Αναμνήσεις με μέλλον...

Οδηγούμε ένα ακόμα Fiesta με άποψη για τον οδηγό, και σκεπτόμαστε πως έτσι ακριβώς θα σχεδιάζαμε τότε, το 1990, το GTi του 2030...

Σχεδίαση για μια γήινη εκδοχή, όπου το ρεύμα δε θα είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Πού να φανταστείς τότε την κυριαρχία της ΔΕΗ και των άλλων παραγωγών ρεύματος, που τώρα είναι πρωταγωνιστές στη ζωή σου...

Τότε, το 1970, ήταν τα NSU ΤΤ και τα γαλλικά μωρά, και ήρθε το Golf ώστε να τοποθετήσει τον πήχη στη θέση τη σωστή. Πρόταση και για τον λιγότερο ειδικό, που δε θυσιάζει τη σχετική άνεση στις μετακινήσεις του. Το Golf I και ΙΙ, το δεύτερο και σε 16βάλβιδη εκδοχή.

Αργότερα, στα μέσα της δεκαετίας του 1980, βρέθηκαν μαζί στο δρόμο και σε ειδικές διαδρομές τα Peugeot 205 και τα καλά Renault 5. Εξαιρετικά αυτοκίνητα. Άλλαξαν τα δεδομένα. Ο απόλυτος οδηγικός προσανατολισμός σε μια συσκευασία που σε προκαλεί για την υπερβολή. Ιδανικό και για τον πρωτάρη, όντας φιλικό μέχρι κάποιο σημείο και σίγουρα προβλέψιμο.

Στο μεταξύ, η Ford επιχειρούσε τη μεγάλη αλλαγή, με τα Escort να παράγονται σε χάτσμπακ αμάξωμα και την κίνηση στον εμπρός άξονα, όταν στην γκάμα του Fiesta δεν είχε συμπεριληφθεί έκδοση για επιδόσεις. Ήταν το 1300S, τότε του «Σόμιτ» και του «Όνυφου», και πρόσφατα το ΧR2 του κ. Χατζηκωνσταντίνου. Αξιοπρεπείς προτάσεις, προσεγμένες κατασκευές, αλλά μέχρις εκεί.

Περί ST

Αργότερα, αρχές του 2000, με την ευκαιρία του Fiesta 5ης γενιάς, ήρθε το ST-ΧR4, που έλαμψε και σε αγώνες, και ειδικά στο WRC σε Ενιαίου τύπου θεσμό, στα χέρια των Λάμπρου Αθανασούλα-Νικόλα Μουζάκη. Δυστυχώς, ο 2λιτρος κινητήρας δεν άφησε περιθώρια για διάκριση σε πολιτική εκδοχή χωρίς κλωβό ασφαλείας.

Σε κάθε περίπτωση, η έκδοση ST εξελίχθηκε ως νόμισμα με δύο όψεις. Τα ST-Line με επιδερμικές παρεμβάσεις και ωραίο στυλ, και το γνήσιο ST, με ουσιώδεις. Ειδικά με τον καταπληκτικό τους 3κύλινδρο 1.000άρη, τον πρώτο και καλύτερο της αγοράς, δόθηκε η ευκαιρία για εξαιρετικά αποτελέσματα, σε συνδυασμό με μια πλήρη γκάμα σε ιπποδύναμη. Το σύγχρονο ST, μάλιστα, με 200 ίππους από τον 3κύλινδρο 1.5, ψάχνει αντίπαλο, αφού το Polo αποδεικνύεται ιδιαίτερα «άοσμο», όταν οι Γάλλοι οπισθοχώρησαν επιλέγοντας ρεύμα και για τις σπορ εκδοχές των «208» και DS 3. Την ώρα που η Renault, όπως φαίνεται, υποβαθμίζει την «Κλειώ» υπέρ του Captur (sic). Όπου η Ford, βέβαια, έχει ήδη διαθέσιμο το Puma σε γνήσιο ST. Με 200, και μείνετε συντονισμένοι.

Απλώς Ford

Με τον δικό της, γήινο τρόπο και τις πολλές και έντιμες λύσεις σε κάθε της πρόταση. Φτάσαμε πλέον στην όγδοη γενιά, και δεν είναι υπερβολή. Αν δε φτάνεις το γνήσιο ST με τους 200, ένα χάτσμπακ της καλής εποχής σε σύγχρονη εξέλιξη που ουδείς τολμάει να ανταγωνιστεί, έχεις λύση. Χωρίς εκπτώσεις σε οδική συμπεριφορά και συμψηφισμούς που προκύπτουν όταν μάχονται κινητήρας με πλαίσιο.

Εδώ έχουμε ομοιογένεια σε κάθε περίπτωση, και το Fiesta με τον 1.000άρη, τους 155 και το 6άρι σε ST-Line εξοπλισμό είναι έτοιμο για όλα. Με 1.000 κυβικά σε ρυθμούς με κλάση και στυλ. Όπως τότε, πριν από το 1990, που δίδασκαν οι Γάλλοι. Την απόλυτη ομοιογένεια που κάνει τη διαφορά. Κοινός παρονομαστής το πλαίσιο. Τότε ατού το βάρος. Σήμερα του τούρμπο, το 6άρι, και βέβαια η σύγχρονη ανάρτηση, που διδάσκει τη δύσκολη άσκηση. Σχετικά άνετο, αλλά και σφιχτό, τόσο που ειδικά στο γλιστερό να σε ξεπερνάει. Δε θα σε προδώσει, ενώ, αφού θα σε παρασύρει να δοκιμάσεις τα όριά του, θα σε προειδοποιήσει αν ξεφύγεις. Με τον ωραίο, τον γλυκό τρόπο που συναντάς σε κάθε άσκηση όταν οδηγείς Fiesta ή Focus, και πλέον και Puma...

Μόνο 1.000άρι

Αλλά έχεις 155 ίππους από χαμηλά και, αν ο ήχος ψηλά σε ικανοποιεί αλλά δε σε συναρπάζει, επιλέγεις από τον εξαιρετικό επιλογέα μία η και δύο ταχύτητες παραπάνω και αξιοποιείς το πλαίσιο. Το γράφουμε συχνά-πυκνά και μας αρέσει. Κάθεσαι τέλεια και έχεις στο χέρι τιμόνι ST, όταν το δικό σου είναι μόνο ST-Line. Το κόκκινο, που δοκιμάστηκε ορθόδοξα και από τον κ. Μανώλη Σαλούρο. Σύνολο που αποκτάς με 20.406 ευρώ, ενώ προσφέρει ικανοποίηση των 50 χιλ. στην Τέλεια, αλλά και στην Ειδική Διαδρομή. Είπαμε: Aπλώς Ford._ Σ. Χ.

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου