top icon
Επικαιρότητα

Νέοι στόχοι για τον Όμιλο VW

Ο Όμιλος VW επιχειρεί να ανασυντάξει τις δυνάμεις του μετά τη δίνη που προκάλεσε το διαβόητο σκάνδαλο χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων εστιάζοντας στις καθαρές τεχνολογίες και τη βιώσιμη κινητικότητα. Και φυσικά στην κερδοφορία, όπως απεδείχθη, παρά το dieselgate και το 2016.

Αυτό ήταν το μήνυμα που επιχείρησε να περάσει τόσο στους μετόχους-επενδυτές όσο και στο ευρύ κοινό ο CEO της εταιρείας, Matthias Muller, μιλώντας σήμερα στα πλαίσια της ετήσιας συνέντευξης Τύπου που παραδοσιακά πραγματοποιείται κάθε χρόνο τέτοια εποχή με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του γερμανικού Ομίλου.

«Το 2016 θέσαμε τις βάσεις για τη μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία της εταιρείας. Την ίδια στιγμή καταφέραμε την καλύτερη απόδοση όσον αφορά τις λειτουργικές μας δραστηριότητες. Η VW είναι και πάλι στο προσκήνιο», δήλωσε με έμφαση ο CEO της εταιρείας.

Ο Muller τόνισε πως με ορίζοντα το 2025, η VW αναμένεται να «μετατραπεί» σε μια εταιρεία-ηγέτη στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας προσφέροντας νέα προϊόντα, με έμφαση στα ηλεκτρικά ασφαλώς, καθώς και νέες υπηρεσίες. Την ίδια στιγμή, ο Muller επεσήμανε πως η VW θα παραμείνει μια επιτυχημένη σε οικονομικό επίπεδο εταιρεία.

Θυμίζουμε πως το 2016, ο Όμιλος VW κατάφερε να εκθρονίσει την Toyota από τη Νο1 θέση σε παγκόσμιο επίπεδο κατασκευάζοντας 10,3 εκ. οχήματα.

Ο Muller ξεκαθάρισε στο πλαίσιο των ίδιων δηλώσεων πως η Audi θα ηγηθεί του προγράμματος που αφορά στις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επισημαίνοντας πως αυτή τη στιγμή ο γερμανικός Όμιλος διαθέτει 37 στο σύνολο κέντρα έρευνας τα οποία εργάζονται πυρετωδώς πάνω στο συγκεκριμένο τομέα.

Σε ότι αφορά στα οικονομικά στοιχεία-αποτελέσματα του Ομίλου για το 2016, ο Muller δήλωσε πως τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 7,5 δις ευρώ. Αξίζει να αναφέρουμε πως στο ποσό αυτό έχουν συνυπολογιστεί και τα 6,4 δις που δαπανήθηκαν προκειμένου να «καλυφτούν» οι επιπτώσεις του διαβόητου σκανδάλου. Θυμίζουμε πως το 2015, ο γερμανικός Όμιλος κατέβαλε ως «έξοδα» για τον ίδιο λόγο πάνω από 16 δις ευρώ.

Η εταιρεία ανακοίνωσε πως ο συνολικός τζίρος του Ομίλου VW ανήλθε για το 2016 στα 217 δις δολάρια. Και για να έχει κανείς ένα μέτρο σύγκρισης προκειμένου να αντιληφθεί ακόμα καλύτερο το μέγεθος της γερμανικής αυτοκινητικής… αυτοκρατορίας, αξίζει να θυμίζουμε πως το συνολικό ΑΕΠ της χώρας μας για την ίδια χρονιά δεν αναμένεται να υπερβεί τα 175 δις ευρώ…

Την ίδια στιγμή, οι ιθύνοντες του Ομίλου έδωσαν στη δημοσιότητα συγκεκριμένα οικονομικά και στατιστικά στοιχεία για κάθε μια από τις μάρκες που τον απαρτίζουν. Για παράδειγμα, για την Porsche, τα έσοδα από πωλήσεις εμφανίζονται αυξημένα σε σχέση με το 2015 κατά 3,6%, ενώ τα λειτουργικά της κέρδη κατά 13,9%, αγγίζοντας τα 3,9 δις ευρώ. Τα κέρδη για την Bentley, η οποία κατασκεύασε το 2016, ούτε λίγο ούτε πολύ, 11.300 οχήματα, έφτασαν τα 112 εκ. ευρώ, για την Seat τα 153 ευρώ (σ.σ. θυμίζουμε πως η ισπανική εταιρεία είχε εμφανίσει ζημιές το 2015) και για τη Skoda τα 1,2 δις ευρώ. Από τη μεριά του, το «γκρουπ» Audi, Lamborghini και Ducati είχε συνολικά έσοδα της τάξης των 59,3 δις ευρώ με τα κέρδη να ανέρχονται στα 4,8 δις ευρώ. Φυσικά, η «μαμά» εταιρεία είχε τη χειρότερη χρονιά της, με τα έσοδα της να πέφτουν κατά 0,6% στα 105,7 δις ευρώ. Τα κέρδη της ωστόσο ανήλθαν στα 1,9 δις ευρώ. Η VW Commercial Vehicles συνεισέφερε με κέρδη της τάξη των 0,46 εκ. ευρώ και τζίρο 10,3 δις ευρώ, η Scania με 0,8 και 10,5 δις ευρώ και η ΜΑΝ με 0,26 και 10 δις ευρώ αντίστοιχα._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ