top icon
Επικαιρότητα

Πρεμιέρα για τη νέα Bugatti Chiron

Ο διάδοχος της Veyron, είναι και επίσημα εδώ. Με 1.500 ίππους και 1.600 Nm ροπής, η νέα Chiron αποτελεί το ό,τι πιο… εξωφρενικό μπορεί να συναντήσει κανείς σήμερα σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Σχεδιαστικά, οι ομοιότητες της νέας Chiron με το πρωτότυπο Vision Gran Turismo που είδαμε για πρώτη φορά την περασμένη χρονιά στην Φρανκφούρτη, είναι κάτι παραπάνω από προφανείς. Υπεύθυνος για τη… δραματική, όσο και hightech εικόνα του αυτοκινήτου, είναι ο σχεδιαστής Achim Anscheidt, ο οποίος συνεργάστηκε στενά με τους μηχανικούς της Bugatti (και του Ομίλου VW, ασφαλώς) προκειμένου κάθε λεπτομέρεια στο… σώμα της νέας Chiron να είναι, εκτός από επιθετικό και λειτουργικό. Σε ότι αφορά στις διαστάσεις του τετράτροχου αυτού γλυπτού, αξίζει να σταθούμε στα μόλις 4,544 μ. του μήκους (+82 χλστ. σε σχέση με την Veyron), καθώς και στα μόλις 1,212 μ. το ύψους του.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι δημιουργοί του, πρόκειται για το πιο ισχυρό αυτοκίνητο παραγωγής, το οποίο θα κατασκευαστεί σε μόλις 500 αντίτυπα για όλους όσοι είναι πρόθυμοι, αλλά και… τραπεζικά ικανοί, να καταβάλουν για την απόκτηση του τετράτροχου αυτού ονείρου το ποσό των 2,4 εκ. ευρώ.

Την κίνηση στη νέα Chiron παρέχει ένας 8λιτρος W16 κινητήρας, ο οποίος διαθέτει τέσσερα στο σύνολο τούρμπο, τα οποία μπαίνουν στο παιχνίδι της παραγωγής ισχύος, σε δύο στάδια: μέχρι τις 3.800 σ.α.λ., τα… μισά βρίσκονται ανενεργά, ούτως ώστε να βελτιωθεί η απόκριση στην καθημερινή(!) χρήση, ενώ, από εκεί και πέρα, στο… χορό μπαίνουν και τα άλλα δύο, παράγοντας σε συνδυασμό –ούτε λίγο ούτε πολύ- 1.500 ίππους και ροπή 1.600 Νm. Οι πρώτοι κάνουν την εμφάνισή τους στις 6.750 σ.α.λ. και τα δεύτερα, σταθερά και… ακλόνητα, από τις 2.000 έως και τις 6.000 σ.α.λ.

Σύμφωνα με την Bugatti, η νέα Chiron μπορεί να επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των 2,5 δλ., μέχρι τα 200 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ. και έως τα «300», σε κάτω από 13,6 δλ. Στο πρόγραμμα «handling», η τελική περιορίζεται στα 380 χλμ./ώρα και στο «top speed», στα 420 χλμ./ώρα. Η εταιρεία, ωστόσο, αναφέρει χαρακτηριστικά πως η νέα Chiron μπορεί να πετύχει ακόμα πιο υψηλή ταχύτητα σε σχέση με τα 420 χλμ./ώρα που επισήμως ανακοινώνονται.

Στα τεχνολογικά highlights του νέου κινητήρα συγκαταλέγονται η νέα πολλαπλή εισαγωγής, η οποία είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, το σύστημα ψεκασμού, το οποίο αποτελείται από 32 ανεξάρτητους εγχυτήρες, τα μεγαλύτερα, φυσικά, τούρμπο, οι θηριώδεις εναλλάκτες αέρα, το πλήρως… αναθεωρημένο σύστημα εξαγωγής του, το οποίο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο, καθώς και οι έξι στο σύνολο καταλύτες.

Σε ότι αφορά στη μετάδοση, η Bugatti εξόπλισε τη νέα Chiron με τετρακίνηση που αποτελείται από πολύδισκους συμπλέκτες και σύστημα torque vectoring, που ελέγχει ηλεκτρονικά την κατανομή της ροπής στους τροχούς του πίσω άξονα, σε συνδυασμό μ' ένα εξαιρετικά ανθεκτικό, ελέω ροπής, κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις μετάδοσης. Από τη μεριά της, η ανάρτηση της νέας Chiron, όπως θα περίμενε κανείς, είναι πλήρως προσαρμόσιμη. Τόσο σε ύψος, όσο και σε σκληρότητα.

Ο οδηγός της νέας Chiron, όπως είναι αναμενόμενο, θα έχει ανά πάσα στιγμή στη διάθεσή του τις υπηρεσίες που το παρέχει το αναβαθμισμένο σε σχέση με την Veyron σύστημα πέδησης, το οποίο αποτελείται από κεραμικούς δίσκους 420 και 400 χλστ., σε συνδυασμό με 8πίστονες και 6πίστονες δαγκάνες, εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Όσο για τους τροχούς, η Bugatti προίκισε την Chiron με ελαστικά τις Michelin σε διαστάσεις 285/30 R20 εμπρός και 355/25 R21 πίσω.

Σύμφωνα με την Bugatti, το αμάξωμα των 1.995 κιλών μπορεί να ακινητοποιηθεί πλήρως από τα 100 χλμ./ώρα διανύοντας μια απόσταση που οριακά υπερβαίνει τα 31 μ.

Η παραγωγή της νέας της νέας Chiron θα πραγματοποιηθεί στην έδρα της Bugatti στο Mosheim της Γαλλίας. Από τα 500 αυτοκίνητα που προβλέπεται να κατασκευαστούν, ήδη τα 150 έχουν βρει τον τυχερό τους ιδιοκτήτη._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ