top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε το Kia Rio 1.0T 120 PS

Ο 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο των 998 κ.εκ. δίνει μια ενδιαφέρουσα πνοή στο Kia Rio. Πόσο μάλλον, στην ισχυρότερη εκ των δύο διαθέσιμων παραλλαγών του.

Με δεδομένο το συνωστισμό που χρόνια τώρα επικρατεί στη λαοφιλή αρένα της κατηγορίας Β, η Kia έχει κάθε λόγο να καυχιέται για το ώριμο πλέον προφίλ του βασικού της «μαχητή». Του 5θυρου Rio, που πλέον, όντας στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του, είναι αυτό που έχει αναλάβει από το περασμένο ήδη φθινόπωρο και για μια ακόμα φορά την εκπροσώπηση των Κορεατών της Kia σε μια πλούσια, πολυσχιδή, αλλά και… αγχωτική από πλευράς δυναμικού «συνομοταξία» οχημάτων, τα οποία, διόλου τυχαία, συνεχίζουν στη χώρα μας να ακμάζουν εμπορικά καταλαμβάνοντας ένα αξιοσέβαστο μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων νέων οχημάτων. Υπό το πρίσμα αυτό, λοιπόν, κάθε νέα έκδοση που έρχεται να προστεθεί στην υπάρχουσα ήδη «παλέτα» κάθε πρωταγωνιστή της κλάσης, δε μπορεί παρά να παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. Πολύ περισσότερο δε, όταν πρόκειται για παραλλαγές με ζωηρούς και… ακμαίους βενζινοκινητήρες χαμηλού κυβισμού, που έρχονται να προσδώσουν το κάτι παραπάνω σε χαρακτήρα. Και φυσικά, σε επιδόσεις. Για την περίσταση, μιλάμε για την «καλή» 3κύλινδρη έκδοση του in-house «1.000άρη» κινητήρα T-GDI των Kia και Hyundai, η οποία, πλαισιώνοντας τις ατμοσφαιρικές και επίσης «βενζινοαίματες» των 1,25 και 1,4 λίτρων με τους 84 και 100 ίππους, αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ.  (σ.σ.: διαθέσιμη είναι και η μικρότερη παραλλαγή των 100 ίππων) και ροπή 172 Nm.

Αισθητικά και αυτή ξεκινάει την αποστολή της με… γκολ από τα αποδυτήρια, μιας και οι σχεδιαστές της Kia, με επικεφαλής τον ταλαντούχο Peter Schreyer, κατάφεραν να προσδώσουν στο νέο και οριακά μεγαλύτερο, απ’ ότι στο παρελθόν, Rio, ένα δυναμικό και διόλου εξεζητημένο σχεδιαστικό «ύφος». Πολύ περισσότερο χάρη στις καλαίσθητες επιλογές στο εμπρός μέρος, όπου δεσπόζει η χαρακτηριστική μάσκα των Κορεατών (η μύτη της τίγρης, όπως την αποκαλούν…) και τα LED φώτα σχήματος U και λιγότερο για τις πιο συντηρητικές στο πίσω. Το δικό τους, ασφαλώς, ρόλο παίζουν για την περίσταση και οι πολυάκτινες ζάντες των 17 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής, που «γεμίζουν» τους θόλους και συνδυάζονται με φαρδιά και «χαμηλά» ελαστικά διαστάσεων 205/45, επιλογή που ναι μεν χτυπά θετικά στο μάτι, αλλά συγχρόνως όμως και στις… λακκούβες των δρόμων της πρωτεύουσας, που δυστυχώς κάθε μέρα που περνά πολλαπλασιάζονται.

Αφήνουμε στην άκρη τα εκτός και περνάμε στα ενδότερα. Εκεί, όπου ο μοντέρνος και φουλ ευρωπαϊκός σχεδιασμός, ο οποίος «παντρεύεται» με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, σωστή εν γένει εργονομία, που χαρακτηρίζεται τόσο από την άριστη θέση οδήγησης, όσο και από την άμεσα προσβάσιμη και εύχρηστη οθόνη των 7 για την περίσταση ιντσών ψηλά στην κεντρική κονσόλα, αλλά και επαρκείς χώρους για δύο και οριακά τρεις επιβάτες στο πίσω κάθισμα. Τα δερμάτινα καθίσματα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας και η κόκκινη «φάσα» κατά μήκος του ταμπλό, η οποία εντέχνως αυξάνει έτι περαιτέρω το άμεσα αντιληπτό με το μάτι πλάτος της καμπίνας, προσθέτουν επιπλέον πόντους σ’ ένα εσωτερικό για το οποίο σου είναι πραγματικά δύσκολο να εντοπίσεις ελλείψεις ή ψεγάδια. Και αυτό είναι σίγουρα μια ακόμα κατάκτηση για τους ανθρώπους της Kia και για το Rio, ειδικότερα, το οποίο μοιραία και σε αυτόν τον τομέα καλείται να αντιπαρατεθεί με καταξιωμένους στο είδος παίχτες.

Και μιας και βρισκόμαστε ακόμα στα «εντός», λίγα λόγια για τον εξοπλισμό που συνοδεύει τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις του «μεγάλου» «1.000άρη» κινητήρα. Στην ΕΧ Uptown λοιπόν, η οποία κοστολογείται στα 15.590 ευρώ (χωρίς την έκπτωση των 800 ευρώ που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία), πέραν στοιχείων και αξεσουάρ, όπως οι 6 αερόσακοι, το σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρα, το start&stop, το τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο τιμόνι, οι αισθητήρες παρκαρίσματος, η «7άρα» οθόνη και οι καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες, περιλαμβάνεται το air condition και οι 15άρες ζάντες αλουμινίου. Στην ΕΧ Premium των 16.790 ευρώ (τιμή χωρίς την προαναφερθείσα έκπτωση) θα έχει κανείς επιπλέον στη διάθεσή του αυτόματο κλιματισμό, cruise control, πίσω θύρα USB, δίχρωμο δερμάτινο σαλόνι, δερμάτινο επιλογέα και τιμόνι, επένδυση στο ταμπλό στο χρώμα των καθισμάτων, εσωτερικές διακοσμήσεις Satin Black και Satin Chrome και 16άρες ζάντες ελαφρού κράματος.

Οδηγώντας το πιο δυνατό και «ζωηρό» Rio της γκάμας, εύκολα αντιλαμβάνεσαι το… χάος που το χωρίζει από το ατμοσφαιρικό 1.25άρη που είχαμε δοκιμάσει,  κόντρα στο Seat Ibiza, πριν λίγους μήνες (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ). Ο γνωστός T-GDI του κορεατικού ομίλου των Hyundai/Kia, με εξαίρεση την υστέρησή του στο πάτημα του δεξιού πεντάλ στις πολύ χαμηλές στροφές –από το ρελαντί, δηλαδή, έως και τις 1.500 σ.α.λ.- δεν θα σε απογοητεύσει πουθενά. Δεν καταναλώνει πολύ –κοντά στα 8 λίτρα κατά μέσο όρο- δεν ακούγεται, παρά μόνο κοντά  στα κόκκινα, όπου, κακά τα ψέματα, δεν έχεις κανέναν απολύτως λόγο να «ανέβεις» στην καθημερινή χρήση, ενώ την ίδια στιγμή τραβά θετικά από τις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ανεξαρτήτου σχέσης στο υποδειγματικό στο κούμπωμά του «6άρι» κιβώτιο (σ.σ.: το «100άρη» Rio 1.0T συνδυάζεται με «5άρι» κιβώτιο). Τα αποθέματα ισχύος ασφαλώς και δεν λείπουν –το αντίθετο, μάλιστα- οπότε μέχρι να μετρήσεις… 10, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα ή ενδοιασμό.

Στο δρόμο, το Kia Rio των 120 ίππων, με τις 17άρες ζάντες και τα χαμηλά λάστιχα, που «κοστίζουν» σε άνεση στα «κατσαρά», ξεδιπλώνει ένα αρκετά συγκροτημένο προφίλ. Οι «δεμένες» σε ρυθμίσεις αναρτήσεις του ελέγχουν πολύ καλά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος, με τις κλίσεις να παραμένουν σε πολύ χαμηλά για το είδος επίπεδα. Το τιμόνι του δε, χωρίς να μεταφέρει με ακρίβεια ξυραφιού όλες τις πληροφορίες στα χέρια του οδηγού του, είναι ακριβές και ταχύ, χωρίς να «χαλαρώνει» υπερβολικά στα πολλά στον ανοιχτό δρόμο. Συνολικά, μπορεί να μην πρόκειται για το Ford Fiesta… της Κορέας σε επίπεδο χαρακτήρα, εντούτοις το «μεγάλο» Rio καταφέρνει να αναπτύξει ένα αρκετά ολοκληρωμένο, και δίχως τρανταχτά ελλείμματα, οδηγικό προφίλ, χωρίς την ίδια στιγμή να στερείται ευελιξίας και ευχρηστίας μέσα στην πόλη. Τερέν στο οποίο και θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του.

Συνολικά, πρόκειται για μια πρόταση στην κατηγορία των σούπερ μίνι μοντέλων που δεν μπορεί, ούτε και πρέπει, κανείς να αγνοήσει. Ο «120άρης» κινητήρας εξασφαλίζει, και μάλιστα με το παραπάνω, την απαραίτητη ικμάδα σε σχέση με τον βασικό 1,25 MPI, οι χώροι είναι… εδώ, κάτι που συμβαίνει και με την ποιότητα κατασκευής, αλλά και με την ισορροπημένη, σε όλα τα επίπεδα, οδική συμπεριφορά. Αν ήταν και φθηνότερο δε, ο… πονοκέφαλος για τον ευρωπαϊκό και όχι μόνο ανταγωνισμό θα ήταν σίγουρα ακόμα μεγαλύτερος._Χ.Α.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 

Κυβισμός: 998 κ.εκ. Μέγιστη ισχύς 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή 172 Νm/1.500-4.000 σ.α.λ. Ανάρτηση εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός Ανάρτηση πίσω Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός  ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.065×1.725×1.450 χλστ. Μεταξόνιο 2.580 χλστ.  Βάρος Από 1.160 έως 1.248 κιλά (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού) 0-100 χλμ./ώρα*  10,2 δλ. Τελική ταχύτητα* 190 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση  8,0 λίτ./100 χλμ. Εκπομπή CO2 107 γρ./χλμ. *εργοστασιακές τιμές


Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ