top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Ανάβαση Πάρνηθας: Οι όμορφες μνήμες επέστρεψαν

Στο αγαπημένο βουνό των ελληνικών αγώνων στην Πάρνηθα, γράφτηκε ακόμη μία σπουδαία σελίδα στην ιστορία της Ανάβασης Πάρνηθας.

Με σύμμαχο τον ανοιξιάτικο καιρό 85 πληρώματα συγκεντρώθηκαν στις 15 Μαΐου στην Πάρνηθα, στο σημείο Μετόχι για να συμμετάσχουν στην 6η κατά σειρά αναβίωση της θρυλικής Ανάβασης Πάρνηθας. Σπάνιας ιστορικά-κλασικά οχήματα επανέφεραν μνήμες παλαιότερων εποχών θυμίζοντας πόσο σπουδαίο ρόλο έπαιξε το συγκεκριμένο «βουνό» στον ελληνικό αλλά και ευρωπαϊκό μηχανοκίνητο χώρο.

Με την ΦΙΛΠΑ να γιορτάζει τα 50 χρόνια της, η φετινή Ανάβαση Πάρνηθας ήταν μια ιδιαίτερη εκδήλωση. Πλήθος κόσμου είχε από νωρίς συγκεντρωθεί στο χώρο τον οποίο είχαν σταθμεύσει τα πολύ προσεγμένα οχήματα που είχαν δηλώσει συμμετοχή. Όπως ήταν αναμενόμενο τα σπάνιας ομορφιάς κλασικά οχήματα τράβηξαν τα βλέμματα των περαστικών οι οποίοι συνδύασαν μία βόλτα στην φύση με την γνωριμία μοντέλων της αυτοκίνησης που ενδεχομένως να μην γνώριζαν μέχρι σήμερα.

Το θετικό κλίμα που επικρατούσε από όλους τους παρευρισκόμενους πιστοποίησε για ακόμη μία φορά το πόσο όμορφες και ξεχωριστές είναι οι εκδηλώσεις του ιστορικού-κλασικού αυτοκινήτου και το γιατί αυτές «ήρθαν για να μείνουν».

Ξεχωριστή όπως πάντα

Στην φετινή Ανάβαση Πάρνηθας η οργανωτική επιτροπή είχε θεσπίσει για πρώτη φορά ειδική κατηγορία με ονομασία Master Trophy. Στην εν λόγω κατηγορία θα έπαιρναν μέρος (εκτός συναγωνισμού) οδηγοί αγώνων που έχουν γράψει σπουδαία ιστορία στον μηχανοκίνητο χώρο και επετειακά αυτοκίνητα ώστε οι φίλοι της αυτοκίνησης να θυμηθούν και να γνωρίσουν σπάνιες πτυχές του Ελληνικού και Παγκόσμιου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.

Στην συγκεκριμένη κατηγορία είχαμε την χαρά να δούμε οδηγούς αλλά και πληρώματα που τίμησαν με την παρουσία τους την 6η Ανάβαση Πάρνηθας να χαρίζουν χαμόγελα σε όσους βρέθηκαν στα διάφορα σημεία της διαδρομής. Ανάμεσα στις συμμετοχές της κατηγορίας Master Trophy ήταν και αυτή των “STRATISSINO”-Γιάννη Καράμπελα με την Alfa Romeo GT Junior 1300, προσφορά του Γιώργου Αλεβιζόπουλου, φίλου των 4Τροχών αλλά και λάτρη των εκδηλώσεων που αφορούν το ιστορικό-κλασικό αυτοκίνητο.

Στην ίδια κατηγορία είδαμε συμμετοχές όπως αυτή των Λεωνίδα Κύρκου-Γιάννη Σταυρόπουλου με το γνωστό σε όλους Ford Escort WRC, Μάριου Σταφυλοπάτη με το Audi Quatro, Αλέξανδρου Χριστοδούλου με την Lancia 037, Δημήτρη Βαζάκα-Λυδία Βαζάκα με την Toyota Corolla και πολλών άλλων να δημιουργούν με την συμμετοχή τους όμορφες εικόνες σε όσους αποφάσισαν να «ξοδέψουν» τον χρόνο τους στο όμορφο βουνό της Πάρνηθας.

Μπορεί η κατηγορία Master Trophy να έκλεψε τις εντυπώσεις ελέω και των σπάνιων αγωνιστικών «πολεμικών» μηχανών που βρέθηκαν στην εκκίνηση της διαδρομής, ωστόσο τα οχήματα της κατηγορίας Regularity ήταν αυτά που αγωνίστηκαν με στόχο την κατάκτηση της νίκης στην 6η Ανάβαση Πάρνηθας.

Συναγωνισμός και χαμόγελα

Μπορεί τα χαμόγελα και το όμορφο κλίμα να ήταν το σημείο αναφοράς της σημερινής εκδήλωσης ωστόσο όταν μιλάμε για διοργανώσεις ακριβείας τότε τα πράγματα σοβαρεύουν. Πληρώματα και μηχανές γίνονται ένα και τότε ξεκινά το δύσκολο έργο της επίτευξης σταθερής Mέσης Ωριαίας Tαχύτητας σε μία διαδρομή όπως αυτή της Πάρνηθας. Δύσκολη άσκηση για τους περισσότερους όχι όμως για κάποια πληρώματα που ξεχωρίζουν σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Ένα από αυτά τα πληρώματα είναι οι Δημήτρης Καλογεράς-Αποστόλης Καλογεράς. Με την Alfa Romeo GT 1300 Junior κατάφεραν να βρεθούν στην πρώτη θέση συγκεντρώνοντας μόλις 6.5 βαθμούς ποινής. Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσαν την εκδήλωση οι Νίκος Παλυβός-Ανδρέας Παλυβός με το Fiat 128 Rally και 8 βαθμούς ποινής. Το βάθρο της 6ης Ανάβασης Πάρνηθας συμπλήρωσαν οι Δημήτρης Κουνέλης-Άγγελος Κουνέλης με το Toyota Starlet οι οποίοι συγκέντρωσαν 8.8 βαθμούς ποινής.

Στην τέταρτη θέση βρέθηκαν οι Μιλτιάδης Μητσιάς-Απόστολος Πανόπουλος με το Peugeot 205 GTi οι οποίοι συγκέντρωσαν 13.3 βαθμούς ποινής, την πεντάδα συμπλήρωσαν οι Κυριάκος Κοφινάς-Σπύρος Βρεττός με Volkswagen Golf II GTi με 14.2 βαθμούς ποινής.

Στην έκτη θέση ολοκλήρωσαν την προσπάθεια τους οι Στέλιος Βουδούρης-Πέτρος Βουδούρης με την Alfa Romeo GT Junior 1300 οι οποίοι συγκέντρωσαν 18.6 βαθμούς ποινής, πίσω τους στην έβδομη θέση βρέθηκαν οι Αντώνης Νικολαΐδης-Φανή Μπαλλή με την Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 οι οποίοι με τη σειρά τους συγκέντρωσαν 25.3 βαθμούς ποινής. Στην όγδοη θέση θα συναντήσουμε τον Περικλή Δημοτρόπουλο ο οποίος συγκέντρωσε 25.8 βαθμούς ποινής.

Στην ένατη θέση θα βρούμε τους Οδυσσέα Τσαγκάρη-Τάσο Αρωνίτη με την Porsche 911 S οι οποίοι συγκέντρωσαν 26 βαθμούς ποινής. Την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ιωάννης Τσίγκος-Αθηνά Τσίγκου με την Toyota Celica GT οι οποίοι με τη σειρά τους συγκέντρωσαν 33.9 βαθμούς ποινής.

Η 6η Ανάβαση Πάρνηθας ολοκληρώθηκε με την απονομή που έλαβε χώρα λίγο αργότερα στο θεατράκι της πλατείας Θρακομακεδόνων. Με το χαμόγελο όλων να αποτελεί παρακαταθήκη για την οργανωτική επιτροπή, άπαντες έδωσαν ραντεβού για την επόμενη Ανάβαση Πάρνηθας με στόχο να αποτελέσει μια γιορτή η οποία θα διοργανώνεται κάθε χρόνο για το ιστορικό-κλασικό αυτοκίνητο._ Γ. Τ.

Στον παρακάτω ηλεκτρονικό σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε τα αποτελέσματα της 6ης Ανάβασης Πάρνηθας: https://html5.anube.es/?rally=rally3533

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ανάβαση Πάρνηθας
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ