Επικαιρότητα Κόσμος

21.500 οι νεκροί από τροχαία στην Ευρώπη το 2018

Λιγότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους πέρσι στους ευρωπαϊκούς δρόμους σε σχέση με την περσινή χρονιά αγγίζοντας ωστόσο σε απόλυτο αριθμό τους περίπου 21.500, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το 2018 κατεγράφησαν 25.100 θάνατοι σε τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 κρατών μελών της, σύμφωνα με τα προκαταρτικά στατιστικά στοιχεία τα οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα. Σε σχέση με τα επίπεδα του 2010, ο παραπάνω αριθμός αντιστοιχεί σε μείωση των θανάτων της τάξης του 21%. Εντούτοις, σε σύγκριση με το 2017, το ποσοστό περιορίζεται στο μόλις 1%. Με μέσο όρο 49 θανάτους ανά 1.000.000 κατοίκους, οι δρόμοι της Ευρώπης εξακολουθούν να θεωρούνται, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή επιτροπή, «μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο». Μολαταύτα, το μικρό ποσοστό μείωσης σε σχέση με το 2017 καταδεικνύει πως η ΕΕ βρίσκεται ακόμα μακριά από την επίτευξη του στόχου που έχει θέσει για μείωση κατά το ήμισυ των θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και με την κοινή… λογική, όλα τα παραπάνω υπογραμμίζουν την ανάγκη ταχείας δράσης των κρατών μελών και ολόκληρης της κοινότητας για την περαιτέρω μείωση των ανθρωπο-θυσιών στην άσφαλτο στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Η Ευρωπαϊκή Επίτροπος για τις Μεταφορές, Violeta Bulc, δήλωσε:

«Αν και φυσικά καλωσορίζω κάθε μείωση των αριθμών των θανάτων στον τομέα των οδικών μεταφορών, ακόμα και ένας θάνατος στο δρόμο δεν είναι αποδεκτός. Καθώς συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για το “Vision Zero”, για μηδενικούς δηλαδή θανάτους μέχρι το 2050, δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με όλα τα κράτη μέλη, καθώς και με το κοινοβούλιο και την κοινότητα οδικής ασφάλειας, για να παρέχουμε το επίπεδο ασφάλειας που απαιτούν και αξίζουν οι πολίτες της ΕΕ».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ήδη αποφασίσει συγκεκριμένα μέτρα για την ασφάλεια των οχημάτων και των υποδομών και αμφότερα συμφωνήθηκαν από το Κοινοβούλιο στις αρχές του 2019. Όσον αφορά τις υποδομές, θα πραγματοποιηθεί χαρτογράφηση των επικίνδυνων σημείων για όλους τους αυτοκινητοδρόμους και τους πρωτεύοντες δρόμους και οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (πεζοί, ποδηλάτες κοκ) θα πρέπει να λαμβάνονται συστηματικά υπόψη σε όλες τις αξιολογήσεις ασφαλείας, τους ελέγχους και τις επιθεωρήσεις. Όσον αφορά τα οχήματα, θα συμπεριληφθούν σε αυτά ορισμένα χαρακτηριστικά ασφάλειας, όπως τα Intelligent Speed Assistance που θα βοηθήσουν τους οδηγούς στην τήρηση του ορίου ταχύτητας καθώς και άλλες νέες τεχνολογίες όπως το Αυτόματο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης.

Για την πλειοψηφία των κρατών μελών της ΕΕ, το ποσοστό θνησιμότητας σε τροχαία ατυχήματα ήταν κάτω από τους 60 θανάτους ανά 1.000.000 κατοίκους το 2018.

Οι χώρες της ΕΕ με τα καλύτερα αποτελέσματα πέρσι ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (28 θανάτους / 1 εκ. κατοίκους), η Δανία (30/1 εκ.), η Ιρλανδία (31/1 εκ.) και η Σουηδία (32/1 εκ.). Οι χώρες με μέση μείωση των τροχαίων θανάτων από το 2017 έως το 2018 ήταν η Σλοβενία ​​(-13%), η Λιθουανία (-11%), η Βουλγαρία (-9%) και η Σλοβακία και η Κύπρος (και οι δύο με -8%).

Μόνο δύο κράτη μέλη της ΕΕ κατέγραψαν ποσοστό θνησιμότητας άνω των 80 θανάτων ανά 1,000.000 κατοίκους, έναντι επτά το 2010. Οι χώρες με το υψηλότερο ποσοστό θανάτων τη χρονιά που πέρασε ήταν η Ρουμανία (96/1 εκ.), η Βουλγαρία (88/1 εκ.), η Λετονία (78/1 εκ.) και η Κροατία (77 /1 εκ.).

Εκτός από τους θανατηφόρους τραυματισμούς, η ΕΕ επικεντρώνεται επίσης στους σοβαρά τραυματίες. Εκτιμάται ότι, για κάθε θάνατο στο δρόμο, πέντε περισσότεροι άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους της ΕΕ πέρυσι. Αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 135.000.

Θάνατοι από τροχαία ανά 1.000.000 κατοίκους

 Χώρα

2010

2017

2018

2017-2018

2010-2018

Βέλγιο

77

54

52

-4%

-30%

Βουλγαρία

105

96

88

-9%

-20%

Τσεχία

77

55

62

14%

-18%

Δανία

46

30

30

0%

-31%

Γερμανία

45

39

39

3%

-10%

Εσθονία

59

36

51

40%

-15%

Ιρλανδία

47

33

31

-5%

-30%

Ελλάδα

113

68

64

-6%

-45%

Ισπανία

53

39

39

-1%

-27%

Γαλλία

64

51

48

-5%

-18%

Kroat;ia

99

80

77

-4%

-26%

Ιταλία

70

56

55

-2%

-20%

Κύπρος

73

62

57

-8%

-18%

Λετονία

103

70

78

10%

-31%

Λιθουανία

95

67

61

-11%

-43%

Λουξεμβούργο

64

42

60

44%

13%

Ουγγαρία

74

64

64

1%

-15%

Μάλτα

31

41

38

-5%

+38%

Ολλανδία

32

31

-

-

-

Αυστρία

66

47

45

-3%

-28%

Πολωνία

103

75

76

2%

-26%

Πρτογαλία

80

58

59

1%

-35%

Ρουμανία

117

99

96

-4%

-21%

Σλοβενία

67

50

44

-13%

-34%

Σλοβακία

65

51

46

-8%

-28%

Φινλανδία

51

43

43

-1%

-13%

Σουηδία

28

25

32

28%

+22%

Ην. Βασίλειο

30

28

28

-2%

-4%

EU 28

63

49

49

-1%

-21%

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου