top icon
Αγώνες

MotoGP: 5 σημεία που αξίζει να προσέξουμε στο Phillip Island

Αύριο ξεκινά το δεύτερο επίσημο τεστ των αναβατών του πρωταθλήματος MotoGP στο Phillip Island της Αυστραλίας. Ας δούμε ποια είναι τα πέντε σημεία-κλειδιά στα οποία πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της 3ήμερης αυτής δοκιμασίας για αναβάτες και μοτοσικλέτες.

Μετά την διεξαγωγή των πρώτων επίσημων δοκιμών ομάδων και αναβατών στην πίστα της Sepang στη Μαλαισία, οι πρωταγωνιστές του MotoGP «κατασκηνώνουν» από αύριο στην εξίσου θερμή Αυστραλία και συγκεκριμένα στην πίστα στο Phillip Island για το δεύτερο και προτελευταίο προγραμματισμένο ραντεβού τους πριν το άνοιγμα της αυλαίας του θεσμού, στις 20 Μαρτίου. Ας δούμε λίγες ώρες πριν οι μοτοσικλέτες πατήσουν τους τροχούς τους στην άσφαλτο ποια είναι τα πέντε σημεία-κλειδιά που αξίζουν της προσοχής μας.

1. Yamaha και Lorenzo έχουν το προβάδισμα. Θα το διατηρήσουν, όμως;

Η κυριαρχία της Movistar Yamaha και του περσινού Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Jorge Lorenzo, τουλάχιστον με βάση όλα όσα είδαμε πριν λίγες μέρες στη Sepang, είναι αδιαμφισβήτητη. Τουλάχιστον, μέχρι και αυτή τη στιγμή. Η ιαπωνική ομάδα φαίνεται να έχει βρει τις καλύτερες και πιο «ισορροπημένες» ρυθμίσεις τόσο στο στήσιμο της YZF-M1, όσο και στα νέα ηλεκτρονικά της και ο Ισπανός αναβάτης της, από τη μεριά του, τον καλύτερο ρυθμό σε σχέση με τους υπόλοιπους συναθλητές του. Ο Lorenzo δείχνει να είναι εξαιρετικά… άνετος με τα ελαστικά της Michelin που, ταιριάζοντας ιδανικά στο «απαλό» οδηγικό του στιλ, από φέτος θα προμηθεύουν όλες τις ομάδες του grid. Ο Valentino Rossi, που σήμερα γιορτάζει τα 37α γενέθλια του, καλείται να… εγκλιματιστεί πολύ περισσότερο με τη συμπεριφορά και τις αντιδράσεις στο όριο των νέων ελαστικών και λιγότερο με τις ρυθμίσεις της Μ1, αναζητώντας συγχρόνως τα… χαμένα δέκατα που τον χωρίζουν από τον ομόσταυλό του στο κυνήγι του ταχύτερου γύρου. Αυτό που μένει, επίσης, να δούμε στην Αυστραλία είναι αν τελικά η Yamaha θα φέρει στην πρεμιέρα του θεσμού στο… νυχτερινό Κατάρ στις 20 Μαρτίου, την «υβριδική» έκδοση της Μ1, τη μοτοσικλέτα δηλαδή της περασμένης χρονιάς προσαρμοσμένης στους νέους κανονισμούς ή την πιο επαναστατική έκδοση του 2016.

2. Η Honda αναζητά λύσεις

Η πάλαι ποτέ κραταιά ομάδα της Repsol Honda «ξεμένει» από χρόνο, καθώς σε λιγότερο από έναν μήνα από σήμερα καλείται να βρει όλες τις απαντήσεις στα προβλήματα συμπεριφοράς της νέας RC213V. Αν οι Ιάπωνες δεν καταφέρουν εγκαίρως να ρυθμίσουν ιδανικά τον… άγριο κινητήρα τους, αλλά και να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις τόσο των νέων ηλεκτρονικών, όσο και στις ιδιαιτερότητες των Michelin, τότε είναι πολύ πιθανόν το φετινό πρωτάθλημα να ξεκινήσει για την Honda όπως και πέρσι. Δηλαδή, πίσω από τις Yamaha.

3. Το στοίχημα των Ducati

Στο Phillip Island, η ιταλική εταιρεία πρέπει οπωσδήποτε να «γράψει» αρκετά χιλιόμετρα, κάτι που οι δύο Andrea, για διαφορετικούς ο καθένας λόγους, δεν το κατάφεραν στη Μαλαισία. Τα συμπεράσματα που έβγαλαν οι μηχανικοί της Ducati από τη συμπεριριφορά της Desmosedici GP 2016 στη Μαλαισία δεν είναι ξεκάθαρα, με τους Ιταλούς να αναζητούν ακόμα τη χρυσή τομή ανάμεσα στην απόλυτη ισχύ και τη «ζυγισμένη» συμπεριφορά της μοτοσικλέτας στις στροφές.

4. Ο σκεπτικισμός για τα ελαστικά της Michelin, παραμένει;

Μετά το τρομακτικό ατύχημα του Loris Baz στη Μαλαισία (σ.σ: θυμίζουμε πως το πίσω ελαστικό του Γάλλου αναβάτη… εξεράγη όταν η Ducati του κινούνταν με ταχύτητα 290 χλμ./ώρα στη μεγάλη ευθεία της πίστας), η Michelin πρέπει να αποδείξει πως, πλέον, δεν συντρέχει κανένα ζήτημα ασφαλείας με τα ελαστικά της. Τόσο με την… ένοχη μαλακή γόμα, όσο και με τους υπόλοιπους τύπους των ελαστικών της. Η γαλλική εταιρεία υποσχέθηκε πως στην Αυστραλία θα έχει όλες τις απαντήσεις αναφορικά με τα αίτια που οδήγησαν στην «κατάρρευση» του πίσω ελαστικού, που ευτυχώς δεν είχε δυσάρεστα επακόλουθα για τον αναβάτη της Ducati.

5. Η απουσία του Stoner και η επιστροφή του Miller

Ο Αυστραλός Casey Stoner, μετά το επιτυχημένο ντεμπούτο του ως δοκιμαστή με την Ducati GP15 στη Μαλαισία, για άγνωστους προς το παρόν λόγους, δυστυχώς δεν θα δώσει το παρόν στο Phillip Island. Σε αντίθεση, ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η επιστροφή στη σέλα της RC213V του Jack Miller, ο οποίος θα κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο του για το 2016 παρά το σπασμένο, από τον περασμένο Γενάρη, δεξί του πόδι._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ