Όπως είχε ήδη προαναγγελθεί, η Skoda παρουσίασε σήμερα το νέο Octavia, που σήμερα γυρίζει την τέταρτη κατά σειρά σελίδα του.

Το Skoda Octavia είναι ένα εμβληματικό μοντέλο στη γκάμα της τσέχικης εταιρείας. Και συνάμα ένα από τα πιο παλιά, έχοντας πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του το μακρινό 1959. Εντούτοις, η σύγχρονη εκδοχή του έκανε την εμφάνισή της στα μέσα της δεκαετίας του ’90 και έκτοτε έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων από 6,5 εκ. οδηγών ανά τον κόσμο καταλαμβάνοντας μάλιστα το ένα τρίτο των πωλήσεων της Skoda την περασμένη χρονιά.

Skoda Octavia

Αυτή τη στιγμή δε είναι το best seller μοντέλο σε πολλές ανά τον κόσμο χώρες – ανάμεσά τους η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Αυστρία και η Ελβετία. Άξιο μνείας είναι επίσης το γεγονός πως δύο στους τρεις αγοραστές του μοντέλου επιλέγουν την έκδοση Combi, η οποία αποτελεί την πιο δημοφιλή πρόταση στην κατηγορία των στέισον βάγκον μοντέλων σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Skoda Octavia

Για το λόγο αυτό, η Skoda αποφάσισε να παρουσιάσει σήμερα τη νέα γενιά του μοντέλου πρώτα στην έκδοση Combi και εν συνεχεία στην κλασσική 5θυρη/hatchback. Σε σχέση με το παρελθόν, το νέο Octavia είναι μεγαλύτερο σε μήκος και πλάτος κατά 22 και 15 χλστ., αντίστοιχα, φτάνοντας αισίως πλέον στα 4.689 χλστ. και 1.829 χλστ. – η αύξηση των παραπάνω μεγεθών στην περίπτωση της 5θυρης έκδοσης, η οποία θα έχει το ίδιο ακριβώς μήκος και πλάτος με την Combi, ανέρχεται στα +19 και +15 χλστ. Και στις δύο εκδοχές του μοντέλου το μεταξόνιο ορίστηκε στα 2.689 χλστ.

Skoda Octavia

Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση που υιοθετείται στο Skoda Octavia τέταρτης γενιάς (βλ. πιο στενά φωτιστικά σώματα, πιο χαμηλό εμπρός μέρος κοκ) έχει επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην τομέα της αεροδυναμικής – και αντίστοιχα οφέλη σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Πιο συγκεκριμένα, η 5θυρη έκδοση αναμένεται να έχει συντελεστή οπισθέλκουσας που θα έχει ως αφετηρία το 0,24 και η Combi την τιμή 0,26.

Skoda Octavia

Αλλαγές και επεμβάσεις έχουν γίνει και στο εσωτερικό – που πλέον είναι ακόμα πιο ευρύχωρο σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι, οι πίσω επιβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους μεγαλύτερο «αέρα» για τα πόδια τους (78 χλστ.), ενώ αυξημένη είναι και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, το οποίο ανέρχεται στα 600 λίτρα στην 5θυρη έκδοση και στα 640 λίτρα στην Combi, με τα πίσω καθίσματα και στις δύο περιπτώσεις στην κανονική τους θέση.

Skoda Octavia

Από εκεί και πέρα, στον τομέα του σχεδιασμού ξεχωρίζει το τιμόνι δύο ακτινών, το οποίο θα διαθέτει στις πιο πλούσιες εκδόσεις διακόπτες για τον έλεγχο 14 στο σύνολο λειτουργιών, η «αιωρούμενη» οθόνη του συστήματος infotainment (8,25 ή10 ίντσες), η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, το προαιρετικό head-up display, το Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών και τα νέα καθίσματα. Ήδη από το λανσάρισμά του στις κατά τόπου αγορές, το νέο Octavia θα διατίθεται στις εκδόσεις Active, Ambition και Style, ενώ μέσα στο 2020 το ντεμπούτο τους θα κάνουν τόσο η Scout, όσο και η RS.

Skoda Octavia

Το νέο Octavia θα είναι εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με έναν πεζό, ποδηλάτη ή άλλο όχημα το νέο Assist Avoidance Assist τον οδηγό σε έναν ελεγχόμενο ελιγμό αποφυγής του ατυχήματος. Επίσης, το σύστημα Exit Warning επιτρέπει στον οδηγό να γνωρίζει εάν άλλο όχημα ή ποδηλάτης πλησιάζει από πίσω όταν ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου.  Χρησιμοποιώντας το σύστημα Hands-on Detect, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να ελέγχει εάν ο οδηγός έχει τα χέρια του στο τιμόνι ή αν δεν τα έχει λόγω μιας πιθανής αδιαθεσίας του.

Skoda Octavia

Η γκάμα των διαθέσιμων μονάδων κίνησης του αυτοκινήτου περιλαμβάνει κινητήρες ντίζελ και βενζίνης των γενιών TDI και TSI, μια έκδοση CNG, plug-in υβριδικές, καθώς και mild hybrid. Σε συνδυασμό με το 7τάχυτο DSG κιβώτιο, ο 3κύλινδρος κινητήρας TSI του 1,0 λίτρου αποδίδει 110 ίππους και ο 4κύλινδρος 1.500άρης, 150 ίππους, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V με γεννήτρια/μίζα – οι δύο αυτοί κινητήρες συνδυάζονται και με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, χωρίς όμως το ήπια υβριδικό σύστημα. Διαθέσιμος θα είναι και ο 2λιτρος TSI, με απόδοση 190 ίππων, ο οποίος θα συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με 4κίνηση και DSG κιβώτιο.

Skoda Octavia

Μετά το ντεμπούτο του Superb iV, η Skoda θα προσφέρει το νέο Octavia σε plug-in υβριδική έκδοση – ακριβώς όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του νέου και ομόσταβλου φυσικά VW Golf, στο οποίο και βασίζεται – με απόδοση 204 ίππων, η οποία διαθέτει μπαταρία 13 kWh, ηλεκτροκινητήρα και θερμικό κινητήρα βενζίνης της οικογένειας TSI με χωρητικότητα 1,4 λίτρων. Σε ότι αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, η Skoda ανακοινώνει τη διάθεση τριών παραλλαγών του 2λιτρου TDI συνόλου με απόδοση που θα κυμαίνεται από 116 έως και 200 ίππους, με ενδιάμεσο… σταθμό τους 150 ίππους – οι δύο τελευταίες θα διατίθενται και σε 4κίνητες εκδόσεις.

Skoda Octavia

Τέλος, η έκδοση GNG, η οποία θα αποδίδει 130 ίππους, θα συνδυάζεται με τον 1.500άρη TSI κινητήρα διαθέτοντας τρεις στο σύνολο δεξαμενές αποθήκευσης του φυσικού αερίου (17,7 κιλά) καθώς και μια… παραδοσιακή για τη βενζίνη, με χωρητικότητα 9 λίτρα (range extender). Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως το νέο Octavia θα διατίθεται σε μία πιο σπορτίφ με χαμηλότερο κατά 15 χλστ. ύψος, καθώς και με μία νέα, η οποία θα είναι 15 χλστ. πιο «ψηλή» από την κανονική, φέροντας την ονομασία Rough Road._Χ.Α.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά