top icon
Επικαιρότητα

Γερμανοί κατασκευαστές θα ανακαλέσουν 630.000 αυτοκίνητα!

Η υπόθεση που αφορά στις παρατυπίες, αλλά και στα ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα που παρατηρούνται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης σε ευρεία πλέον κλίμακα στις εκπομπές ρύπων πετρελαιοκίνητων οχημάτων, μετά το σάλο που προκάλεσε στη γερμανική και όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανία η διαβόητη πλέον υπόθεση dieselgate, φαίνεται πως δεν έχει… τελειωμό.

Ύστερα από δοκιμές-ελέγχους που πραγματοποίησαν οι αρχές της γερμανικής κυβέρνησης σε μια πλειάδα «εγχώριων» μοντέλων, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας της χώρας (Federal Motor Transport Authority – ΚΒΑ) φέρεται να βρίσκεται σε συνεχείς διαβουλεύσεις με τις Audi, Mercedes, VW, Porsche και Opel προκειμένου οι τελευταίες να προβούν στην ανάκληση πάνω από 630.000 αυτοκίνητων τους στα οποία εντοπίστηκε πρόβλημα στο software που ελέγχει το σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων. Αξίζει να αναφερθεί πως στην εν λόγω ανάκληση δεν περιλαμβάνονται μοντέλα της BMW.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Sachsische Zeitung, η KBA διαπίστωσε πως οι προαναφερθέντες κατασκευαστές έχουν ρυθμίσει το λογισμικό του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων να «κλείνει» σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες προκειμένου με τον τρόπο αυτό να παρατείνεται η διάρκεια ζωής των εξαρτημάτων που εμπλέκονται! Ως συνέπεια, τα αυτοκίνητα που φέρουν το συγκεκριμένο σύστημα εκπέμπουν σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης πολύ πιο υψηλά επίπεδα NOx σε σχέση με εκείνα που ανακοινώνονται στα επίσημα έγγραφα πιστοποίησής τους.

Για παράδειγμα, στα υπό δοκιμή από την KBA μοντέλα της Mercedes, το software είναι ρυθμισμένο να «κλείνει» τη λειτουργία του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων στους 10 βαθμούς Κελσίου, ενώ σε εκείνα της Opel, στους 17 βαθμούς Κελσίου. Και για να το θέσουμε ακόμα πιο απλά, τα εν λόγω συστήματα είναι ρυθμισμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνουν τη… δουλειά τους ιδανικά πρωτίστως κάτω από «εργαστηριακές συνθήκες» και όχι στον «πραγματικό κόσμο».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας της Γερμανίας αναφέρει πως δεν εντόπισε κανέναν κατασκευαστή -πλην της VW- που να χρησιμοποιεί κάποιο παράτυπο λογισμικό που να χειραγωγεί τα αποτελέσματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμών μέτρησης των εκπομπών ρύπων.

Πέραν όλων των παραπάνω, ο Γερμανός Υπουργών Μεταφορών,  Alexander Dobrindt, δήλωσε σήμερα πως παρατυπίες εντοπίστηκαν και σε πολλά ακόμα μοντέλα κατασκευαστών –πέραν των γερμανικών. Τα αποτελέσματα των ερευνών αναμένεται να γωστοποιηθούν στις αρμόδιες αρχές σε σύντομο χρονικό διάστημα, δήλωσε ο Alexander Dobrindt.

Ως «προβληματικές» χαρακτηρίζονται οι περιπτώσεις των παρακάτω μοντέλων:

Alfa Romeo Giulietta 2.0, Audi A6 3.0 V6 TDI, Chevrolet Cruze 2.0-liter, Dacia Sandero 1.5, Fiat Ducato 3.0, Ford C-Max 1.5, Ford C-Max 2.0, Hyundai ix35 2.0, Hyundai i20 1.1, Jaguar XE 2.0, Jeep Cherokee 2.0, Range Rover 3.0, Mercedes V250 BlueTEC 2.1, Nissan Navara 2.5-liter, Opel Insignia 2.0, Opel Zafira 1.6, Porsche Macan 3.0, Renault Kadjar 1.5, Renault Kadjar 1.6, Suzuki Vitara 1.6, VW Amarok 2.0, VW Crafter 2.0._X.A.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ