Βρισκόμαστε στη Μαγιόρκα, για την παρουσίαση του facelift της έβδομης γενιάς του VW Golf. Highlight, ο νέος κινητήρας 1.5 TSI Evo των 150 ίππων.
Όταν μιλάμε για το Golf, ουσιαστικά αναφερόμαστε σε εκείνο το best-seller, όπου σε 43 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας, σήμερα, διατίθεται σε περισσότερες από 150 χώρες, έχοντας καταφέρει να ταξινομηθεί σε περισσότερα από 33 εκατομμύρια αντίτυπα. Πιο απλά; Ένα καινούργιο Golf φεύγει από την γραμμή παραγωγής, κατά μέσο όρο, κάθε 40 δευτερόλεπτα! Νούμερα, τα οποία εντυπωσιάζουν και δικαιολογημένα, αγχώνουν τον ανταγωνισμό…
Σε αναμονή της επόμενης, 8ης γενιάς του λοιπόν, η οποία δεν θα παρουσιαστεί νωρίτερα από τα τέλη του 2019 και θα πατά στη γνωστή πλατφόρμα MQB, το φρεσκαρισμένο (7,5 θα μπορούσαμε να το πούμε ή “MY 2017” όπως το αναφέρουν μερικές φορές οι Γερμανοί) που οδηγούμε αυτές τις μέρες στην Μαγιόρκα, έχει διακριτικές σχεδιαστικές αλλαγές. Συγκεκριμένα, ο λόγος για ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και εμπρός – πίσω φωτιστικά σώματα με την τεχνολογία LED να είναι μέρος ακόμη και του βασικού εξοπλισμού καθώς και καινούργια σχέδια ζαντών αλουμινίου.
Στα εντός τώρα, κυριαρχεί ο μεγάλος ψηφιακός πίνακας οργάνων (τον έχουμε δει σε Passat και στα μοντέλα Audi), με την οθόνη 12,3 ιντσών να ανήκει στο προαιρετικό του εξοπλισμό (στον βασικό εξοπλισμό προσφέρει αναλογικό πίνακα). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα πέντε διαφορετικά προφίλ (“Classic”, “Consumption & Range”, “Efficiency”, “Performance & Driver Assistance” ή “Navigation”). Επιπλέον, στο μέσο του ταμπλό, κυριαρχούν οι νέες μεγάλες οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες (παρελθόν η “5άρα” και η “8άρα”), οι οποίες ενσωματώνουν το νέο σύστημα ενημέρωσης “Discover Pro” -που ελέγχεται μέσω χειρονομιών- κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά σε μοντέλο της κατηγορίας των μικρομεσαίων. Από ποιότητα βέβαια, ούτε λόγος. Η συναρμογή των υλικών όπως ακριβώς πρέπει και η εργονομία στο γνωστό κορυφαίο επίπεδο, από ένα εσωτερικό το οποίο φημίζεται για την σωστή φιλοξενία του.
Υπάρχει και πιο σημαντική είδηση όμως και αυτή έχει να κάνει με το γεγονός ότι το ανανεωμένο Golf είναι το πρώτο μοντέλο του ομίλου, το οποίο εφοδιάζεται με τον νέο 4κύλινδρο κινητήρα 1.5 TSI Evo, απόδοσης 150 ίππων, με μεταβαλλόμενη και διακοπτόμενη λειτουργία κυλίνδρων. Θα ακολουθήσει και μια BlueMotion εκδοχή του, 130 ίππων, με μέση κατανάλωση σύμφωνα με το εργοστάσιο στα 4,6 λίτρα/100 χλμ.
Οδηγώντας το στην Μαγιόρκα, διαπιστώσαμε την εξαιρετική απόδοση του συνόλου από πολύ χαμηλά, αφού η μέγιστη ροπή των 250 Nm αποδίδεται μόλις από τις 1.500 σ.α.λ αλλά και την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του, σε όλο το φάσμα των στροφών. Την ίδια ώρα, η μέση κατανάλωση, για τα χιλιόμετρα που κάναμε μαζί του, κυμάνθηκε σε πολύ καλό επίπεδο, αφού δεν ξεπέρασε τα 6,8 λίτρα/100 χλμ. (5,1 λίτρα αναφέρει το εργοστάσιο ως μέση τιμή).
Συνεχίζοντας τα νέα που συνδυάζονται με το facelift Golf, σημειώστε ότι εκτός όμως από τον νέο κινητήρα, θα χρησιμοποιεί πλέον και ένα εξελιγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων, με τον κωδικό “DQ 381” να το συνοδεύει, το οποίο αφορά τους ισχυρότερους κινητήρες, ροπής άνω των 340 Nm, το οποίο βοηθάει και αυτό με την σειρά του, στην επίτευξη καλύτερων καταναλώσεων.
Από εκεί και πέρα και επιστρέφοντας στην αναφορά μας στα μηχανικά σύνολα του μοντέλου, όλοι οι βενζινοκινητήρες είναι TSI, με βασικό της γκάμας να είναι πλέον το 1000άρη των 85 ίππων και κορυφαίο το γνωστό και αγαπημένο μας δίλιτρο GTI των 230 ίππων πλέον (+10) και 245 ίππων (+15) στην έκδοση Performance, η οποία θα ακολουθήσει. Αργότερα, θα δούμε και το Golf R με τους 310 ίππους (+10). Επιγραμματικά οι υπόλοιπες βενζινοκίνητες εκδόσεις του: 1.0 με 110 ίππους, 1.4 125 και 150 ίππων και 1.8 με 180 ίππους. Στα diesel, ή TDI αν προτιμάτε, οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι από 1.6 115 ίππων έως 2.0 184 ίππων, όπου και το γνωστό μας GTD, τόσο στο “απλό”, όσο και στα Variant και Alltrack. Σημειώστε τέλος και την ύπαρξη στην γκάμα, της έκδοσης με φυσικό αέριο (1.4 TGI) 110 ίππων με την εντυπωσιακή -συνδυαστική- αυτονομία των 1.270 χλμ.!
Θυμίζουμε εδώ, ότι στην εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη τους τα οικολογικά μηνύματα των καιρών αλλά και όλα όσα εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να αφήνει πίσω του το “dieselgate”, φαίνεται να μελετούν σοβαρά το ενδεχόμενο να εφοδιάσουν την κορυφαία έκδοση GTI του νέου Golf με ένα “ήπιο” υβριδικό σύστημα, το οποίο δεν θα καταργεί τον κλασσικό 2λιτρο TSI κινητήρα αλλά θα συνδυάζεται μαζί του, προκειμένου να βελτιωθεί το σύνολο της απόδοσής του, τόσο σε ότι έχει να κάνει με την ισχύ όσο και με την κατανάλωσή του και τις εκπομπές ρύπων. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα το εφοδιάσουν με ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V, σε συνδυασμό με έναν συμπαγή σε διαστάσεις ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα είναι… ενταγμένος στο εμπρόσθιο τμήμα του 7τάχυτου DSG κιβωτίου. Κλείνοντας αυτήν την παρένθεση, που αφορά το μέλλον, οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως οι μηχανικοί της VW θέλουν να αντικαταστήσουν το υπάρχον σύστημα υπερπλήρωσης του γνωστού 2λιτρου TSI με ένα ηλεκτρικό turbo.
Το ανανεωμένο VW Golf, το αναμένουμε τον Μάρτιο στην Ελληνική αγορά, αλλά στην παρουσίασή του στην Μαγιόρκα, δεν μας ενημέρωσαν για τις τιμές του, παρά μόνο για το γεγονός ότι γίνονται προσπάθειες να παραμείνουν στο ίδιο επίπεδο (ίσως ελάχιστα πιο υψηλές παρά τον αρκετά καλύτερο εξοπλισμό του) σε σχέση με υπάρχον μοντέλο._Μ. Σαλ.