top icon
Blog

Ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες

Πριν από λίγες ημέρες ψηφίστηκε ο νόμος 4850/21 για την ελεύθερη κυκλοφορία των ΙΟ.

Θα τεθεί σε ισχύ σε δεκαοκτώ μήνες, στη διάρκεια των οποίων μία σειρά από εφαρμοστικές υπουργικές αποφάσεις θα προσθέσουν τις αναγκαίες επιχειρησιακές λεπτομέρειες. Τώρα πρέπει η ΟΜΑΕ, η ΕΟΦΙΛΠΑ και η ΑΜΟΤΟΕ να ανοίξουν έναν ουσιαστικό διάλογο με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ώστε οι εφαρμοστικές πράξεις να είναι πλήρεις και σαφείς και να μη δημιουργήσουν πρακτικά προβλήματα.

Πέντε είναι οι περιοχές που απαιτούν προσοχή:

  • Πρέπει να δημιουργηθεί εθνικό μητρώο ΙΟ, που να αποτελεί βάση ταξινόμησης και καταγραφής μεταβιβάσεων.
  • Δεν υπάρχει ρητά στο νόμο ο βασικός νομικός ορισμός του ΙΟ, αλλά έμμεσα αναγνωρίζονται οι ορισμοί των FIA, FIVA και FOM. Αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα ερμηνείας στο μέλλον. Τα δύο βασικά στοιχεία ιστορικότητας, τα οποία θα πρέπει να έχουν ενιαίο ορισμό, είναι η ημερομηνία παραγωγής και η ιστορική συνέπεια του οχήματος.
  • Ιδιαίτερης σημασίας είναι ο καθορισμός του έτους παραγωγής, που μπορεί να διαφέρει από το έτος πρώτης ταξινόμησης και από το έτος ταξινόμησης στην Ελλάδα, γιατί μηδενίζει τα τέλη μετά το 45ο έτος ηλικίας. Από το 1980, το VIN περιέχει αυτή την πληροφορία, αλλά για προγενέστερα οχήματα οι αρχές θα πρέπει να αποδέχονται το έτος παραγωγής που αποδίδει στο ΙΟ η πιστοποιούσα ομοσπονδία.
  • Η ιστορική συνέπεια του οχήματος έχει διαβαθμίσεις, και θα πρέπει η πολιτεία να αποδέχεται την αξιολόγηση της πιστοποιούσας ομοσπονδίας και να βάλει ένα ελάχιστο όριο αποδοχής.
  • Ο τεχνικός έλεγχος πρέπει να περιλαμβάνει μόνο ελέγχους ασφάλειας (συστήματα διεύθυνσης, πέδησης και ανάρτησης, φώτα, σινιάλα, κόρνα και λάστιχα), και όχι έλεγχο καυσαερίων. Επίσης, θα μπορεί να είναι πλήρης κάθε διετία και μερικός κάθε έτος. Τέλος, για τους λόγους αυτούς, το κόστος του ελέγχου θα πρέπει να προσδιοριστεί σε επίπεδο χαμηλότερο των μη ιστορικών οχημάτων.

Διαβάστε επίσης για τις νέες ρυθμίσεις για τα ιστορικά οχήματα

Οι ομοσπονδίες σε ενιαίο μέτωπο οφείλουν να συνεργαστούν με το Υπουργείο ώστε να διατυπωθούν κατάλληλα οι εφαρμοστικές πράξεις, αντιμετωπίζοντας σωστά τις παραπάνω λεπτομέρειες, και να μην υπάρξουν προβλήματα για τους ιδιοκτήτες των ΙΟ. Επιπλέον, πρέπει να προετοιμαστούν διαδικαστικά και μηχανογραφικά για την έκδοση των βεβαιώσεων ιστορικότητας. Τέλος, είναι υποχρέωσή τους να χρεώνουν στους ιδιοκτήτες ΙΟ μόνον το πραγματικό κόστος της βεβαίωσης, που είναι χαμηλό, και ένα μικρό περιθώριο, και να μην τους αντιμετωπίζουν ως μια σταθερή πηγή εσόδων για άλλες χρήσεις. Η νέα εποχή, που άνοιξε με το νόμο, απαιτεί καινούργιες αντιλήψεις._ Κ. Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ