top icon
Επικαιρότητα

Το νέο μουσείο της Porsche

Κόντρα στο πνεύμα των καιρών, η Porsche εγκαινιάζει στο Τσουφενχάουζεν το νέο της μουσείο, που στεγάζεται σε ένα επιβλητικό κτίριο.

Κόντρα στο πνεύμα των καιρών, η Porsche εγκαινιάζει στο Τσουφενχάουζεν της Στουτγάρδης το νέο της μουσείο, που στεγάζεται σε ένα επιβλητικό κτίριο, το κόστος κατασκευής του οποίου έφτασε τα 100 εκατομμύρια ευρώ! Έτσι, μετά τη Mercedes και τη BMW, η Porsche απέκτησε κι αυτή ένα καινούργιο και ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αξίας χώρο, ικανό να αναδείξει ένα μέρος από την ένδοξη ιστορία της. Μετά τα επίσημα εγκαίνια της 31ης Ιανουαρίου, αναμένεται να συρρέουν περί τις 200.000 επισκέπτες το χρόνο.
 
Η πολυγωνική κατασκευή του νέου κτιρίου δεν έχει τον ίδιο ταπεινό χαρακτήρα, αφού μοιάζει να αιωρείται στο κενό. Μόνο τρεις πυλώνες σχήματος «V» αναλαμβάνουν την επαφή με το έδαφος του… ιπτάμενου μουσείου, γεγονός που απαίτησε επίπονες μελέτες, καθώς και την υιοθέτηση νέων τεχνικών και σύγχρονων υλικών, τα οποία μέχρι πρόσφατα δεν ήταν διαθέσιμα στον κατασκευαστικό κλάδο. Ο σκελετός του κτιρίου αποτελείται, φυσικά, από χάλυβα. Για την ακρίβεια, χρησιμοποιήθηκαν 10.000 τόνοι μετάλλου, όταν ο Πύργος του Άιφελ χρειάστηκε 7.000…
 
Η πρόταση του βιεννέζικου αρχιτεκτονικού γραφείου Dellugan – Meissel, που διακρίθηκε ανάμεσα στις 170 που έλαβαν συνολικά στο διαγωνισμό ήθελε το κτίριο του μουσείου να αποπνέει την αίσθηση ταχύτητας και το δυναμισμό που χαρακτηρίζουν τα αυτοκίνητα της Porsche. Το αποτέλεσμα είναι μια κατασκευή που προκαλεί δέος, δεν σου δίνει την αίσθηση του προσανατολισμού και της κατεύθυνσης και κατά τη γνώμη μας, μάλλον ασφυκτιά ανάμεσα στα κτίρια της περιοχής που το περιβάλλουν.
 
Η είσοδος που βρίσκεται λίγο χαμηλότερα από το επίπεδο του δρόμου, σε προκαλεί να εισχωρήσεις στο εσωτερικό του (συνολικής επιφάνεια 5.600 τ.μ.) και να περιηγηθείς στα ανεκτίμητης αξίας εκθέματά του, που χωρίζονται ουσιαστικά σε δύο περιόδους: πριν και μετά το 1948, οπότε και ουσιαστικά ξεκίνησε η Porsche την παραγωγή αυτοκινήτων, εντούτοις πριν από το συγκεκριμένο ορόσημο, η μέχρι τότε διαδρομή του ιδρυτή της στο χώρο της αυτοκίνησης ήταν εξίσου πλούσια, έχοντας κατασκευάσει από αγωνιστικά μονοθέσια, και το περίφημο σκαθάρι, μέχρι τρακτέρ και πυροσβεστικά οχήματα! Όμως η εμπλοκή του με την κατασκευή σπορ αυτοκινήτων ήταν θέμα χρόνου.
 
Αξίζει να επισημάνουμε ότι και τα 80 εκθέματα βρίσκονται σε λειτουργική κατάσταση. Μάλιστα η συλλογή θα εμπλουτιστεί σύντομα με το πρώτο υβριδικό όχημα στον κόσμο, που σχεδίασε ο Φέρντιναντ Πόρσε πριν από 100 και πλέον χρόνια και θα το οδηγήσει στο μουσείο ο Βίντεκιν, ο πρόεδρος της εταιρείας. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι μέχρι τότε το μουσείο δεν θα έχει απογειωθεί στο διάστημα…_Μ.Σ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ