top icon
Blog

Με ποιον τρόπο βαφτίζουν σήμερα οι κατασκευαστές τα αυτοκίνητα;

Γράμματα και αριθμοί: Γιατί η ονοματοδοσία στα σύγχρονα αυτοκίνητα αποτελεί μια πραγματικά δύσκολη άσκηση.

Μόλις πρόσφατα συγκρίναμε την ανανεωμένη Toyota Corolla με το Opel Astra. Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν βαριά ονόματα που μετρούν πολλές δεκαετίες. Τυχεροί οι κατασκευαστές που διαθέτουν στο χαρτοφυλάκιό τους τέτοιες δυνατές ονομασίες, καθώς κάθε φορά που είναι να λανσάρουν τη νέα έκδοση του μοντέλου τους, δεν απαιτούνται ιδιαίτερες συστάσεις με το αγοραστικό κοινό.

Στη σημερινή εποχή, οι ονομασίες που επιλέγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχετίζονται περισσότερο με τη στρατηγική ανάπτυξης της γκάμας τους. Είναι προφανές πως μια εταιρεία που θέλει να βάλει σε τάξη την πολυπληθή σειρά των μοντέλων που κατασκευάζει, οδηγείται αναγκαστικά σε μια φιλοσοφία ονοματοδοσίας με γράμματα και αριθμούς. Για παράδειγμα η Peugeot, που επί χρόνια ακολουθούσε τη λογική των τριψήφιων ονομασιών, με το μηδέν στη θέση του μεσαίου αριθμού (π.χ. 208, 308, 508 κτλ.), προχώρησε στην προσθήκη ενός ακόμα μηδενικού για τα SUV της αντίστοιχης κατηγορίας (2008, 3008, 5008).

Οι αριθμοί στο παρελθόν συμβόλιζαν κάτι πολύ συγκεκριμένο. Έτσι, πριν από μερικά χρόνια, μια BMW 318i ήταν ξεκάθαρο πως αφορούσε τη Σειρά 3 με έναν 1.800άρη βενζινοκινητήρα, ενώ το ίδιο συνέβαινε και με μια Mercedes π.χ. C180. Αντίστοιχα, στην τριψήφια ονομασία ενός παλιότερου Volvo, ο πρώτος αριθμός αφορούσε τη σειρά του μοντέλου, ο δεύτερος τον αριθμό των κυλίνδρων και ο τελευταίος εκείνον των θυρών.

Σήμερα, με την πληθώρα διαθέσιμων τεχνολογιών για την κίνηση και τη μετάδοση, τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα, έτσι που ο υποψήφιος αγοραστής μιας «3άρας» BMW καλείται, για παράδειγμα, να επιλέξει ανάμεσα στις 330i, 330i xDrive, 330e, 330e xDrive και 330d. Εν προκειμένω, τα δύο τελευταία ψηφία αντιπροσωπεύουν πλέον την κατηγορία της ισχύος, και όχι τον κυβισμό, μια λογική που έχουν υιοθετήσει και οι άλλοι δύο premium Γερμανοί κατασκευαστές.

Αυτοκίνητα με δύσκολα ονόματα

Φυσικά, δεν είναι βέβαιο πως το καταναλωτικό κοινό -ίσως ούτε και οι υπάλληλοι των εταιρειών- είναι σε θέση να παρακολουθήσει όλη αυτή την πληροφορία γύρω από την ονοματοδοσία των μοντέλων. Έτσι, το «330i xDrive» ή το «bZ4X» του νέου ηλεκτρικού μοντέλου της Toyota θα μπορούσαν να παραπέμπουν περισσότερο στον… κωδικό κάποιου WiFi, παρά σε ένα εμπορικό μοντέλο.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ένα αναγνωρίσιμο όνομα κάνει καλύτερα τη δουλειά του, γι’ αυτό και βλέπουμε κατά καιρούς κάποια δυνατά χαρτιά από το παρελθόν να επανέρχονται για να βαφτίσουν ακόμα και αυτοκίνητα με έναν τελείως διαφορετικό χαρακτήρα από του αρχετύπου.

Σε κάθε περίπτωση, σπάνια θα δούμε να ανασύρεται από το σεντούκι το όνομα ενός αυτοκινήτου που δε διέπρεψε στις πωλήσεις. Έτσι, για παράδειγμα, ήταν πραγματικά έκπληξη όταν το όνομα «Baleno», που χαρακτήριζε ένα τουλάχιστον αδιάφορο μοντέλο της Suzuki το οποίο κατασκευαζόταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90, επανέκαμψε το 2015 σε ένα τελείως διαφορετικής λογικής αυτοκίνητο. Ρωτήσαμε, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, τους Ιάπωνες εκπροσώπους αν το αρχικό μοντέλο υπήρξε επιτυχημένο, αν μη τι άλλο σε κάποιες αγορές, και εξ αυτού επανέφεραν τη συγκεκριμένη ονομασία. Χαμογέλασαν αμήχανα και, αφού εν συνεχεία συσκέφθηκαν για πέντε λεπτά, λάβαμε την αινιγματική απάντηση «Νο»…_ Μ. Σ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ