Στην Ελλάδα!

Έχουμε στη χώρα μας σήμερα, βαδίζοντας για το 2020, και πίστα αληθινή -την καλύτερη στα Βαλκάνια-, και σοβαρή αντιπροσωπεία για την Porsche, που συνειδητά εκπροσωπεί ό,τι καλύτερο διαθέτει η αυτοκινητοβιομηχανία. Την «911», αλλά και όχι μόνο...

Με δεδομένο ότι οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά, ακούς με προσοχή τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης που διαχειρίζονται την πίστα-κόσμημα, και δεν το κρύβουν. Πιστεύουν στο δημιούργημά τους και επενδύουν ώστε να παραμείνει σύγχρονο και ανταγωνιστικό. Από τις σπάνιες περιπτώσεις που σφίγγεις με σεβασμό το χέρι «εκλεγμένων» που υπηρετούν, δίνοντας και υπεραξία σε ένα έργο με ιερό σκοπό, που ξεπερνά την οργάνωση αγώνων.

Με την ευκαιρία, εδώ οι διεθνείς αγώνες και άλλες εκδηλώσεις με πολύ γκάζι είναι πλειονότητα, ενώ οι ελληνικοί αγώνες ταχύτητας αποτελούν σπάνιο είδος, με τους ειδικούς συμμετέχοντες αλλά και σοβαρούς(;) οργανωτές να θεωρούν ότι «οι Σέρρες είναι μακριά». Ευτυχώς έχουν γνώση οι φύλακες, και η ΟΜΑΕ, η Ομοσπονδία των ελληνικών αγώνων, ως οφείλει, θα μειώσει την απόσταση με τρόπο.

Porsche Driving Experience

Παλιά συνήθεια της Porsche, μια μοναδική εμπειρία που έχουν ζήσει οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της, οι εν δυνάμει αγοραστές τους και ελάχιστοι δημοσιογράφοι. Για πρώτη φορά με τη σφραγίδα της ελληνικής αντιπροσωπείας -επιλογή που προδίδει ποιότητα και πάθος-, να 'μαστε είκοσι ειδικοί συντάκτες στην πίστα με ό,τι καλύτερο σε «μέταλλο» και ιδανικές συνθήκες, χάρη και στον Φινλανδό εκπαιδευτή-πλοηγό. Ο «τύπος» χάλασε τη διάθεση του φίλου Μιχάλη Γεωργιάδη του Drive, που ήθελε να πυροβολήσει, αλλά και ο ίδιος στο τέλος χαμογέλασε. Η ασφάλεια, άλλωστε, είναι ατού για την Porsche, που παραδίδει μαθήματα στη σχέση ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας σε σπορ αυτοκίνητα μεγάλου τουρισμού, υπεράνω των διαστάσεών τους.

Στη διάθεσή μας, λοιπόν, όλα τα κοσμήματα από το Τσουφενχάουζεν στις εκδοχές που έχεις ονειρευτεί και, ως άλλοτε, μοιραστήκαμε την εμπειρία με τον Νίκο Τσάδαρη, με δεδομένη την εμπιστοσύνη στην οδήγηση, αλλά κυρίως -εν προκειμένω- και στην κρίση.

Αρχή με τις «κεντρομήχανες» Cayman και Boxster, με ό,τι καλύτερο σε κινητήρα-κιβώτιο, και αν ονειρεύεσαι την κλειστή, απλώς στα εξήντα αγοράζεις την «ανοιχτή» και ζεις. Τη χρωστάς στον ίδιο σου τον εαυτό αυτήν την επιλογή, με δεδομένο ότι με μάτια κλειστά στη θέση οδηγού-συνοδηγού δεν τις ξεχωρίζεις. Αν η Cayman είναι η σύγχρονη «911» με τον κινητήρα στο κέντρο και το τέλειο ζύγισμα, η Boxster, με επιδόσεις «911» και πάτημα Cayman, είναι το καλύτερο roadster όλων των εποχών, και αντίπαλο δε θα βρει. Μπορείς μάλιστα να το ονειρεύεσαι με τον 4κύλινδρο κινητήρα, και, για να επαληθεύσετε το σχόλιό μας, διαβάστε σε επόμενους 4Τροχούς σχετικό άρθρο του Νίκου Κουνίτη, που γοητεύει.

Για την 991 Turbo που οδηγήσαμε και δύσκολα αποχωριστήκαμε, τι να γράψουμε; Είναι σήμερα η καλύτερη «συμβατική» Porsche όλων των εποχών, αφαιρώντας από την εξίσωση τις εκτός συναγωνισμού και συζήτησης GT3.

Πάμε περίπου γήινα, λοιπόν, και, χάρη στην τέλεια συνεργασία του κινητήρα των 540 ίππων με το PDK, απλώς απολαμβάνεις. Τέλεια θέση οδήγησης, επιλογή Sport +, και νιώθεις όπως ο καλλιτέχνης ζωγράφος ή, αν προτιμάτε, όπως ο μαέστρος που δίνει τους νόμους σε μια ορχήστρα με τους καλύτερους. Κάθεσαι όπως σε μαχητικό, αλλά δεν είσαι καταδικασμένος να πυροβολήσεις. Επιλέγεις εσύ τον τρόπο, το ρυθμό αν προτιμάτε, και είναι σαφές ότι και εδώ εκφράζεται ιδανικά και στη μέγιστη τιμή η φιλοσοφία ζωής που χαρακτηρίζει την «911» και εντέλει όχι μόνο. Πρόκειται για μια εξαιρετικά δουλεμένη γκάμα που, εκτός από τεχνολογία, διδάσκει και μάρκετινγκ. Ξεπερνούν και τη Rolex, το σημείο αναφοράς για το πώς διατηρείς ζωντανή τη φιλοσοφία σου με διαχρονική αξία, που δείχνει το δρόμο και στο αύριο...

Σε σχέση με αυτό το κάτι διαφορετικό, λοιπόν, θα βρεις κοινά στοιχεία πλέον και στη Macan και στην Panamera, που πλέον είναι μια 5θυρη «911», όπως άλλωστε η Cayenne είναι η SUV εκδοχή της, και έπεται συνέχεια...

Macan Turbo και πίστα δεν είναι η τέλεια σχέση, ειδικά αν μόλις έχεις βγει από «991», αλλά είναι σαφές πως σήμερα το καλύτερο 5μετρο super premium SUV είναι Porsche. Υπεράνω κόστους και μηχανικών μερών. Από τη μικρή 4κύλινδρη μέχρι το άπειρο δεν προκύπτει αντίπαλος για τον petrolhead, αφήνοντας το Evoque στους λάτρεις του ωραίου, ενώ η Stelvio θα δώσει τη μάχη με Q5-GLC και Χ3.

Επίλογος...

... με τη νέα Panamera. Στην Turbo εκδοχή της, των 550 ίππων. Ανοίγεις πόρτα, υποκλίνεσαι βλέποντας το εσωτερικό της και στη συνέχεια απλώς χαμογελάς. Ρισκάρεις, νιώθεις προδότης και ιερόσυλος, αλλά αυτή η Porsche είναι μια 4θυρη «911» που σε συναρπάζει και στην πίστα, και θέλεις να φύγεις, να βγεις έξω και να πας μακριά μαζί της. Να ζεις, λοιπόν. Εδώ στην Ελλάδα, στην ομορφότερη χώρα του πλανήτη, όπου οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά και οι οικοδεσπότες μας σήμερα ξέρουν καλά το προϊόν τους και τον τρόπο που απαιτεί για τη σωστή του εκπροσώπηση την εποχή των μνημονίων. Είπαμε, όπου Porsche, φιλοσοφία ζωής._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου