Τα φαινόμενα απατούν

Πίσω από την άτακτη υποχώρηση-αποχώρηση του Ομίλου VW από τις μεγάλες αγωνιστικές διοργανώσεις ανά την υφήλιο, δεν βρίσκεται η αγωνιώδης, όπως όλοι πιστεύουν, προσπάθεια των ανθρώπων του για εξοικονόμηση πόρων που σε συνθήκες… εκτάκτου ανάγκης θα διοχετευτούν προκειμένου να αποζημιωθούν οι κάθε λογής θιγόμενοι, αλλά και να αποκατασταθούν τεχνικά τα 11 εκ. οχήματα που επλήγησαν ανά τον κόσμο από το διαβόητο σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων. Αν μη τι άλλο, για τον πολυσυλλεκτικό γερμανικό γίγαντα, όπως μαρτυρούν εδώ και πολλά χρόνια οι ίδιοι οι οικονομικοί του δείκτες, λεφτά υπάρχουν. Και μάλιστα, εν αφθονία! Επί της ουσίας λοιπόν, πίσω από το οριστικό(;) αντίο της Audi από το WEC, αλλά και από σήμερα, της VW από το WRC, κρύβεται κάτι διαφορετικό: μια εφ’ όλης της ύλης αναδιοργάνωση των προτεραιοτήτων του γερμανικού Ομίλου, μια νέα στρατηγική, με άλλα λόγια, που πλέον βρίσκεται «εν πλήρη εξελίξει». Όχι σε τοπικό, αλλά σε παγκόσμιο, πια, επίπεδο. Πρόκειται για ένα διαφορετικό επιχειρηματικό αφήγημα που θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται σιγά σιγά, μήνα με τον μήνα, πατώντας πάνω σ’ ένα «νεότευκτο» business plan προσαρμοσμένο τόσο στις ανάγκες, όσο και στις «ηλεκτρικές» προκλήσεις… πωλήσεων της επόμενης μέρας. Από εκεί θα έρθουν τα πραγματικά κέρδη για τους Γερμανούς. Τόσο σε χρήμα, όσο και σε εικόνα, κάτι που αυτή τη στιγμή είναι και το ζητούμενο, μιας και οι Γερμανοί επιθυμούν διακαώς να «εξιλεωθούν» από τις αμαρτίες –λέγε με dieselgate- του πρόσφατου παρελθόντος. Μοιραία, λοιπόν, στο «αύριο» και όχι στο «τώρα» παίζεται η τελική αυτοκινητική παρτίδα. Έτσι, το γύρισμα της πλάτης των ανθρώπων του Ομίλου VW στους «παραδοσιακούς» αγώνες, είτε μας αρέσει είτε όχι, δεν αποτελεί παρά την απαρχή μιας σειράς αλλαγών στην ίδια τη φιλοσοφία του, που πλέον, μέσα από πιο «σεμνές» και πιο «καθαρές» αγωνιστικές δραστηριότητες, και όχι μέσα από πομπώδη και φανταχτερά project, βάζει εμμέσως πλην σαφώς στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του απλού καταναλωτή τα ηλεκτρικά οχήματα.

Θέλοντας και μη, λοιπόν, η VW, αλλά και τα νέα αφεντικά, που από πέρσι βρίσκονται πίσω από το τιμόνι της, απαλλαγμένοι ολοένα και περισσότερο από κάθε λογής… βαρίδια, ήρθε η ώρα να αποφασίσουν εκ νέου τόσο για τη φυσιογνωμία, όσο και για τον προσανατολισμό κάθε μιας από τις 12 μάρκες που ο πάλαι ποτέ κραταιός Όμιλος εσωκλείει στις αγκάλες του. Έτσι, μέσα στις γενικότερες εσωτερικές ανακατατάξεις που, θέλοντας και μη, επέβαλε με το δικό του τρόπο το dieselgate, ο Όμιλος VW καλείται σήμερα να πάρει τις αποφάσεις του μ’ ένα και μόνο γνώμονα: το αύριο. Ένα αύριο, στο οποίο οι βασικές αγωνιστικές δραστηριότητες κάθε μιας μάρκας θα έχουν προφανή σχέση και συνάφεια με τα μοντέλα παραγωγής του μέλλοντος. Υπό το πρίσμα αυτό, τόσο η Audi όσο και η VW, έχουν πολύ περισσότερα να κερδίσουν φεύγοντας από τους αγώνες… παλαιάς κοπής, παρά να μείνουν σε αυτούς στέλνοντας το «λάθος μήνυμα». Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως οι αγωνιστικές δραστηριότητες, σε κάθε τους έκφανση και μορφή, ανέκαθεν αποτελούσαν ένα σημαντικό εργαλείο για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ. Και, κατ’ επέκταση, για τους διευθυντές πωλήσεων! Μόνο που αυτή τη στιγμή οι τελευταίοι δεν έχουν ανάγκη από διακρίσεις και Παγκόσμια Πρωταθλήματα που ταυτίζονται με το «παλιό», αλλά για επιτυχίες και απτές πλέον τεχνολογίες του αύριο, που με την σταδιακή διάδοσή τους στα καθημερινά αυτοκίνητα, θα καταφέρουν να «καθαρίσουν» την εικόνα του γερμανικού Ομίλου… Και, φυσικά, να συνεχίσουν να γεμίζουν τα ταμεία του.

Έτσι, στη νέα εποχή του Ομίλου VW, οι ρόλοι των βασικών του «παιχτών», δείχνουν να είναι πλέον ολοένα και πιο διακριτοί. Με την Porsche… δικαιωματικά να παραμένει στο απυρόβλητο σε ότι αφορά στις αγωνιστικές της βλέψεις, η Audi είναι αυτή που θα κληθεί να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά. Η εταιρεία των τεμνόμενων κύκλων, όπως όλα μαρτυρούν, θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της προσπάθειας των Γερμανών για αναστροφή του κλίματος, όντας από τούδε και εξής ο κεντρικός «φορέας» όλων των νέων και καθαρών, ασφαλώς, τεχνολογιών τους. Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, με δεδομένη την απευθείας εμπλοκή του εργοστασίου στο «ηλεκτρικό» Πρωτάθλημα της Formula E, η «σύνδεση» της εν λόγω δραστηριότητας με τα μοντέλα παραγωγής θα είναι άμεση, με την Audi να παρουσιάζει μέσα στα προσεχή πέντε χρόνια όχι ένα, αλλά τρία νέα, φουλ ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής, στα οποία, προφανώς, δεν περιλαμβάνεται η ηλεκτροκίνητη έκδοση του R8. Τα τρία αυτά μοντέλα, σύμφωνα με όλες τις μέχρι τώρα πληροφορίες, θα είναι ένα μεγάλο SUV, ένα μεσαίο σεντάν και ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ.

Από τη μεριά της, η VW θα κληθεί να παίξει έναν πιο… μαζικό ρόλο πιέζοντας-απαιτώντας από τη FIA, όπως ήδη έγινε στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, τη θέσπιση μιας ανεξάρτητης και σε λίγα χρόνια κυρίαρχης κατηγορίας «ηλεκτρικών rally-cars» στον ολοένα και πιο δημοφιλή θεσμό του World Rallycross. Πλέον, με 200 εκ. ευρώ… περίσσευμα στα ταμεία της και με «καθαρότερο» αγωνιστικό προσωπείο, σε επίπεδο μαζικής παραγωγής, η VW σκοπεύει να προάγει από εδώ και στο εξής μια αντίστοιχη στρατηγική φέρνοντας στο προσκήνιο αυτοκίνητα που θα καταστήσουν τους κινητήρες μηδενικών εκπομπών ρύπων, ακόμα πιο προσιτούς για το ευρύ κοινό. Το νέο ID Concept, το οποίο θα δομηθεί στη νέα πλατφόρμα Modular Electric Drive και θα έχει «ηλεκτρική» αυτονομία της τάξης των 600 χλμ., δεν αποτελεί ουτοπία, παρά ένα σαφές δείγμα του πως βλέπουν σήμερα οι άνθρωποι της «μαμάς» εταιρείας τα οχήματα του μέλλοντος. Του δικού τους, αλλά και συνολικά της αυτοκίνησης._X.A.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου