top icon
Test Drive

Renault Clio Hybrid E-TECH: Δοκιμή

Έφτασε η στιγμή της δοκιμής του υβριδικού Renault Clio. Νέος τετρακύλινδρος κινητήρας 1.598 κ.εκ. συνδυαστικής απόδοσης 140 ίππων, αλλά και αυτόματο κιβώτιο με τον κωδικό E-TECH τα κύρια χαρακτηριστικά του.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Το Renault Clio, από το 1990 που έκανε την πρώτη του εμφάνιση, έγινε το best-seller του Renault Group σε όλο τον κόσμο, με περισσότερες από 15 εκατομμύρια πωλήσεις. Το μοντέλο που κατά την πορεία του αναδείχθηκε ως το αγαπημένο των Γάλλων, κέρδισε δύο φορές τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» (1991 και 2006), καθώς και μια φορά τον ελληνικό σχετικό τίτλο (2014). Το 2013 αναρριχήθηκε στην κορυφή των πωλήσεων της supermini κατηγορίας σε όλη την Ευρώπη, ενώ κατά τη διάρκεια της πορείας του έχει καταφέρει να κατακτήσει την πρώτη θέση των πωλήσεων της γηραιάς ηπείρου ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Με το βαρύ αυτό βιογραφικό να το συνοδεύει, έφτασε η στιγμή, σε αυτήν την πέμπτη γενιά του, να δοκιμάσουμε για πρώτη φορά και την υβριδική του εκδοχή, που βασίζεται στη σπονδυλωτή πλατφόρμα CMF-B -όπως άλλωστε και το Captur- η οποία έχει προκύψει από τη συμμαχία Renault-Nissan.

Renault Clio Hybrid E-TECH

Κάπου εδώ θα θυμίσουμε ότι σύμφωνα με έρευνες του εργοστασίου, η εξωτερική εμφάνιση της τέταρτης γενιάς του Clio αποτέλεσε τον πρώτο λόγο για την εμπορική του επιτυχία. Οπότε, σε αυτήν την πέμπτη γενιά, οι αλλαγές είναι περισσότερο ουσίας παρά αισθητικές. Γενικότερα και συγκριτικά με τον προκάτοχό του, το νέο Clio είναι κατά 14 χλστ. πιο κοντό (4.050), με πλάτος 1.798 χλστ., και κατά 30 χλστ. πιο χαμηλό (1.440), χωρίς την παραμικρή υποχώρηση στους εσωτερικούς χώρους. Κάθε άλλο, μάλιστα, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ πολύ μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και το πορτ μπαγκάζ των 391 λίτρων (1.069 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).

Άνετος ο διαθέσιμος χώρος της καμπίνας του αυτοκινήτου για τα δεδομένα της κατηγορίας (μεταξόνιο 2.583 χλστ.), ενώ στο πάνω μέρος του ταμπλό πρωταγωνιστεί η οθόνη του συστήματος συνδεσιμότητας και πολυμέσων, που ανάλογα με την έκδοση είναι 7 ή 9,3 ιντσών, με τον πίνακα οργάνων να είναι 7 ιντσών, και να προσφέρει δυνατότητες παραμετροποίησης των πληροφοριών που προβάλλει.

Renault Clio Hybrid E-TECH

Hybrid E-TECH

Όσο για την έκδοση Hybrid E-TECH, η Renault προχώρησε στο συνδυασμό ενός βενζινοκινητήρα 1.598 κ.εκ. με έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 140 ίππους (91 ίπποι/5.600 σ.α.λ. και ροπή 144 Nm στις 3.200 ο βενζινοκινητήρας / 49 ίπποι και 205 Nm ο ηλεκτροκινητήρας).

Η εκκίνηση πίσω από το τιμόνι του γίνεται εντελώς αθόρυβα, καθώς το υβριδικό Clio ξεκινάει πάντα αμιγώς ηλεκτρικά και στη συνέχεια το σύστημα επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο τρόπο λειτουργίας κίνησης για εξοικονόμηση καυσίμου. Από τη στιγμή που το φορτίο θα ανέβει (υπό πίεση), τον πρώτο λόγο έχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης που φυσικά υποστηρίζεται από τον ηλεκτροκινητήρα, ώστε να αποδοθεί το μέγιστο της ισχύος. Σε φάσεις που το αυτοκίνητο απλά ρολάρει και υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν αποθέματα ενέργειας στην μπαταρία, η κίνηση επιτυγχάνεται και πάλι αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ όπως και στις περισσότερες υβριδικές υλοποιήσεις, έτσι και εδώ το φρενάρισμα μεταφράζεται σε ανάκτηση κινητικής ενέργειας. Σημειώστε ότι στη λειτουργία Sport, το αυτοκίνητο ξεκινάει ηλεκτρικά, αλλά πάνω απ’ τα 10 χλμ./ώρα “περνάει” αυτόματα σε υβριδική λειτουργία.

Renault Clio Hybrid E-TECH

Πέρα από τον ηλεκτροκινητήρα που προορίζεται για την κίνηση, το Renault Clio E-TECH Hybrid διαθέτει ακόμα έναν, που χρησιμοποιείται για τις αλλεπάλληλες εκκινήσεις του κινητήρα εσωτερικής καύσης, για να συγχρονίζει τις αλλαγές των σχέσεων στο ειδικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που χρησιμοποιείται εδώ, για να σταθεροποιεί τη μετάβαση από τον ηλεκτροκινητήρα στο βενζινοκινητήρα και αντίστροφα και τέλος για την ανάκτηση ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης.

Η μπαταρία κίνησης υψηλής τάσης είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ χωρίς να επηρεάζει το διαθέσιμο χώρο φόρτωσης, ενώ διατηρείται η δυνατότητα διαμόρφωσης της διαιρούμενης πλάτης του πίσω καθίσματος. Φυσικά διατηρείται η συμβατική μπαταρία 12V (τοποθετημένη στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ) που τροφοδοτεί ότιδήποτε πειφερειακό, όπως τους προβολείς, τους υαλοκαθαριστήρες, τα ηλεκτρικά παράθυρα κ.ά.

Σε ό,τι αφορά το κιβώτιο, στη θέση D η λειτουργία είναι ανάλογη με ενός συμβατικού, ενώ επιπλέον υπάρχει η λειτουργία Β όπου ενισχύεται η ανάκτηση κινητικής ενέργειας. Ιδανικό για την πόλη και την κυκλοφοριακή συμφόρηση, καθώς επιτρέπει στον οδηγό να διαχειρίζεται τον τρόπο με τον οποίο επιβραδύνει το αυτοκίνητο με περισσότερη ή λιγότερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες.

Renault Clio Hybrid E-TECH

Γεμάτος κινητήρας, καλή κατανάλωση

Οδηγώντας το Renault Clio Hybrid E-TECH σημειώνεις αμέσως το πόσο πιο γεμάτος είναι αυτός ο κινητήρας σε σχέση με τις εκδόσεις που έχουμε οδηγήσει μέχρι στιγμής και παρά το αυξημένο βάρος που σε αυτήν έκδοση φτάνει τα 1.323 κιλά. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα «0-100» χλμ./ώρα έρχονται 9,9 δλ., τα 400 μέτρα από στάση σε 17,5 δλ., το χιλιόμετρο σε 31 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Ακόμη και υπό πίεση η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει εύκολα τα 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco (My Sense και Sport τα άλλα δύο), κυμαίνεται με ευκολία στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Από εκεί και πέρα, αισθητά αναβαθμισμένη είναι γενικότερα η ποιότητα κύλισης της πέμτπης γενιάς του μοντέλου σε σχέση με τον προκάτοχό του, όπως και η ποιότητα απόσβεσης της ανάρτησης (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης να είναι γενικά μαλακές, κάτι που συναντάμε σε όλη την γκάμα του μοντέλου. Σαφέστατα θα θέλαμε ταχύτερη και σαφέστερη απόδοση από το σύστημα διεύθυνσης ενώ ένσταση εξακολουθούμε να έχουμε για το επίπεδο ηχομόνωσης της καμπίνας αλλά και με το γεγονός ότι υπάρχουν ταμπούρα στον πίσω άξονα και μάλιστα σε μία έκδοση αυτής της κατηγορίας με αρχική τιμή κοντά στα 25.000 ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η απόδοση του συστήματος πέδησης είναι εξαιρετική.

Renault Clio Hybrid E-TECH

Από 24.540 ευρώ

Οι τιμές για το νέο Renault Clio Hybrid E-TECH ξεκινούν από τα 24.540 ευρώ για την έκδοση Expression, τα 25.540 ευρώ για την Expression Plus και τα 26.730 ευρώ για την Dynamic, όπως αυτή της δοκιμής μας. Ένα σουπερμίνι με υψηλή τιμή, αλλά με κορυφαία εκμετάλλευση χώρων, ασφάλεια 5 αστέρων στο EuroNCAP, και πλέον έναν γεμάτο κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας, φιλικό προς το περιβάλλον (CO2: 82-91 γρ./χλμ) και με απόλυτα ικανοποιητική μέση κατανάλωση σε κάθε ρυθμό._Μ. Σαλ.

Renault Clio Hybrid E-TECH

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Renault Clio Hybrid E-TECH
  • Renault Clio Hybrid E-TECH
  • Renault Clio Hybrid E-TECH
  • Renault Clio Hybrid E-TECH
  • Renault Clio Hybrid E-TECH
  • Renault Clio Hybrid E-TECH
  • Renault Clio Hybrid E-TECH
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ