top icon
Blog

Historic Acropolis Rally – Sporting: Να ονειρευόμαστε…

Ξεφυλλίζοντας εικόνες Ελληνικών Ράλλυ επιλέγουμε αυτοκίνητα που μπορείς να διακριθείς στη sporting εκδοχή του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, με τους ανθρώπους να κάνουν τη διαφορά.

«Παγώνουμε» τη legend κατηγορία της προοπτικής και σε σχέση με όπλα και εργαλεία έτοιμα για όλα, έχουμε πλουραλισμό Ιαπώνων στο χώμα, όπως των Ιταλών στην άσφαλτο, όπου οι ασκήσεις ακριβείας…

Προτάσεις με ρεαλισμό και θα ονειρευτείς Ford Sierra και Lancia Integrale, όπως και Escort Group 4, όταν θέλεις να δεις και να ακούσεις τη Celica του Κωνσταντίνου Πίτσου.

Στο τέλος της ημέρας, το στομάχι σου θα σφίξει από προσγειωμένους με «βαρελότα», όλοι τους αποφασισμένοι να σεβαστούν την ιστορία και τον θεατή, που θα πάει στο βουνό με υψηλό κόστος…

Είναι οι συνδυασμοί της διπλανής πόρτας που κράτησαν ζωντανό το θρύλο με παθιασμένη παρουσία και εθνικό χορηγό τον «παντελονίδειο»…

Με τη «φωνή» της λογικής:

Toyota Starlet

Το αυτοκίνητο που εξέλιξε σε αγωνιστικό ο Βαγγέλης Γκάλλο, ένας θρύλος του ΡΑ και επιλέγεις το πράσινο, το “Lucas” που οδήγησε ο Μανώλης Παναγιώτοπουλος το ‘82…

Ο βασιλιάς, εκφραστής της άσκησης «φονιάς γιγάντων», υπόθεση των NSU TT τη δεκαετία του ‘70.

Δίπλα στον King -ένας από τους λίγους σε ζωή Legend των Ελληνικών αγώνων- βρέθηκαν ο Νίκος Γενεράλης και ο Λώρης Βαρότσης και η σύγχρονη απεικόνιση, έχει βαρύ ονοματεπώνυμο:

Δημήτρης Βαζάκας-Νίκος Τσάδαρης και αναζητείται η GoPro με πρόσθετη μνήμη για υλικό ακόμα και από απλές διαδρομές.

Το Starlet με φροντίδα από το ατελιέ του Κώστα Αργυρίου που επίσης θα είναι παρών στη γιορτή, αλλά και αναρτήσεις από την Elio-Bilstein. Συμμετοχή που αφορά το οικογενειακό μας περιβάλλον.

Καμία αμφιβολία, ότι η «πονηρή κίνηση» είναι το 12βάλβιδο, το «τετράγωνο» με τη δύναμη μπροστά όπως του αείμνηστου Κώστα Τανούση. Το οδήγησαν και ο Mανώλης Παναγιωτόπουλος σε χρώματα Safari και ο Ζήβας σε χρώματα TSOKAS, πιθανότατα με τον Μιχάλη Πατρικούση. Αναφορά στην ιστορία, υπογραμμίζοντας τα εργαλεία που την αναδεικνύουν και με το μάτι του θεατή.

Toyota Corolla (1) 

Στη μνήμη μας, το χωρίς αύριο κατέβασμα του ΡΟΝ οπουδήποτε με την ΚΕ-35 σε Group 1. Μικρό ποσοστό της ψυχής του τότε, θα αρκούσε σήμερα για να λειτουργήσει ως ηλεκτρονικό εργαλείο-ρομπότ καθαρισμού σε διάφορες περιπτώσεις.

Με το χέρι στην καρδιά, άνευ παρεξήγησης από τους φίλους μου, τα αγόρια του, «να μείνει μαγαζί», ώστε ως χερά να τον έχουμε στη μνήμη όπως τότε το ‘78-‘79 και αργότερα μέχρι το 1990. Να οδηγήσει την οικογενειακή ΚΕ35 ο Ντίνος του, ο Jr, με τον ΠΤ δίπλα του.

Δεν αντιγράφεται το τσαγανό του ΡΟΝ, αλλά το παιδί του έχει την τέχνη και τη φινέτσα που απαιτείται ώστε και να προστατεύσει το μέταλλο και να σημειώσει χρόνους.

Η ΚΕ35 σε λευκό-κόκκινο, μας θυμίζει τον αείμνηστο Ανδρέα Παπατριανταφύλλου (ΡΑ ‘83), όταν η ΚΕ25 μας ταξιδεύει στην εποχή του αείμνηστου Γιάννη Ψύχα (ΡΑ ‘73).

Σεβασμός σε τεράστιους. Ο Ανδρέας, από τους ελάχιστους ευεργέτες του Έλληνα οδηγού αγώνων. Κρίμα που θα λείψει ο Άγγελος Ζηβας από τη γιορτή, αλλά ευτυχώς, έχει ρόλο στην οργάνωση.

Η Corolla του (ΚΕ35) στα χέρια του Δημήτρη Αμαξόπουλου με διάβασμα απόδοση ποιήματος από τη Χαρά, την κ. Μωραΐτη και εδώ, την έλλειψη της εμπειρίας ισορροπεί το ταλέντο του οδηγού και ο ενθουσιασμός της συνοδηγού. Τα περί ασφάλτινου οδηγού, αστειότητες.

Toyota Corolla (2)

Η συνέχεια, με ένα ακόμα Toyota, εθνικό αυτοκίνητο των χωμάτινων ράλλυ του Παν. πρωταθλητή αυτή τη φορά, στην έκδοση ΑΕ 86.

Με την κίνηση πίσω και τον 16βαλβιδο 1.600άρη. Δεν υποτιμούμε την αντίστοιχη προσθιοκίνητη που θα κάνει χρόνους αν οδηγηθεί από τύπους όπως ο Πλατής και ο Ζήβας, αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις της ιστορίας, θέλεις και θέαμα, οπότε μονόδρομος η δύναμη πίσω.

Στη μνήμη μας, ο πολύπειρος Βαγγέλης Γκάλλο, με Γιάννη Βασιλειάδη στη λευκή τους. Εδώ, η ανατριχίλα συνδέεται με τον Νότη Γιαγνίση. Την απογείωσε, γράφοντας ιστορία με τον Γιώργο Κερατζάκη. Με αυτές τις γκέισες, προκύπτει Αγία τριάδα με τον ΡΟΝ, που εξελίσσεται σε καρέ των άσων με τον Σούλη Εγγλέζο. Ένα ωραίο καθαρό χέρι που γλεντούσε με τη μαύρη του. Παλίκαρος ο Σούλης, η αδυναμία του Νίκου Γενεράλη. Η ψυχή του «Τογιοτισμού» ο Νικ. Περί ΑΕ 86 και εξελιγμένη, σε γκρουπ Α οδήγησε και ο Μανώλης Παναγιώτοπουλος, την Brooks, με τον Νίκο Πάνου. Σήμερα, έχει ευαισθησία και ιστορική σημασία η συμμετοχή στο ΙΡΑ των Γιώργου Κ. Κασιδόπουλου με τον Αργίτη Βαγγέλη Παναρίτη. Ένας ωραίος άνθρωπος, δίπλα στον Mr. Toyota σε σχέση με την ευρύτερη ιστορία.

Σε λευκό-κόκκινο χρώμα το αμάξωμα με τη μεγάλη πίσω τρίτη πόρτα και εδώ έχει καταθέσει όλη του τέχνη ο Χριστός Χριστακίδης ώστε να προκύψει αξιόμαχο και εύχρηστο, ένα σύνολο σήμα κατατεθέν, με όνομα ιδιαίτερα βαρύ ως ιστορία.

Είναι οι άνθρωποι, η μηχανή και ότι εκφράζεται σε σχέση με την «Τογιότα-Κ. Κασιδόπουλος» που δημιουργεί την ταχυκαρδία του σεβασμού σε βάθος χρόνου.

Ford Escort

Το αγωνιστικό αυτοκίνητο της γενιάς μας. Ήταν τα NSU ΤΤ, οι BMW 2002 και οι Alfa Veloce, ήρθαν τα Escort και τα Nissan που «παρέδωσαν» στις Integrale.

Να μείνουμε όμως ταπεινοί μακριά από τα σχεδόν WRC και αν ονειρεύεσαι τον Πλαπούτα του Ιαβέρη, λόγω πληρώματος, το group IV του Παναγιώτη Παραδείση θα πας να δεις και να ακούσεις.

Θα πληρώναμε από υστέρημα για να οδηγήσουμε ένα καθαρό χωρίς υπερβολές ΜΚ1 με 8βάλβιδο κινητήρα 150 ίππων και τα ορθόδοξα, κιβώτιο και πίσω ανάρτηση. Όπως και σε ένα ΜΚ2. Να θυμηθούμε πως με 8βαλβιδο ΜΚ1 πετούσε ο Τάκης Σκαλτσάς, κέρδισε ΙΡΑ ο Αλέξανδρος Κίκιζας, ενώ ξεκίνησε την «ιστορική» διαδρομή του ο Βασίλης Βελάνης. Όπως και ο Μανώλης Καψάσκης Χαλιβελακης. Στην 7η δεκαετία, με 30χρονη ψυχή όπως των παιδιών του.

Είπαμε, το Escort ΜΚ1 προκαλεί και με λογική επένδυση επιλέγοντας έναν δίλιτρο κινητήρα τύπου Πίντο σε προδιαγραφές παραγωγής, εξασφαλίζεις αξιοπιστία και ευχαρίστηση. Ο συνδυασμός που αναζητάς.

VW Golf

Το II σε γκρουπ Α. Ότι ζήσαμε με τους Κώστα Αποστόλου-Σάκη Μπέλα και επαναλαμβάνει με ευγένεια ο κ. Ανδρέας Μπάσδελης συνήθως με τον κ. Κώστα Ζωτιάδη. Των Tag models. Συνδυασμός Κυρίων.

Επιλογή μας θα ήταν ένα όπως το 8βαλβιδο που μοιράστηκαν ο αείμνηστος Παύλος Μοσχούτης με τον Σίλεφ δίπλα του στο ΕΘΝΙΚΗ-Golf τους το 1986. Σήμερα, ένα αντίστοιχο, επίσης με 5άρι κιβώτιο προετοίμασε ο Χρήστος Οικονόμου, καθηγητής της λεπτομέρειας για τον Σωτήρη Σκαλτσά. Ο Σώτερ πολυπρωταθλητής Α5, με το πάθος του για το ΙΡΑ ισορροπεί την πολύχρονη αποχή, αλλά και την απουσία του Τάκη Σκαλτσά στην Αμερική, ενώ έχει κάνει τις σωστές επιλογές. Προετοιμασία «by the book» χωρίς οικονομία και συμψηφισμούς με άλλοθι, ενώ έχει φορτώσει χρυσάφι. Δίπλα του ο Κώστας Σούκουλης και στους τροχούς το καλύτερο καουτσούκ σε λάστιχα που συνδυάζονται με αναρτήσεις Κυρλαγκίτση. O Έλληνας Riger ο Μιχάλης.

Με αντίστοιχο Γκολφ η συμμετοχή τους στη sporting κατηγορία και οι regularity specialists, οι Γιώργος Δελλαπόρτας-Πέτρος Βασιλόπουλος έρχονται χώμα και θα μείνουν. Έχουν τη συνολική ποιότητα που απαιτείται για να διαχειριστούν το «πάμε αλλιώς», με το σωστό τρόπο. Τη θέλουμε στο χώμα την παρέα από τη regularity πλευρά του λόφου. Καμία αμφιβολία ότι θα προσαρμοστούν και θα οδηγήσουν εξαιρετικά.

Audi 80 GT/E

Θα πάς κατηφόρα να δεις Αντώνη Γιοβά. Πάντα στη μνήμη τα μαγικά του κατεβάσματα τύπου Κουβαράς. Κάποτε στα σπριντ, υπόθεση Ιαβέρη συνήθως με τον Σάκη Καρανικολό, ψυχάρα τότε, πηγαίναμε για να δούμε Καψάσκη, Φώτη Γιαγλή και Γιοβά με την τέχνη να συναντάει το πάθος. Σημείο αναφοράς η αντίδραση τους στην πίεση, ότι δεν έβρισκες στα Ράλλυ. Το Audi ήταν 1.3, αλλά σημείωνε χρόνους δίλιτρου ότι και στη σύγχρονη εποχή το κάνει αυτός ο μαέστρο με το GT. Μια απλή κατασκευή που πατάς στο σασί με τέχνη, όπως ο Αντώνης ώστε να προκύψει χρόνος. Ένα αυτοκίνητο που σε προκαλεί, να ψάξεις να το βρεις και να το εξελίξεις, υπενθυμίζοντας και τη νίκη στο Group 1 του Λεωνίδα με τον αείμνηστο Γιάννη Λέκκα στο ΡΑ το ‘75. Τον επόμενο χρόνο, ο Γιάννης οδηγώντας, με τον Μανώλη Μακρινό του Σιρόκο δίπλα του, κέρδισαν το Πρωτάθλημα της κατηγορίας. Άλλα χρόνια, πολυτάλαντοι οι άνθρωποι, προσεγμένα τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, της αντιπροσωπείας. Σφραγίδα «Μανιατόπουλος», κάθε υπέρβαση.

Nissan Violet

Το PA 10. Το αγαπημένο του Γιώργου Μοσχού. Το τετράθυρο που συμμετείχε η Νικ. Ι. Θεοχαράκης στα χωμάτινα Ράλλυ τότε τη δεκαετία του 1980. Το αυτοκίνητο που σε light εξέλιξη χαρακτηρίζει τον Τάσο Γεμενή, τον Βασίλη Χαλκιά και άλλους που διακρίθηκαν με ατού την αξιοπιστία του. Ιδιαίτερα ευχάριστο και τότε σημείωνες αποτελέσματα χωρίς τα καλούδια του εργοστασιακού που είχαμε την τιμή να διαχειριστούμε στην Κύπρο.

Κίνηση roi mat από την ομάδα Χαλκιά και ο ιδρυτής Βασίλης θα το οδηγήσει μεθαύριο στο ΙΡΑ. Συμμετοχή που μπορεί να βρει μιμητές, ένα προσγειωμένο πλήρωμα που θέλει να ζήσει τη στιγμή χωρίς απαιτήσεις σε επίπεδο γενικής. Υπάρχουν τα καλά πράγματα, αλλά η συναρμολόγηση τους εκκρεμεί, ενώ είναι γεγονός η απουσία της αντιπροσωπείας, με την τεράστια αγωνιστική ιστορία.

Peugeot 205

Μια ντουζίνα τα Ιαπωνικά σούπερ μίνι, αλλά ήταν οι Σωτήρης Κοκκίνης-Στάθης Μόκας σε πτήση διάρκειας με το κόκκινο 205 R της Lion. Χρόνοι σε επίπεδο γενικής και το κυριότερο, κέρδιζαν το ενδιαφέρον όλων σε κάθε τους πέρασμα, δίνοντας χαρά σε αείμνηστους όπως ο συντονιστής Τάσος Λεγάκης και ο μηχανικός Γιώργος Φραγκουδάκης, με μαέστρο τον Γιάννη Μπελέγρη. Ιδιαίτερος και οδηγώντας.

Αντίστοιχο αυτοκίνητο, εξελίσσει σήμερα ο Βασίλης Αναγνωστόπουλος, ο APR Jr και θα το οδηγήσει ο Χρυσόστομος Καρέλης με τον πολύπειρο Λεωνίδα Μαχαίρα δίπλα του. Πακέτο ικανό για όλα και κατεβαίνοντας το απαιτητικό  Δροσοχώρι (Παρνασσός), αυτούς έχεις μπροστά σου. Ζεστοί και ευφυείς με καλά στημένο ένα αυτοκίνητο, συνδυασμός που κάνει τα δύσκολα, να φαίνονται εύκολα.

Στο δρόμο τους και κυρίως στη λίστα με τα bold γράμματα, το 205 R που προετοιμάζει ο Νίκος Χρυσάφης για τον Γρήγορη Πιερουτσάκο.

Είναι γνωστή η αδυναμία του οδηγού, πλέον ένας gentleman του χώρου με ευαισθησίες, στις λεπτομέρειες ειδικά σε ένα αυτοκίνητο που πρέπει να δουλευτεί καλά για να αντιμετωπίσει το χώμα, με οδηγό του ασφάλτινου ρυθμού. Τα χρόνια περνούν, η τέχνη δεν ξεχνιέται, με γεγονός πως η προσωπικότητα του οδηγού επισκιάζει όποιον βρεθεί δίπλα του…

Renault 5 Alpine

Αναμένοντας την Clio ξεφυλλίζεις άρθρα εποχής 1980 και θέλεις εκείνο τη περίπου μπλε Alpine με το φως στην ηλιοροφή. Ότι μοιράστηκαν οι Λεωνίδας-Αρκέντης και Άποστόλου-Κριάδης που πετούσαν στο ΡΑ το ‘81. Ίδιο είναι δύσκολο, έως αδύνατο να ετοιμαστεί. Μπορείς όμως να ικανοποιηθείς με μια ενδιάμεση λύση, ενώ αν προκύπτει η δυνατότητα υπέρβασης επιλέγεις ένα R11 Turbo. Πετούσε με Ρανιοτί, έλαμψε με Λεωνίδα-Χάλαρη,θα το ξαναδούμε στο ΙΡΑ, με τον Αποστόλη Χατζηχρήστου.

«Μηχανή» για το θαύμα, λόγω του χαμηλού βάρους και της φιλοσοφίας κατασκευής της με τις σωστές αποστάσεις μεταξύ των τροχών…

Να ευχηθούμε καλό δρόμο,

Καμία αμφιβολία, ότι έχουν γνώση οι έμπειροι μηχανικοί, όπως και τα πληρώματα.

Πρόκειται για κλασικό Ράλλυ Ακρόπολις, με φιλοσοφία της παλιάς εποχής, οπότε απαιτείται σωστά προετοιμασμένη μηχανή με φρέσκα εξάρτημα όπως και εφεδρικά, για την προληπτική αντικατάσταση.

Η διαφορά από τον ρυθμό και όσο πιο φρέσκο το αυτοκίνητο τόσο καλύτερο το αποτέλεσμα. Σχόλιο από έναν παλιό και η συνέχεια στο βουνό, με γεγονός πως δεν θα παρευρεθούμε στη Συνέντευξη Tύπου.

Αντίδραση μας, για το πως η ΟΜΑΕ διαχειρίζεται τους Ελληνικούς αγώνες, ενώ σε σχέση με το ΙΡΑ, μας ενοχλεί η αισθητική τους που προσβάλλει την ιστορία μας, πέρα βέβαια από τη νοημοσύνη μικρών παιδιών._ «Στρατισίνο»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ