top icon
Επικαιρότητα

Tέλη κυκλοφορίας: Ομολογία λάθους

Ο πρωθυπουργός της χώρας παραδέχθηκε ότι έγιναν λάθη με τα νέα τέλη κυκλοφορίας, η πληρωμή των οποίων παρατάθηκε έως τις 15 Ιανουαρίου, ενώ υποσχέθηκε ότι θα επανεξεταστούν εν όψει 2011.

Κορυφώνονται οι αντιδράσεις σχετικά με τα νέα τέλη κυκλοφορίας, ενώ ήδη 160.000 ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους χωρίς να πληρώσουν για το 2011, υποχρεώνοντας τα δημόσια ταμεία να στερηθούν έσοδα ύψους 90 εκατομμυρίων ευρώ. Υπάρχει μάλιστα και η εκτίμηση ότι έως τις 15 Ιανουαρίου τα αυτοκίνητα των οποίων οι πινακίδες θα κατατεθούν θα φθάσουν συνολικά τις 300.000. 
 
Προτεραιότητα στη δυσαρέσκεια καταλαμβάνει ο διαχωρισμός των κλάσεων στο στόλο των κυκλοφορούντων τετρατρόχων, όπου πρώτο λόγο έχει η ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας, αφήνοντας επί της ουσίας απέξω τις προδιαγραφές του κινητήρα. Έτσι λοιπόν, σε εκατοντάδες χιλιάδες περιπτώσεις οχήματα προδιαγραφών Εuro 3 πληρώνουν αυτά που αναλογούν στο Εuro 2 και αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 4 χρεώνονται το ύψος των τελών κυκλοφορίας του Εuro 3 και ούτω καθεξής. Αυτό συνέβη επειδή οι εμπνευστές του σχεδίου δεν έλαβαν υπόψη τους ότι όλοι οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων προσαρμόζουν τη λειτουργία και τους ρύπους των κινητήρων τους πριν την ημερομηνιακή ισχύ του εκάστοτε Εuro, αρκετές φορές και ένα χρόνο πριν την επίσημη εφαρμογή του, προκειμένου να είναι περισσότερο έτοιμοι για τη συνέχεια. Για τους παραπάνω λόγους αρκετοί ιδιοκτήτες εξέφρασαν την πρόθεση να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αν ήδη κάποιοι από αυτούς δεν το έχουν κάνει.
 
Ακόμη, πολλοί δεν κατανοούν το λόγο που επιβλήθηκαν περιβαλλοντικά τέλη, ενώ ανακλήθηκε η απόσυρση: Το μέτρο θα λειτουργούσε αποτρεπτικά, εάν οι πολίτες είχαν την επιλογή να αποσύρουν το παλιό τους αυτοκίνητο και να αποκτήσουν ένα καινούργιο έναντι κινήτρων. Τώρα, δεν έχουν καμία επιλογή και επί της ουσίας νοιώθουν πως τιμωρούνται επειδή τα οικονομικά τους δεν αντέχουν την αγορά νέου επιβατικού αυτοκινήτου. Το μόνο μήνυμα που τελικά λαμβάνουν είναι ότι πληρώνουν ό,τι τους επιβλήθηκε επειδή το κράτος χρειάζεται άμεσα χρήματα. Δεν έλειψαν και οι περιπτώσεις που αυτό διατυπώθηκε ευθαρσώς, σε τυχαίες συναντήσεις πολιτών με πολιτικούς της κυβερνητικής παράταξης, οι οποίοι τα “άκουσαν” καλά για το συγκεκριμένο ζήτημα τις τελευταίες ημέρες.
 
Κλείνοντας, θα αναφέρουμε πως ήδη οι ελληνικές τράπεζες μπήκαν στο παιχνίδι της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, βρίσκοντας πρόσφορο έδαφος οικονομικής στενότητας, με την προσφορά έως και τριών άτοκων δόσεων αν η εξόφληση γίνει σε κάποιο από τα καταστήματά τους._Σπ.Χατ.
 
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ