top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε: VW Golf Alltrack 1.6 TDI 4MOTION

Το νέο Alltrack συνδυάζει τις ικανότητες ενός τετρακίνητου μοντέλου με την άνεση και τους χώρους της στέισιον έκδοσης ενός Golf.

Μία νέα και διαφορετική πρόταση παρουσίασε η VW, η οποία και συνδυάζει τις εκτός δρόμου δυνατότητες μετακίνησης, αλλά και την άνεση και τους χώρους ενός στέισιον αμαξώματος. Στο δρόμο που χάραξαν τα Skoda Octavia Scout, Seat Leon X-Perience και πολλά ακόμα, το νέο Golf Alltrack διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να αποτελέσει μία ενδιαφέρουσα επιλογή στην κατηγορία. Ουσιαστικά, βάση της συνταγής αποτελεί το Golf Variant, το οποίο ευθύνεται για την αφθονία χώρων στο εσωτερικό. Από εκεί και πέρα, οι τεχνικοί της VW τοποθέτησαν διαφοροποιημένη ανάρτηση με την απόσταση από το έδαφος να αυξάνεται κατά 20 χλστ. αλλά και το σύστημα τετρακίνησης 4Motion. Η εξωτερική σχεδίαση του Golf Alltrack διαφοροποιείται σημαντικά από τους νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, αλλά και τα πλαϊνά πλαστικά προστατευτικά, αποκτώντας και έναν πιο εκτός δρόμου χαρακτήρα. Σε αυτό συμβάλλουν και οι μεγαλύτερες ζάντες 17 ιντσών, όπως και τα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους, που τονίζουν ακόμα περισσότερο τη φιλοσοφία της κατασκευής.

Το αποτέλεσμα κρίνεται άκρως ικανοποιητικό, αφού διατηρεί τα στοιχεία που έχουν κάνει το Golf να ξεχωρίσει στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού, ενώ περνάει σαφές μήνυμα αναφορικά με τον χαρακτήρα του. Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι ίδια με τις υπόλοιπες εκδόσεις και διακρίνεται για την ποιότητα της κατασκευής. Όπως σε κάθε Golf κάθεσαι ιδανικά, ανεξαρτήτως σωματότυπου, ελέω και της πληθώρας ρυθμίσεων. Στα μηχανικά μέρη, η τετρακίνηση 4Motion μόνο άγνωστη δεν μας είναι, αφού ουσιαστικά βασίζεται στο σύστημα Haldex. Στην περίπτωση του Alltrack, ενδιαφέρον έχει η δυνατότητα της επιλογής Off road στο γνωστό πλέον Driving Profile που συναντάμε πλέον σε όλα τα Golf. Με αυτή την επιλογή, μεταβάλλεται η απόκριση κατά την επιτάχυνση για καλύτερο έλεγχο, το Hill Descent Control (το σύστημα ελέγχου ταχύτητας καθόδου) και το ABS. Στο τελευταίο, το διάστημα ενεργοποίησης έχει αυξηθεί έτσι ώστε σε συνθήκες κατάβασης λόφου, βελτιώνοντας την πρόσφυση. Φυσικά, στο Alltrack υπάρχουν τρεις ακόμα επιλογές στο Driving Profile, οι γνωστές μας Normal, Sport και Individual.

Αναφορικά με τις μονάδες ισχύος, το Alltrack θα διατίθεται με τέσσερις διαφορετικούς κινητήρες. Από αυτούς, μόλις ο ένας θα είναι βενζινοκινητήρας και συγκεκριμένα πρόκειται για τον TSI των 1.800 κ.εκ. απόδοσης 180 ίππων, ο οποίος και θα συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG έξι σχέσεων. Οι υπόλοιπες τρεις θα είναι πετρελαιοκινητήρες, με τον μικρότερο να είναι αυτός με τον 1.600άρη απόδοσης 110 ίππων, ενώ οι δύο άλλοι θα είναι τα δίλιτρα σύνολα TDI με απόδοση 184 και 150 ίππων, αντίστοιχα. Το πρώτο θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG και το δεύτερο με το χειροκίνητο έξι σχέσεων.

Στην περίπτωση μας, στη διάθεση μας είχαμε την μικρότερη έκδοση πετρελαίου με απόδοση 110 ίππων και 26 χλγμ. ροπής, φυσικά με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Από την πρώτη στιγμή, παρατηρείς ότι ο κινητήρας δεν επαρκεί για το αμάξωμα των 1.500 κιλών. Χαμηλά, δεν διακρίνεται για την ροπή του και πρέπει ο δείκτης του στροφόμετρου να φλερτάρει με τις 2.000 σ.α.λ. για να επιταχύνει προοδευτικά. Από εκείνο το σημείο και έως τις 4.000 σ.α.λ. αποδίδει ικανοποιητικά, αλλά χωρίς φυσικά να βάλει φωτιά στην άσφαλτο. Βέβαια, το γεγονός ότι για να κινηθείς σβέλτα αναγκάζει τον οδηγό να διατηρεί σχετικά ψηλά τις στροφές του κινητήρα, έχει σαν αποτέλεσμα σχετικά αυξημένη να είναι η κατανάλωση, αφού κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας μαζί του, η τελευταία άγγιξε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Πολύ καλή είναι η ποιότητα κύλισης, με το Alltrack να ταξιδεύει άνετα, την ώρα που η ανάρτηση φιλτράρει με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, η οδική του συμπεριφορά είναι ουδέτερη, με ελαφρώς μεγαλύτερες κλίσεις του αμαξώματος, ελέω και της διαφοροποιημένης ρύθμισης της ανάρτησης. Εκτός δρόμου και σε καλό χώμα, το Alltrack κινείται με χαρακτηριστική άνεση, ενώ η απόσταση από το έδαφος αποδεικνύεται ικανοποιητική, όπως και η λειτουργία της ανάρτησης.

Το νέο Golf Alltrack είναι μία ενδιαφέρουσα πρόταση από πλευράς VW, σε μία κατηγορία που ανθεί. Διακρίνεται για όλα τα στοιχεία που ξεχωρίζουν τις εκδόσεις του Golf, την ώρα που η πληθώρα χώρων και ανέσεων, σε συνδυασμό με τις ικανοποιητικές εκτός δρόμου ικανότητες (πάντα τηρουμένων των αναλογιών) το καθιστούν διαφορετικό. Η τιμή της πετρελαιοκίνητης έκδοσης των 1.600 κ.εκ. ξεκινάει από τα 26.820 με απόσυρση και σημαντικό προτέρημα τον πλούσιο εξοπλισμό. Η βενζινοκίνητη εκδοχή έχει κόστος 31.000 ευρώ, ενώ οι δίλιτρες με τους κινητήρες των 150 και 184 ίππων, κοστίζουν 30.400 και 34.500 ευρώ, αντίστοιχα._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ