top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Abarth 695 Biposto

Τη στιγμή που η Abarth γιορτάζει τα 50α γενέθλια του 695, ο ιταλικός οίκος μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην πίστα του Varano το ισχυρότερο Abarth που κατασκευάστηκε ποτέ. Το 695 Biposto!

Τη στιγμή που η Abarth γιορτάζει τα 50α γενέθλια του 695, ο ιταλικός οίκος μας έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην πίστα του Varano το ισχυρότερο Abarth που κατασκευάστηκε ποτέ. Το 695 Biposto!

Φέτος, η Abarth γιορτάζει τα 50α γενέθλια ενός θρυλικού μοντέλου της, του 695, το οποίο και έγραψε χρυσές σελίδες στους αγώνες αυτοκινήτου. Με αφορμή αυτόν τον εορτασμό, η ιταλική φίρμα παρουσίασε στην έκθεση της Γενεύης το 695 Biposto, το οποίο και είναι το ισχυρότερο Abarth που κατασκευάστηκε ποτέ. Βiposto στα ιταλικά σημαίνει δύο θέσεις, και αυτό ακριβώς είναι το κορυφαίο 695. Μία διθέσια street legal κατασκευή κατασκευασμένη από ανθρώπους με πάθος και τεχνογνωσία από το χώρο των αγώνων. Η βασική του φιλοσοφία είναι έγκειται στην καθημερινή του οδήγηση, αλλά παράλληλα και στην οδηγική ευχαρίστηση στην πίστα, και μάλιστα με αγωνιστικές προδιαγραφές.

 


Όμως, το 695
Biposto δεν είναι απλά μία βελτιωμένη έκδοση των υπόλοιπων εκδοχών της οικογένειας Abarth. Αυτό που ήθελαν οι Ιταλοί τεχνικοί είναι να δημιουργήσουν μία ξεχωριστή κατασκευή, με στοιχεία που θα την διαφοροποιούσαν σε σχέση με κάθε άλλη. Και αυτά είναι πάρα πολλά. Πρώτο και κύριο χαρακτηριστικό του Biposto είναι το βάρος του, το οποίο και αγγίζει τα 997 κιλά. Με απόδοση 190 ίππων από τον 1.400άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, η αναλογία κιλών ανά ίππων αγγίζει το εκρηκτικό 5,2 kg/hp! Για να γίνει αυτό, αφαιρέθηκαν πολλά περιττά καλούδια, όπως είναι ο κλιματισμός, τα φώτα xenon, οι προβολείς ομίχλης και το ραδιόφωνο, και φυσικά τα πίσω καθίσματα. Στη θέση τους βρίσκεται ένας κλωβός ασφαλείας από τιτάνιο, του οποίου την ευθύνη κατασκευής έχει η ιταλική Poggipolini. Παράλληλα, πολλά μηχανικά μέρη είναι πιο ελαφριά, έχοντας κατασκευαστεί από carbon fiber και τιτάνιο.

 


Ο κινητήρας, που ουσιαστικά προέρχεται από το αγωνιστικό
Asseto Corse, όπως αναφέραμε πιο πάνω αποδίδει 190 ίππους στις 5.500 σ.α.λ, ενώ η ροπή του αγγίζει τα 26 χλγμ. στις 3.000, έχοντας ειδική ισχύ 139 ίππων ανά λίτρο. Μία ακόμα κορυφαία τιμή για το Biposto. Αρκετά μέρη είναι διαφοροποιημένα σε σχέση με τον αγωνιστικό κινητήρα, και συγκεκριμένα μεγαλύτερο ιντερκούλερ, νέο κιτ εισαγωγής της BMC και σύστημα εξαγωγής με ενεργό βαλβίδα της Abarth από την Akrapovic. Όμως, οι Ιταλοί τεχνικοί δεν έμειναν εκεί, αφού το Biposto διαθέτει μεγαλύτερα μετατρόχια, με αποτέλεσμα να είναι μεγαλύτεροι και φαρδύτεροι θόλοι. Τα αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενα καθ ύψος της Extreme Shox, ενώ την ευθύνη του συστήματος πέδησης έχει αναλάβει η Brembo. Αισθητικά, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος διαθέτοντας μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα για το νέο ιντερκούλερ, ενώ κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τον πίσω, ο οποίος και φιλοξενεί τις δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης της Akrapovic.

 


Όλα τα παραπάνω, περιλαμβάνονται στην βασική έκδοση του
Bipostο, αφού από εκεί και πέρα υπάρχουν μερικές επιλογές οι οποίες και μετατρέπουν το 695 σε ακόμα πιο καθαρόαιμη κατασκευή. Το σημαντικό εκ αυτών, είναι η δυνατότητα προσθήκης κιβωτίου dog με ίσια δόντια πέντε σχέσεων, το οποίο και συνεργάζεται με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό! Παράλληλα, μπορούν να τοποθετηθούν ιδιαίτερα ελαφριά συνθετικά (polycarbonate) σταθερά παράθυρα με συρόμενα πάνελ, για ακόμα περισσότερο αγωνιστικό χρώμα. Τέλος, το track kit συμπεριλαμβάνει ακόμα μπάκετ καθίσματα της Sabelt με ζώνες 4 τεσσάρων σημείων, και μάλιστα με έγκριση τύπου της FIA για αγωνιστική χρήση, και αγωνιστική ψηφιακή οθόνη της Aim στο κεντρικό τούνελ, με πληθώρα πληροφοριών για το αυτοκίνητο.

 


Στο
Varano, λοιπόν, και με τις καιρικές συνθήκες να μην είναι με το μέρος μας, αφού η πίστα ήταν βρεγμένη, πήραμε μία γεύση και από τις δύο εκδοχές του Biposto, την βασική και την κορυφαία με το dog-ring κιβώτιο και το μπλοκέ διαφορικό. Κοινός παρανομαστής και στις δύο περιπτώσεις; Η ταχύτητα και η εκρηκτικότητα του κινητήρα. Αρκεί να βρίσκεται πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. Πιο χαμηλά ο κινητήρας αποδεικνύεται ράθυμος, αλλά αυτό είναι κάτι που δύσκολα θα διαπιστώσεις γυρνώντας στην πίστα. Παράλληλα, σαφώς βελτιωμένη είναι με την προσθήκη του κλωβού ασφαλείας από τιτάνιο στο πίσω μέρος η στρεπτική ακαμψία του 695, το οποίο είναι “ένα κομμάτι” και αναμφίβολα παίζει το ρόλο του στην αμεσότητα των αντιδράσεων. Τέλος, η ανάρτηση της Extreme show, αν και στην καθημερινή χρήση θα είναι λογικά αρκετά σκληρή, στην πίστα βρίσκεται στο στοιχείο της λειτουργώντας ιδανικά και παρέχοντας ακόμα και στο βρεγμένο οδόστρωμα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Από εκεί και πέρα, το κορυφαίο biposto με το μπλοκέ διαφορικό και το εξαιρετικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, είναι αυτό που θα κερδίσει τον μυημένο. Η έκδοση χωρίς τα παραπάνω στοιχεία, είναι πιο φιλική προς το χρήση και οι αντιδράσεις όχι τόσο απότομες. Αμφότερες, θα ελαφρώσουν όταν σηκώσεις το πόδι από το γκάζι, αλλά αυτή με το μπλοκέ θα το κάνει πιο απότομα. Όντας πιο νευρικό, θέλει σεβασμό και τρόπο για να βρεις (πάντα στο βρεγμένο) την ισορροπία ανάμεσα σε υποστροφή και υπερστροφή. Αναμφίβολα, όμως, αφού καταφέραμε και κινηθήκαμε σε αυτού του είδους τις συνθήκες με αυτούς τους ρυθμούς, είμαστε σίγουροι ότι στο στεγνό το 695 Biposto μπορεί να αποδειχθεί πραγματικός φονέας γιγάντων. Βέβαια, κάπου εδώ να σημειώσουμε ότι το σύστημα ελέγχου ευστάθειας δεν απενεργοποιείται πλήρως, αλλά επιτρέπει στο Abarth να υπερστρέψει αρκετά μέχρι να επέμβει. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσουμε ότι ένα από τα στοιχεία που δεν μας ενθουσίαζαν στο απλό Abarth, το σύστημα διεύθυνσης, στην περίπτωση του 695 Biposto μας κέρδισε στην εκδοχή με το μπλοκέ διαφορικό, όπου και προσφέρει καλύτερη αίσθηση και πληροφόρηση. Για το τέλος, αφήσαμε το καλύτερο, που δεν ήταν άλλο από το dog ring κιβώτιο. Εξαιρετική αίσθηση, μικρές διαδρομές και δυνατότητα αλλαγής σχέσεων χωρίς συμπλέκτη, στοιχεία που προσφέρουν ακριβή αγωνιστική αίσθηση. Μήπως αυτό είναι κάτι που θα έπρεπε να σκεφτούν και άλλοι Κατασκευαστές;

 


Σε γενικές γραμμές, περισσότερα μπορείτε να βρείτε στο τεύχος Ιανουαρίου των 4ΤΡΟΧΩΝ, το 695
Biposto είναι μία ιδιαίτερη κατασκευή και αυτό αποδεικνύεται από την τιμή του, αφού η βασική έκδοση στην Ιταλία (χωρίς κιβώτιο, μπλοκέ, κτλ) ξεκινάει από τα 39.000 ευρώ! Τιμή αρκετά υψηλή για αυτοκίνητα του είδους. Όμως, όπως κάθε Abarth είναι ένα μοναδικό μοντέλο που στόχο δεν έχει να σπάσει τα ταμεία και να κάνει υψηλές πωλήσεις, απευθυνόμενο σε συγκεκριμένη μερίδα ανθρώπων. Και για την ιστορία, το αυτοκίνητο πωλείται ήδη από τον Ιούνιο και οι παραγγελίες υπερκαλύπτουν την παραγωγή του τρέχοντος έτους!_Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ