Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των μέσων εκπομπών CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα κατά 37,5% μέχρι το 2030 εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναιρώντας έτσι και το τελευταίο, πολιτικής φύσεως, εμπόδιο για τη θέσπιση του παραπάνω στόχου.

Στη σχετική μάλιστα ψηφοφορία που διεξήχθη χθες Τετάρτη στο Στρασβούργο της Γαλλίας καθορίστηκε επίσης και ένας «ενδιάμεσος» στόχος μείωσης των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα καινούργια αυτοκίνητα κατά 15% το 2025.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι κυβερνήσεις της ΕΕ είχαν ήδη αναδείξει τη στήριξή τους στους νέους στόχους από τον περασμένο Δεκέμβριο, παρά τις ανησυχίες και πιέσεις που ασκούσαν «υπογείως» αλλά και μπροστά στις κάμερες οι αυτοκινητοβιομηχανίας προειδοποιώντας ότι ο στόχος θα απειλούσε τον κλάδο και τις θέσεις εργασίας σε αυτόν.

Όπως επισημαίνεται στις επίσημες δηλώσεις της ΕΕ, τα νέα μέτρα-στόχοι περιορισμού των εκπομπών αποσκοπούν στην καταπολέμηση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ, περίπου 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα πωλούνται κάθε χρόνο στη γηραιά ήπειρο αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ένα δέκατο των εκπομπών CO2.

Αν μη τι άλλο, ο στόχος του -37,5% για το 2030 θα επιταχύνει τα σχέδια των αυτοκινητοβιομηχανιών για την ανάδειξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προς το παρόν δεν υπερβαίνουν σε μερίδιο αγοράς το 1,5%.

Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί πως για το 2021 ο στόχος που έχει θέσει η ΕΕ είναι τα 90 γρ./χλμ._Χ.Α.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά