top icon
Blog

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Don’t panic

«Σκοτωνόμαστε γιατί αγαπιόμαστε», και πώς αλλιώς να εξηγήσει ο αθώος την γκρίνια για την έγκυρη «εισβολή» αγωνιστικών youngtimers στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις.

«Θα έρθουν οι Corolla και τα Xsara WRC και τελειώσαμε», σχολιάστηκε, ενώ θορυβημένοι φαίνονται και φίλοι αληθινοί που εκτιμάς, από τη Regularity μεριά, θεσμός που σέβεσαι.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Με ρεαλισμό

Για να «καταστραφούν» αγωνιστικά τα αληθινά Ιστορικά, δε χρειάζεται να εισαχθούν πύραυλοι. Στην Ελλάδα μάς φτάνει, για παράδειγμα, ο Γιάννης Μπαντούνας με το κόκκινο EVO του… Πόσο πίσω ο δεύτερος; Αντίστοιχα, ποιος θα αγγίξει π.χ. τον Θέμη με το Sunny του ’91, ή τους Πάνους και τον Τάκη με τα Escort;

Γνώμη μας, αποτέλεσμα εμπειρίας, μακριά όμως από την απευθείας εμπλοκή με κόστος, μακάρι να δούμε και τα EVO III και τα Impreza στο δρόμο σε A-Ν, όπως τότε…

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Κακά τα ψέματα

Για το μάτι του θεατή και το ενδιαφέρον των Μέσων, χρειάζεσαι -μαζί με τα Golf, τις «Κλειώ» και τα Corolla– και τα τελευταία Starlet. Όπως τα Yaris, τα Micra και τα «206», με τις ομολογκασιόν τους σε «Α» ή «Ν», μακριά από «Ε», ώστε να μην πληγωθεί και η αισθητική της εκδήλωσης.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Προϋπόθεση…

… να απαγορευτεί η συμμετοχή των WRC, όπως και των γκρουπ Β, άλλωστε. Δεν είναι θέμα χρονολογίας, όσο προδιαγραφών. Με την ευκαιρία, δε διακρίναμε αγωνία από τη συμμετοχή π.χ. κάθε τύπου Sierra κ.ά. του Ν-Α όταν προέκυψαν εδώ και χρόνια. Ουδέποτε μπήκε φρένο στη χώρα μας, ώστε να υπάρχει σχετική ομοιογένεια. Άδικο λοιπόν το ΕVΟ, το Escort και το GTiR, όσο όμως και το Sierra και η Integrale… Αλλά και το Galant VR4, που έρχεται από την Κύπρο.

Όσο ανεβαίνει ο πήχης, μικραίνουμε όσοι στάσιμοι, ειδικά στα καθ’ ημάς, με τη δυσκολία στη διαχείριση των νικητών κατηγοριών και κλάσεων που χαρακτηρίζει την ιστορική έκφραση σε επίπεδο πλανήτη…

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Ψυχραιμία, αγαπητοί!

Είναι σαφές πως τις έχουμε ανάγκη τις παραπάνω συμμετοχές και, αν πάμε μόνο με θρύλους, θα φανούμε φτωχοί συγγενείς, ενώ θα κοστίσει στο ταμείο, με το οποίο ουδείς ασχολείται ουσιαστικά. Γνωστό ότι οι οργανωτές-διοικούντες βασίζονται σε πιθανή ελεημοσύνη με 5ψήφιο σε φλερτ με 6ψήφιο νούμερο, «ώστε να καλύψουμε και εκκρεμότητες, μάνα μου», από τον ημιώροφο του ΟΑΚΑ, με μαξιλάρι από τις συμμετοχές.

Όλα αυτά, όταν ο αγώνας, το μόνο σήμερα γεγονός στο χώρο που το θέλουμε ΟΛΟΙ, διεκδικεί την επιστροφή του στο διεθνές ημερολόγιο της FIA. Απαιτείται λοιπόν και μια άλλη λίστα συμμετοχών με τα καλούδια του ’90-’99, για το ίδιο γεγονός. Όπως κάποτε με τη συμμετοχή σύγχρονων αγωνιστικών στο τελευταίο σκέλος και προσμέτρηση στο Κύπελλο.

Σήμερα, τα πιο σύγχρονα αγωνιστικά μέχρι το ’99 ή και το ’95, όπως ακούστηκε, τα έχουμε βαφτίσει «youngtimers», προσθέτοντας και την μπλόφα της φτήνιας περί μελλοντικής ένταξής τους σε Ιστορικά.

Σωστή κίνηση, λοιπόν, η συμμετοχή τους. Με τρόπο όμως που δε θα απογοητεύσει τους θεματοφύλακες με τα γνήσια Ιστορικά τους, που ήδη επενδύουν για την αναγέννησή τους.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Πολλοί είδαν όραμα στο κάδρο με το ΙΡΑ και τους πληγώνει το θαμπό τοπίο σε σχέση με την εισβολή της πιο σύγχρονης έκδοσης, που έχει ήδη καθιερωθεί σε αγώνες Regularity με τον σωστό τρόπο. Επιλογή που ευνοεί και τις αγορές-πωλήσεις Ιστορικών, με τα youngtimers σε εκτόξευση.

Σε κάθε περίπτωση, θα συμφωνήσουμε πως δεν αρκεί η ξεχωριστή κατάταξη, αλλά δεν έχουμε αμφιβολία. Ο Άγγελος Ζήβας με τον Τάσο Αθανασίου θέλουν μισή ώρα ώστε, αφαιρώντας από μία ειδική την ημέρα για τα «Young», ή και μία συνολικά, να προκύπτει ένα δίκαιο, μη συγκρίσιμο τελικό αποτέλεσμα.

Νικητής του αγώνα του ΙΡΑ 2022 ο «old», και ο συνολικός του χρόνος δε θα μπορεί να συγκριθεί με τον αντίστοιχο των νεότερων κατασκευών.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Με την ευκαιρία

Σοφή κίνηση να αφαιρεθεί από τον φετινό αγώνα το «πιστοποιητικό της αρπαχτής» που ζητάει η FIA. Κάτι που ενδεχομένως θα είναι υποχρεωτικό σε δώδεκα μήνες, με την ένταξη του αγώνα στο διεθνές ημερολόγιο.

Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις, αγώνας καταδικασμένος να πετύχει, ξεπερνώντας και την εσωστρέφεια όσων διοικούν το χώρο και έχουν την ευθύνη οργάνωσής του._ «Στρατισίνο»

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ 4Τ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ