσο και τους προβόλους της, εμπρός και πίσω. Από εκεί και πέρα, διαφορετικό μέγεθος θα διαθέτουν και οι τροχοί της, ενώ μεγάλες εκπλήξεις φαίνεται πως θα δούμε στον τομέα της σχεδίασης, μιας και οι Ιταλοί δε σκοπεύουν να παρουσιάσουν κάτι… ήπιο!

Σημαντικά, αν και όχι… πολλά, νέα ενσκήπτουν και για τα ανώτερα κλιμάκια της γκάμας. Και, κατ’ αρχήν, για τη νέα LaFerrari, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί, διόλου τυχαία, το 2017, όταν η εταιρεία θα γιορτάζει αισίως τα 70α της γενέθλια. Επ’ αυτής, ωστόσο, οι μέχρι τώρα «διαρροές» από το στρατόπεδο των Ιταλών δεν αναφέρουν αν η κίνηση θα εξασφαλίζεται από τον γνωστό V12 κινητήρα και τις ηλεκτρικές του… βοήθειες, Σαφείς, σε αντίθεση, νύξεις υπάρχουν για μια λιγότερο φουτουριστική εξωτερική περιβολή. Και κάτι ακόμα: Η παραγωγή της νέας LaFerrari (ή όπως αλλιώς θα ονομάζεται) θα είναι σημαντικά αυξημένη απ’ ότι στο παρελθόν, φτάνοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, τις 1947 μονάδες!

Το… μυστήριο γίνεται ακόμα μεγαλύτερο όσον αφορά την «επόμενη» μέρα για τη ναυαρχίδα της μάρκας, καθώς οι Ιταλοί φαίνεται να αμφιταλαντεύονται ακόμα ανάμεσα στη διατήρηση της λύσης «κινητήρας εμπρός» και τη ριζική ανανέωση της φιλοσοφίας του μοντέλου, μέσω της δημιουργίας ενός απόλυτου υπερ-GT, πιο χαμηλού, πιο… κοντού και με μικρότερο εμπρός μέρος, που θα έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Αλλά, ποιον κινητήρα; Με δεδομένο το feedback των υπαρχόντων αγοραστών της, η νέα F12 θα «πρέπει» και αυτή με τη σειρά της να διατηρήσει τα εχέγγυα αλλά και τα προτερήματα, εν γένει, που της εξασφαλίζει ένας κινητήρας με 12κύλινδρη διάταξη. Ωστόσο, οι καιροί αλλάζουν. Και μαζί τους, φυσικά, οι απαιτήσεις για περισσότερους ίππους και λιγότερους ρύπους, οι οποίες, θέλοντας και μη, φαίνεται πως θα «αναγκάζουν» τελικά του Ιταλούς, ανεξάρτητα με τη θέση του, να προκρίνουν για την περίσταση μια υβριδική «καρδιά» για την νέα F12, που θα έχει ως σημείο αναφοράς τον 8κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της 488 GTB. Όλα αυτά, πάντως, δεν πρόκειται συμβούν πριν από την αρχή της νέας δεκαετίας.

Και η FF; Όλα μαρτυρούν πως ήδη από του χρόνου, η ανανέωση στο.. σώμα του 4κίνητου βάγκον των Ιταλών θα είναι κάτι παραπάνω από διακριτή, με το σχεδιαστικό team της εταιρείας να εργάζεται ήδη σε ριζικές αλλαγές άμεσα συνυφασμένες με τη μορφή της οροφής, του πίσω μέρους, των φωτιστικών σωμάτων και των προφυλακτήρων. Όπως σωστά ενδεχομένως θα μαντέψατε, τη σκυτάλη από τον V12 θα παραλάβει κάτω από το εμπρός καπό ο twin-turbo V8, με άγνωστη προς το παρόν ονομαστική ισχύ. Ωστόσο, οι πλέον ριζικές αλλαγές αναφορικά με την FF αναμένονται το 2020, όταν η 4θεσια αυτή Ferrari, που πεισματικά θα διατηρήσει το σύστημα τετρακίνησης που ήδη διαθέτει, θα «φορέσει» μια ακόμα πιο επαναστατική εξωτερική περιβολή, της οποίας, σήμα κατατεθέν προβλέπεται πως θα είναι οι πόρτες σε στιλ φτερά γλάρου. Ήτοι, τύπου gullwing!_Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού Ράλλυ Μόντε Κάρλο;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου