top icon
Παρουσιάσεις

BMW M Driving experience και Μ2, στις Σέρρες

Οδηγούμε την νέα BMW M2 και Σέρρες, όπου η BMW Hellas μας απέδειξε ότι υπάρχει ακόμη ελπίδα για τη διοργάνωση μοναδικών εκδηλώσεων για τα ελληνικά δεδομένα.

Στο πλαίσιο μιας τριήμερης εκδήλωσης που διοργανώθηκε από την BMW Group Hellas, είχαμε την ευκαιρία να λάβουμε μέρος στο δημοσιογραφικό σκέλος, που περιλάμβανε μία σειρά από ξεχωριστά events, μεταξύ των οποίων οδήγηση μοναδικών μοντέλων «Μ» στην πίστα, σε όμορφες επαρχιακές διαδρομές, αλλά και σε ειδικές οδηγικές ασκήσεις.

Από μια τέτοια εκδήλωση δε θα μπορούσαν να λείψουν και οι δίτροχες κατασκευές της εταιρείας, τις οποίες επίσης οι προσκεκλημένοι δημοσιογράφοι μοτοσυκλέτας είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν εντός πίστας (για τους φίλους της μοτοσυκλέτας, το «πρόγραμμα» είχε την παρουσία των δύο «M» μοντέλων της μάρκας, της «M» 1000 RR και της M 1000 R, αλλά και την πρώτη πανελλαδική παρουσίαση, της M 1000 XR 2024.).

Ένα τέτοιο show δε θα μπορούσε να μην έχει το ανάλογο «κερασάκι», το οποίο δεν ήταν άλλο από τους Red Bull Driftbrothers. Έστω και αν τελικά μόνο το ένα από τα δύο αδέλφια κατάφερε να δώσει το «παρών» λίγες μόνο ημέρες μετά τη μεγάλη εκδήλωση της Red Bull στη Θεσσαλονίκη, το θέαμα της τερατώδους και εκκωφαντικής αγωνιστικής Μ4 των 1.040 ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό και… καπνισμένο(!).

BMW

Σε ό,τι αφορά τα δικά μας, η συγκεκριμένη εκδήλωση περιλάμβανε την οδήγηση πέντε μοναδικών αυτοκινήτων της BMW M, όπως την ΧΜ, την Μ3 xDrive Sedan και Touring, την Μ4 Coupe, όπου όμως αναμφισβήτητα η πρωταγωνίστρια της όλης εκδήλωσης δεν ήταν άλλη από τη νέα Μ2, την τελευταία μη εξηλεκτρισμένη δημιουργία του M Division, το οποίο γιόρτασε τα 50ά του γενέθλια τη χρονιά που μας πέρασε.

BMW M2 , MY 2023

Πολλοί ίσως μάλιστα πιστεύουν ότι αποκλειστικό αντικείμενο του τμήματος «Μ» είναι η δημιουργία σκληροπυρηνικών αυτοκινήτων, κάτι που όμως απέχει από την πολύ ευρύτερη πραγματικότητα. Μπορεί λοιπόν να ήταν αυτή ακριβώς η εκκίνηση για το τμήμα «Μ» το 1972, αλλά από εκεί και πέρα προστέθηκαν: το 1977 το BMW Group Driving Experience, το 1985 το M Options and Packages, τo 1992 το BMW Individual και το 2011 το BMW Security and Special Task Vehicles.

BMW M2 , MY 2023

Εντός πίστας με την BMW Μ2

Αυτή λοιπόν είναι και η πρώτη μας επαφή με τη νέα Μ2 επί ελληνικού εδάφους, μιας και είχε προηγηθεί η γνωριμία στο εξωτερικό, επί αμερικανικού εδάφους.

Έχουμε αναφερθεί εκτενώς στο παρελθόν στα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας Μ2 (δείτε εδώ αναλυτικότερες πληροφορίες). Να θυμίσουμε επιγραμματικά ότι στην ουσία έχουμε να κάνουμε με μια Μ4, όπου έχουν «τριμαριστεί» ελαφρώς η ουρά και το μεταξόνιο.

BMW M2 , MY 2023

Η Μ2 είναι χτισμένη στην πλατφόρμα Cluster Architecture της εταιρείας, όπου κάτω από το καπό βρίσκεται ο 3λιτρος 6κύλινδρος των 460 ίππων, με τη ροπή των 550 Nm να περνάει στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων (προαιρετικά χρεώνεται το χειροκίνητο των 6 σχέσεων) και του ενεργού μπλοκέ διαφορικού Active M Differential (με ποσοστό εμπλοκής έως και 100% εφόσον κριθεί αναγκαίο).

Από εκεί και πέρα, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης M Traction Control είναι στάνταρντ, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δέκα διαφορετικά στάδια υποβοήθησης πρόσφυσης, μια πολύ σημαντική λειτουργία η οποία αποτελεί και αντικείμενο μιας ξεχωριστής άσκησης σε αυτή την εκδήλωση, στην οποία θα αναφερθούμε πιο κάτω.

BMW M2 , MY 2023

Αφού λοιπόν χωριστήκαμε σε δύο γκρουπ, ήμασταν αρκετά τυχεροί, καθώς κληρωθήκαμε να οδηγήσουμε πρώτα την Μ2 μέσα στην πίστα. Αυτό σήμαινε ότι ούτε τα αυτοκίνητα ούτε τα λάστιχα θα ήταν καταπονημένα.

Μιλώντας για λάστιχα, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ένας από τους συνεργάτες αυτής της εκδήλωσης ήταν η Continental, που προμήθευσε τα αυτοκίνητα με το  ελαστικό υψηλών επιδόσεων SportContact 7, το οποίο είχαμε γνωρίσει για πρώτη φορά στην πίστα του Portimao.

BMW M2 , MY 2023

Όπως συμβαίνει σε ανάλογες παρουσιάσεις, η όλη διαδικασία της κίνησης μέσα στην πίστα γίνεται υπό τις οδηγίες πιστοποιημένων εκπαιδευτών της BMW, και στην προκειμένη περίπτωση δε θα μπορούσε να είναι άλλος από τον Θωμά Παπαπάσχο (πιστοποιημένος εκπαιδευτής από το BMW Driving Experience και υπεύθυνος εκπαίδευσης της Driving Academy στο Μαρκόπουλο).

BMW M2 , MY 2023

Ενδεικτικό του μεγέθους της συγκεκριμένης εκδήλωσης ήταν το γεγονός ότι σε αντίστοιχα παλιότερα events συνωστίζονταν πέντε και έξι αυτοκίνητα πίσω από το pace car του εκπαιδευτή, ενώ αυτήν τη φορά υπήρχαν μόλις τρία (έξι στο σύνολο και για τα δύο γκρουπ, με τη σημείωση ότι αναφερόμαστε σε ολοκαίνουργιες Μ2 με ελληνικά νούμερα).

Προηγήθηκε ένας γύρος προθέρμανσης, όπου ο Θωμάς με την προπορευόμενη Μ3 μας εξήγησε μερικά πράγματα για την πίστα, την ιδανική γραμμή και τα σημεία φρεναρίσματος, την οριοθέτηση των κορυφών με κώνους, αλλά και τον απαράβατο κανόνα του πάντοτε ενεργοποιημένου συστήματος πρόσφυσης.

BMW M2 , MY 2023

Μπορεί να έχουμε γκρινιάξει άφθονες φορές στο παρελθόν, αφού είναι άκρως ενοχλητικό σε μια τέτοια περίσταση ένα DSC που αναβοσβήνει σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο και σε κόβει διαρκώς, αυτό όμως που δεν έγινε στην προκειμένη περίπτωση, αφού ακόμα και στις πιο κλειστές στροφές, η παρεμβατικότητα ήταν τόσο διακριτική, που δεν ήταν λίγες οι φορές που αναρωτηθήκαμε εάν πραγματικά δουλεύουν τα ηλεκτρονικά.

Σίγουρα θα έχουμε αργότερα την ευκαιρία να οδηγήσουμε το δημοσιογραφικό αυτοκίνητο της BMW Hellas σε δημόσιο δρόμο, αυτή η πρώτη επαφή όμως στο κλειστό περιβάλλον της απαιτητικής πίστας των Σερρών δίνει μια άκρως αντιπροσωπευτική εικόνα των δυνατοτήτων της νέας Μ2, που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνάει το όριο ακόμα και έμπειρων οδηγών.

BMW M2 , MY 2023

Μπορεί η ιδέα ενός πολύ δυνατού πισωκίνητου αυτοκινήτου να τρομάζει με τις αντιδράσεις του σε απότομες αλλαγές πορείας, κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει εδώ. Το ζύγισμα, η ισορροπία και ο αξιοζήλευτος τρόπος με τον οποίο η νέα Μ2 μπορεί να διατηρεί την ταχύτητά της μέσα στη στροφή χωρίς απότομα γλιστρήματα είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετικά.

Πολύ γρήγορα ξεθαρρεύεις φρενάροντας όλο και πιο αργά στην είσοδο (αλλά πάντοτε με το αυτοκίνητο σε ευθεία) και πατάς ολοένα και βαθύτερα το δεξί πεντάλ στις παρατεταμένες (Κ13) και τις συνεχόμενες στροφές (Κ8-9, Κ11-12), προσπαθώντας να δεις με την άκρη του ματιού εάν θα φέρεις σε δύσκολη θέση το DSC, γιατί για την Μ2 κάτι τέτοιο θα γίνει μόνο ύστερα από σοβαρή υπερεκτίμηση της κατάστασης.

BMW M2 , MY 2023

Στο ύψος των περιστάσεων και τα εξαιρετικά Continental SportContact 7, τα οποία λες και εξελίχθηκαν μαζί με το αυτοκίνητο. Άντεξαν σε μια τόσο βίαιη καταπόνηση (με σύμμαχο και τον ελαφρώς συννεφιασμένο καιρό), χωρίς να μας προδώσουν ποτέ με ξαφνικές απώλειες πρόσφυσης, διατηρώντας πάντοτε τη σαφήνεια του συστήματος διεύθυνσης.

Αν ήταν να ζητήσουμε κάτι παραπάνω, αυτό θα ήταν ακόμα μία τριπλέτα γύρων, προκειμένου να καταλήξουμε στο δικό μας setup ρυθμίσεων του πλουσιοπάροχου μενού (κρίσιμη η επιλογή μεταξύ Sport και Sport Plus για ανάρτηση, κιβώτιο και κινητήρα).

BMW M2 , MY 2023

Ανακαλύπτοντας το M Traction

Μέρος του στάνταρντ M Drive Professional αποτελεί το M Traction Control, όπου οι προδιαγραφές των περιθωρίων ολίσθησης έχουν ενσωματωθεί απευθείας στον κινητήρα, κάτι που παρακάμπτει τις χρονικές απώλειες ανταλλαγής σημάτων μέσω του DSC, και έτσι οι διορθωτικές κινήσεις γίνονται δέκα φορές πιο γρήγορα.

BMW M2 , MY 2023

Μάλιστα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ακριβώς τα περιθώρια ολίσθησης που τον βολεύουν, καθώς το M Traction διαθέτει πλέον δέκα(!) επιλογές διαβάθμισης (όπου το πρώτο στάδιο αφορά πλήρη απενεργοποίηση και το δέκατο το πλέον παρεμβατικό στάδιο).

BMW M2 , MY 2023

Για να πάρουμε μια αντιπροσωπευτική εικόνα των δυνατοτήτων του συστήματος, οι υπεύθυνοι της εκδήλωσης είχαν προετοιμάσει μία ειδική άσκηση, με μία βρεγμένη φουρκέτα οριοθετημένη με κορύνες. Στο πρώτο στάδιο (πλήρως απενεργοποιημένο), o έλεγχος εναπόκειται εξ ολοκλήρου σε έναν έμπειρο οδηγό και απαιτεί τις έγκαιρες κινήσεις του. Η έκπληξη όμως έρχεται όταν δοκιμάσεις ένα ενδιάμεσο στάδιο (στο 4 ή 5, για παράδειγμα), το οποίο είναι στην ουσία ο ιδανικός οδηγός εκμάθησης πλαγιολίσθησης.

BMW

Ακόμα και ένας λιγότερο έμπειρος οδηγός που έχει μια βασική αίσθηση των απαιτούμενων κινήσεων που πρέπει να γίνουν με το τιμόνι και το γκάζι θα μπορέσει να ολοκληρώσει με αρκετή ευκολία μία πλαγιολίσθηση. Μάλιστα, μέσω του Drift Analyser, το σύστημα παρέχει τις απαραίτητες συμπληρωματικές πληροφορίες-αναλύσεις της πλαγιολίσθησης, φτάνοντας μέχρι του σημείου να τις βαθμολογεί(!).

Στο δρόμο με όλες τις BMW «Μ»

Ακόμα και εδώ να τελείωνε η εκδήλωση, πάλι ευχαριστημένος θα ήταν κανείς. Οι άνθρωποι της BMW Hellas, όμως, δεν είχαν πει την τελευταία τους κουβέντα. Για να πάρουμε μία συνολική εικόνα της γκάμας των αυτοκινήτων «Μ», είχαν επιλέξει μια όμορφη επαρχιακή διαδρομή στα πέριξ της πίστας, στην οποία συμμετείχαν, πέρα από την Μ2, η M3 Touring xDrive αλλά και η πληθωρική ΧΜ.

BMW

Διαβάστε εδώ περισσότερες εντυπώσεις για την BMW M3 Competition xDrive.

Διαβάστε εδώ περισσότερες εντυπώσεις για την BMW XM.

Υπάρχει ακόμη ελπίδα

Αυτή η πρόταση, αποτελεί την επίγευση μιας τέτοιας εκδήλωσης, η οποία θα πρέπει να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση και για άλλες εταιρείες που θεωρούνται premium και θέλουν να προβάλλουν τις δυνατότητες των αυτοκινήτων τους.

BMW M2 , MY 2023

Υπάρχει ωστόσο ελπίδα και για τα αυτοκίνητα της BMW «Μ». Μπορεί το μέλλον να προδιαγράφεται έντονα ηλεκτρικό, σίγουρα όμως μπορείς να έχεις εμπιστοσύνη στους Βαυαρούς ότι με το πάντρεμα της μακρόχρονης τεχνογνωσίας και της ψηφιακής τεχνολογίας, θα συνεχίσουν να δίνουν εξαιρετικά δείγματα γραφής, τόσο σε θερμικό όσο και σε ηλεκτρικό φόντο._ 4Τ

BMW M2 , MY 2023

BMW M2, Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με M TwinPower Turbo >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.993 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 460 ίπποι/6.250 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 550 Nm/2.650-5.870 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα με διπλούς συνδέσμους >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.587×1.887×1.403 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.747 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 390 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.800 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,1 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 218 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 92.000 ευρώ

BMW

Οι Red Bull Driftbrothers συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Drift Masters από το 2018. Για χρόνια, ο Elias και ο Johannes Hountondjj κατατάσσονται μεταξύ των κορυφαίων οδηγών στη διεθνή σκηνή drifting, έχοντας κερδίσει αρκετές φορές θέσεις στο βάθρο, αλλά και σε πολλά πρωταθλήματα. Το 2020 συνεργάστηκαν με το επίσημο τμήμα «Μ» της BMW για να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν δύο ολοκαίνουργια C82 BMW M4 από το μηδέν. Το αποτέλεσμα είναι ένα θηρίο 1.040 ίππων, όπου το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο είναι η εξάτμιση που ξεπροβάλλει μέσα από το πίσω παρμπρίζ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • BMW M2 , MY 2023
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ