Πώς άλλαξε το πρωτάθλημα μέσα σε τρεις αγώνες

Ο αγώνας στο Silverstone απέδειξε περίτρανα πως οι ισορροπίες έχουν αλλάξει για τα καλά υπέρ της Mercedes.

Ο αγώνας στο Silverstone απέδειξε περίτρανα πως οι ισορροπίες έχουν αλλάξει για τα καλά υπέρ της Mercedes - αλλά πώς; Πώς κατάφερε η Mercedes να υπερισχύσει μετά από 6 δύσκολους αγώνες; Και το σημαντικότερο: πώς κατάφερε η Ferrari να χάσει την υπεροχή της;

Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με πολλές προσδοκίες για ένα θεαματικότερο πρωτάθλημα, με ελπίδα κάποια ομάδα να αμφισβητήσει την Mercedes έπειτα από τρεις σεζόν απόλυτης κυριαρχίας. Κι αυτό το κατάφερε η Ferrari, με το μεγάλο βήμα που έκανε τον περασμένο χειμώνα, φτάνοντας στο σημείο ακόμα και να προσπεράσει τους Γερμανούς σε απόδοση.

Όταν πέρασαν οι πρώτοι αγώνες, το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της SF70H έμοιαζε να είναι η προσαρμοστικότητά της σε κάθε πίστα, σε όλες τις συνθήκες. Ήταν ένα μονοθέσιο που δεν ταλαιπωρούσε στo set-up, που έδειχνε το ίδιο σταθερό τόσο στις γρήγορες καμπές, όσο και στα αργά κομμάτια, ενώ κι η μονάδα ισχύος των Ιταλών βελτιώθηκε σημαντικά, εκμηδενίζοντας τη διαφορά από τους πρωταθλητές και σε αυτόν τον τομέα.

Από την άλλη μεριά, η Mercedes είχε στα χέρια της ένα «δύστροπο» μονοθέσιο, με μεγαλύτερο μειονέκτημα το μακρύ μεταξόνιο και την βαριά πίσω ανάρτηση, που αποτελούσαν και τη μεγαλύτερη τροχοπέδη στο set-up. Μηχανικοί κι οδηγοί έπρεπε να βρίσκουν τη λεπτή ισορροπία σε κάθε ρύθμιση, κι αυτό εξέφρασε πολύ έντονα (και για τελευταία φορά) ο Lewis Hamilton μετά την 7η θέση που πήρε στο Μονακό – το χειρότερό του φετινό αποτέλεσμα μέχρι στιγμής.

Τα παράπονα αντικαταστάθηκαν στις τάξεις της Mercedes από πανηγυρισμούς από τον Καναδά και μετά. Το μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων που έφεραν οι Γερμανοί για την W08 απέδωσε αμέσως, με τον Lewis Hamilton και τον Valtteri Bottasνα κάνουν το 1-2. Εκεί βρίσκεται η ουσία: στην εξέλιξη.

Είναι δεδομένο πως η εξέλιξη μέσα στη χρονιά, η προσπάθεια να βρεις ακόμα και 3 δέκατα του δευτερολέπτου είναι ζωτικής σημασίας όταν κυνηγάς έναν παγκόσμιο τίτλο. Σε αυτόν τον καθοριστικό παράγοντα υστερεί εδώ και μία δεκαετία η Ferrari, κι αυτό αποδεικνύεται αγώνα με τον αγώνα μετά το Μονακό, εκεί όπου έσπασε την «κατάρα» και όχι μόνο πήρε νίκη μετά από 16 χρόνια, αλλά έκανε και το 1-2.

Όταν η Mercedes ήρθε με ένα σχεδόν νέο μονοθέσιο στην Ισπανία, πήρε τη νίκη και έδειξε πως μπορεί να κοντράρει τη Scuderia. Κι αν το Μονακό δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα, στο Μόντρεαλ οι Ιταλοί όφειλαν να κάνουν το κάτι παραπάνω και να εκμεταλλευτούν το μομέντουμ από το εκπληκτικό αποτέλεσμα στο Πριγκιπάτο. Αντ’ αυτού, ο Hamilton βρήκε τον καλό του εαυτό μετά τα σκαμπανεβάσματα στη Ρωσία και το Μονακό, ο Bottas απέκτησε αυτοπεποίθηση μέσα στην ομάδα και στην πίστα, κι ο Vettel έμεινε να παλεύει με ένα μονοθέσιο που, παρέμενε άκρως ανταγωνιστικό, αλλά όχι το καλύτερο.

Θα μπορούσε από την Αυστρία κιόλας να αλλάξουν οι ισορροπίες. Όμως, η νίκη που χάθηκε στο Μπακού λόγω του headrest του Hamilton είναι εν πολλοίς αυτή που κρατάει ζωντανή τη μάχη του τίτλου. Ο ένας βαθμός που χωρίζει τους διεκδικητές είναι απόρροια μίας πολύ κλειστής μάχης, αλλά και μίας τύχης που έχει ευνοήσει και τους δύο εξίσου. Το θετικό είναι πως δεν βλέπουμε ένα άδικο πρωτάθλημα, και χαρακτηριστικό αυτού είναι ότι το χειρότερο αποτέλεσμα και των δύο είναι η 7η θέση: στο Μονακό για τον Hamilton, στο Silverstoneγια τον Vettel.

Πλέον, το ζητούμενο για τη Ferrari είναι να φτάσει στο Spa μετά το θερινό διάλειμμα με ένα σαφώς αναβαθμισμένο μονοθέσιο, που θα δώσει λύση στα προβλήματα που υπάρχουν και θα δώσει το κάτι παραπάνω στη μάχη με τη Mercedes. Κι οι Γερμανοί θα έρθουν προετοιμασμένοι, αλλά αν υπάρχει μία χρονιά για την Scuderiaνα κάνει το μεγάλο βήμα και να επιστρέψει στην κορυφή, αυτή είναι η φετινή._Δ.Μ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου