top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Chevrolet Captiva

Παρουσιάστηκε στη ορεινή περιοχή της Τάτρα, μεταξύ Πολωνίας και Σλοβακίας, το νέο SUV της Chevrolet με το όνομα Captiva.

 Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πολύ σημαντικό για την ευρωπαϊκή πορεία της φίρμας, αφού ενσωματώνει δύο σημαντικές πρωτιές για την εταιρεία: είναι το πρώτο όχημα της Chevrolet Ευρώπης με ESP (ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας) και πρώτο που διατίθεται και σε έκδοση με πετρελαιοκινητήρα.
 
Στον τομέα της σχεδίασης το Captiva ενσωματώνει ομολογουμένως με επιτυχία τα αδρά χαρακτηριστικά ενός SUV, με τις κομψές γραμμές ενός μεγάλου SW. Αυτή η αρμονική συνύπαρξη συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Το φιλικό περιβάλλον προσφέρει ευχάριστη αίσθηση, η εργονομία είναι εν γένει πολύ καλή, ενώ υπάρχουν αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα. 
 
Στα μηχανικά μέρη συναντάμε έτοιμες λύσεις από το τεράστιο δειγματολόγιο της GM, με το αυτοφερόμενο πλαίσιο και την ανάρτηση να έλκουν την καταγωγή τους από την ευρωπαϊκά μοντέλα της Opel, παρά το ότι η σχεδίαση και η εξέλιξη του αυτοκινήτου πραγματοποιήθηκε στην Κορέα, τη χώρα στην οποία θα κατασκευάζεται. Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι τρεις: δύο βενζίνης με χωρητικότητα 2,4 λίτρα (136 ίπποι) και 3,2 λίτρα (230 ίπποι) και ένας νέος 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας με υπερσυμπιεστή εξάτμισης και προδιαγραφές EURO 4 (150 ίπποι). Σε κάθε περίπτωση, οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων.
 
Όσον αφορά την τετρακίνηση εδώ έχουμε ένα αυτόματο σύστημα, το οποίο είναι ιαπωνικής προέλευσης, ίδιο με αυτό που χρησιμοποιεί η Toyota στο καινούριο RAV4. Έτσι λοιπόν, σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η ροπή κατανέμεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Αν η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου αναγνωρίσει ότι απαιτείται περισσότερη πρόσφυση, η κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα μπορεί να μεταβάλλεται συνεχώς σε αναλογία μέχρι και 50:50.
 
Εκτός από την ολίσθηση των τροχών, το σύστημα επεξεργάζεται μεγάλο αριθμό πληροφοριών όπως τη θέση του πεντάλ του γκαζιού, τις στροφές του κινητήρα, τη ταχύτητα που κινείται το όχημα, την κλίση του αμαξώματος, τη γωνία του τιμονιού, συνεργαζόμενο άμεσα με τα συστήματα ABS και ESP.
 
Οι διαστάσεις του Captiva, είναι αρκετά… ευρωπαϊκές (μήκος/πλάτος/ύψος: 4.635/1.850/1.720 χλστ.), όμως το βάρος του ξεπερνά τα 1700 κιλά. Έτσι λοιπόν οι επιδόσεις του είναι απλώς ικανοποιητικές για τις χειροκίνητες εκδόσεις και μέτριες για τις αυτόματες. Αντίθετα πολύ καλή είναι η οδική συμπεριφορά του σε κάθε περίπτωση, με την άνεση να παίζει πρωτεύοντα ρόλο χάρη στην πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης. Αξίζει να αναφερθεί πως στο αυτοκίνητο αυτό θα βασίζεται και το επερχόμενο SUV της Opel με το όνομα Antara.
 
Το νέο Captiva, ίσως το πρώτο πραγματικά ανταγωνιστικό αυτοκίνητο της Chevrolet Ευρώπης, θα φτάσει στην ελληνική αγορά τον προσεχή Σεπτέμβριο, σε δύο εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού (LS και LT) και σε 5θέσια ή 7θέσια διαμόρφωση. Οι τιμές πώλησης δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, όμως γίνεται προσπάθεια από την ελληνική αντιπροσωπεία ώστε η τιμή πώλησης του βασικού μοντέλου (2.4 LS, 5T, 4WD) να βρίσκεται αρκετά κάτω από το «ψυχολογικό» όριο των 30.000 ευρώ._E.Π.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ