top icon
Blog

Ελληνικοί αγώνες: Κακά τα ψέματα

Το ενδιαφέρον επιβάλλει ευαισθησία για ό,τι υπηρετείς, όπως π.χ. το χώρο των ράλλυ… Από το «μπάκετ», λοιπόν, ο Σ.Χ. σχολιάζει.

Σε μάτια και αυτιά, σε χέρια και πόδια, το Ford Escort RS2000 είναι το αυτοκίνητο-σημείο αναφοράς των ελληνικών αγώνων, μέχρι τη φτερούγα, οπότε και χάθηκε ο χαρακτήρας. Το Escort, αυτοκίνητο που έδινε υπεραξία στο πλήρωμα, ενώ έλαμψαν και οι μηχανικοί μας, όταν κάποιοι από εμάς συνεργάστηκαν μαζί τους και στο στήσιμο της «μηχανής».

Ford Escort RS2000

Σημεία αναφοράς

Μετά το Escort, κάποια έξυπνα αυτοκίνητα-γεννημένοι νικητές, όπως τα Golf και Clio, και βέβαια όλα τα μικρά-μεσαία Toyota. Από το Starlet στο Yaris, με κοινό παρονομαστή την Corolla. Σημαντικός ο τρόπος στήριξής τους, καθώς και η παρέμβαση της αντιπροσωπείας και τα τρελά ποσοστά ευστοχίας, με πλεονέκτημα την αξιοπιστία τους. Ατού εδώ ο Βαγγέλης Γκάλλο, με σωματοφύλακες ΡΟΝ Χαλιβελάκη και Μανώλη Παναγιωτόπουλο. Ντ’ Αρτανιάν ο αείμνηστος Νότης Γιαγνίσης. Διάδοχος στην ιστορική εκδοχή ο Δημήτρης Αμαξόπουλος. Σύγχρονος πιλότος παντός εδάφους και καιρού. Legend πρέσβης ο Άγγελος Ζήβας.

Οι άνθρωποι

Δύσκολη άσκηση η αναφορά-καταγραφή τους, αφού πρόκειται για περιβάλλον με ερασιτέχνες, από όπου σπανίζει το «με ίσους όρους». Σε Ενιαία και στα Cup ο συναγωνισμός, σπάνια σε επίπεδο Γενικής. Κορυφώθηκε πάντως ο συναγωνισμός για την 1η θέση όταν το Πρωτάθλημα Ράλλυ απέκτησε οροφή και οι πρωταγωνιστές κατέβηκαν σε μικρότερες κατηγορίες. Πρωτεργάτης της επιλογής ο Αρμόδιος Βωβός, με τη συμμετοχή του «ΕΛ-ΕΜ» και την υποστήριξη της Kirkos Racing. Συνεργασία υψηλού επιπέδου.

Ελληνικοί αγώνες

Καταγράφουμε περιπτώσεις-σημείο αναφοράς:

– Ο «Ιαβέρης», ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος και ο Κωστής Στεφανής, ξεπερνώντας το «οδηγώ και συνοδηγώ», με Όσκαρ και εκτός μπάκετ.

– Η ομάδα της Nissan-Νικ. Ι. Θεοχαράκης. Με ποιότητα και δυναμική σε παγκόσμιο επίπεδο.

– Η ΕΛΠΑ με σοβαρή διεθνή παρέμβαση και η ΟΜΑΕ ως η θεσμική της εξέλιξη, με την προσδοκία ότι θα την ξεπεράσει να έχει εξελιχθεί σε εφιάλτη, ακόμα και για τους ίδιους εκλεγμένους στη διοίκηση και συνεργάτες τους σε αμηχανία διαρκείας. Συχνά η ερμηνεία του ιερού τους ρόλου συνδέεται με τη θεωρία «μαγαζί μας είναι και ό,τι θέλουμε κάνουμε».

– Τα Σωματεία ΑΣΜΑ και ΑΟΘ, που κρατούν τα σκήπτρα σε πανελλήνιο επίπεδο. Το «Πατριαρχείο» και η «Γ΄ Στρατιά». Οι διαφωνίες δε μετριάζουν την ιστορία, αλλά δοκιμάζεται το κύρος τους, που άλλωστε έχει εκτοξευθεί στη Θεσσαλονίκη. Ανθρώπων έργο… Διστακτικοί, και μάλλον εσωστρεφείς, όντας και σεμνοί, αλλά ανήσυχοι με εμπειρία και με όραμα. Στα Γιάννενα, στο Ηράκλειο, εξαιρετικοί και στην επικοινωνία, στην Καλαμάτα, στο Ναύπλιο, στο Αίγιο. Ικανούς με την υπέρβαση στο πετσί τους θα βρεις στην ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α., έμπειρους στη Start Line και sportsmen στην Κόρινθο. Ατελείωτο κέφι, με ρεσιτάλ στην επικοινωνία από τον ΟΜΑΘ, όπως και από την ΦΙΛΜΠΑ. Θετικά στοιχεία και αλλού.

– Παλιάς κοπής, με πλειονότητα την αρνητική ερμηνεία του χαρακτηρισμού, ο ΑΟΠ, ο ΑΟΛΑΠ, η ΑΛΑ, η ΛΑΒ, η ΑΛΑΛ, που αρνούνται την ιστορία τους, δεν ανησυχούν και συμβιβάζονται, ή βολεύονται όπως στη Λαμία, σε καθεστώς 1930, το 2030.

– Ο ΣΟΑΑ, μέχρι να αναλάβει τη διοίκηση ο Μάριος Ηλιόπουλος και οι φίλοι του, που διέλυσαν το Σύνδεσμο και ως φιλοσοφία. Σήμερα, ο ΣΟΑΑ αντιστέκεται έντιμα και με φιλότιμο, χωρίς επώνυμο roster. Μακάρι να ξεφύγουν από την κηδεμονία Ηλιόπουλου και να σταθούν στα πόδια τους. Βρίσκοντας σύντομα ό,τι τους συνδέει με το ΠΑΣΜΑ, που εξελίσσεται με όραμα, σε υψηλό επίπεδο. Ό,τι πλέον εκφράζει τη σύγχρονη εκπροσώπηση του αθλητή, που δεν καλύπτεται από το Σωματείο του. Καλά δουλεμένη, αλλά ξεπερασμένη η νοοτροπία τους (στα Σωματεία), με τους αθλητές μειονότητα, που όταν επιχειρούν να εμπλακούν διοικητικά, συγκρούονται σε τοίχους.

– Οι συμμετέχοντες σε Sporting αγώνες με Ιστορικά αυτοκίνητα, μαζί με τους τεχνικούς τους, μια εξαιρετική παρέα, καθρέφτης και της αγωνιστικής μας κουλτούρας. Σημαία το ΙΡΑ, από την ΟΜΑΕ.

Historic Acropolis Rally

Οι συνοδηγοί. Για τον καθένα, ιερό τέρας όποιος εμπιστεύεται και κάθισε δίπλα του.

Οι μηχανικοί μας. Σχολείο ο ελληνικός χωματόδρομος. Πανεπιστήμιο το ΡΑ, μεταπτυχιακό στην ύπουλη ελληνική άσφαλτο. Ο Έλληνας μηχανικός, συχνά και σοβαρός χορηγός.

Ο παθιασμένος θεατής με άποψη… Όπως ο Μιχάλης, ο Σάκης, ο Σανιδάς, ο «Κάσιους» κ.ά. Συχνά και διεθνείς, ενώ δε λείπουν από συναντήσεις ακόμα και της παρακμής.

Η πόλη της Ιτέας, το ξενοδοχείο «Καλαφάτη». Η ΕΚΟ του Θύμιου κ.ά.

– Ως ασφάλτινη ειδική διαδρομή, ο Άγιος Μερκούριος, που συνδυάζεται με συνονόματη ταβέρνα πριν από τον τερματισμό προς Βαρυμπόμπη, κλάσης «Base Grill».

– Ως χωμάτινη οι Καρούτες, κατηφόρα και νύχτα, όπως στο ΙΡΑ.

– Τα Σκούρτα, σε συνδυασμό με την ευρύτερη περιοχή. Εδώ η τοπική αυτοδιοίκηση συνεργάζεται με την ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α., με «κουμπάρο» τον Μανώλη «Καψάσκη» Χαλιβελάκη. Πρακτική-παράδειγμα προς μίμηση.

– Οι κριτές και οι ενδιάμεσοι, τα κλειδιά ασφαλείας των ελληνικών αγώνων.

– Οι χρονομέτρες, με την Infomega να ξεχωρίζει. Προσφέροντας υποδειγματικά το αυτονόητο, όντας έμπειροι και σοβαροί.

– Έλληνες διεθνείς παράγοντες ισχυροί στο WRC, όπως η κ. Ανίτα Πασαλή. Γεγονός ότι την εποχή της ΕΛΠΑ ήταν πιο εύκολη η υπεύθυνη πρόσβαση σε δραστηριότητες της FIA. Αργότερα, οι διεθνείς σχέσεις πνίγηκαν στην εσωστρέφεια μιας παρέας. Ο καθένας μας με τις ανασφάλειές του.

– Οι γιατροί, με τον Παύλο Πετρίδη να διδάσκει και συμπεριφορά, τιμώντας και τον αείμνηστο Νίκο Παππά.

– Στελέχη-σημεία αναφοράς, από τον Γιάννη Παπαπαναγιώτου, τους Γιώργο Παυλόπουλο και Μαυρουδή και τον Βασίλη Βασιλείου μέχρι τον Νάσο Παπακώστα, τον Θωμά Γκουρτσούλη, τη Ντέπη Δράκου, τον Γιώργο Σωτηρόπουλο, τον Φίλιππο Παπασταθόπουλο, τον Φώτη Κυροδήμο, τον Δημήτρη Αθανασέκο κ.ά. Κοινός παρονομαστής ο Δημήτρης Χιωτίδης. Γαλλικό κλειδί, πολυεργαλείο, ο Τάσος Αθανασίου.

Ο σεβασμός όλων στις τρεις απούσες, σημαντικές κυρίες του χώρου.

Με αυτούς και άλλους πορευτήκαμε, μακάρι να έρθουν επιτέλους νέοι, λόγω και ΡΑ. Νέοι που απαιτείται να εξελιχθούν και να λάμψουν, όπως ο Νίκος Καραλής, επιπέδου WRC αλυτάρχης, διδάκτωρ στην επικοινωνία. Ψύχραιμος στη στραβή, όπως πρόσφατα στη Φτέρη. Με ρεσιτάλ αντανακλαστικών στην έξοδο των Τρακάκη-Ματαλιωτάκη, που τους ευχόμαστε περαστικά.

Πρωτότυποι θεσμοί το «Γίνε Πρωταθλητής» και τα Dirt Games. Σταθερή αξία μέσα στα χρόνια οι πρωτοβουλίες Nissan, Toyota, Seat κ.ά. εισαγωγικών εταιρειών.

eko racing dirt games trophies

Επικοινωνιακά:

– Το rally.gr στο παρελθόν και σήμερα, τα τρία ειδικά site. Το AutoMoto Patras, το 3-2-1 και το GRally, με διαφορετικό προσανατολισμό. Επίσης, διαβάστε Motor Thessaly με εξαιρετικό, ουσιώδες κείμενο, χωρίς χορηγούς.

Μακάρι να προκύψει η απαραίτητη «σοβαρή τρέλα», επικοινωνιακή υπέρβαση στα social της ΟΜΑΕ, όπως του ΡΑ. Από αντικειμενικούς, με γνώση και έμπνευση.

– Το Cosmote TV, με ειδική εκπομπή για τους ελληνικούς αγώνες.

– O Άρης Σταθάκης και ο Κώστας Καββαθάς, ο professor και ο Πρύτανης, αντίστοιχα.

– Σημείο αναφοράς και οι εφημερίδες της Τετάρτης, με τη «Βραδυνή» και τον Γιώργο Λιβέρη να λειτουργούν όπως η «L’Equipe»!

– O Στράτος Φωτεινέλης στα ερτζιανά και στην TV, όπου δίπλα του ο κ. Στάθης Πετρόπουλος.

– Ο Νίκος Τσάδαρης, από το στιλό και το μικρόφωνο στα πλήκτρα. Σταθερά στο πηδάλιο, όπου παντός καιρού και υψηλού επιπέδου.

– Ο Γιάννης Σταυρόπουλος επικοινωνεί το χώρο μέσω του «Motori», έντιμα και με συνέπεια.

Οι φωτογράφοι. Το περιβραχιόνιο στον Θανάρα (Ηλιόπουλος) για χίλιους λόγους, όπως είναι η αγωγή του και οι 4T, που του επιτρέπουν να είναι αξιοπρεπής, μακριά από τη μάχη της επιβίωσης μέσω των αγώνων.

SX

Γεγονός πως η ιστορία απεικονίζεται από τον Γιώργο Κακολύρη και τον Νίκο Μήτσουρα και τα προφίλ όλων από τον Πέτρο Καστορίνη.

Σήμερα επικοινωνεί το WRC ο Νίκος Κατίκης, ενώ στο ΡΑ συνεργάζεται με τον Γιάννη Κουσκούτη. Αντίστοιχα, ο ID Papas προσεγγίζει αλλιώς τους ελληνικούς αγώνες, που θέλουν τη σύγχρονη ματιά του και τη συμπεριφορά του.

– Ο Ηλίας, επιτέλους ένας φωτογράφος που δεν γκρινιάζει, έπειτα από πενήντα χρόνια…

Οι βιντεολήπτες-παραγωγοί με το περιβραχιόνιο στον αείμνηστο Γιάννη Καραπετσάνο, όταν τη σύγχρονη τεχνολογία δίδαξε ο Μιχάλης Λυκάκης και τον έντιμο τρόπο με κόπο ο Γιώργος Κωστούρος. Συνεχίζει ο Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος.

Ελληνικοί αγώνες

Μια εξαιρετική κοινότητα με συναίσθημα, με ανασφαλείς και εσωστρεφείς διοικούντες κατώτερους των απαιτήσεων. Με κάποιους σαστισμένους και άλλους ανιστόρητους στα Σωματεία, όπου και κουρασμένα στελέχη. Χώρος με κρυμμένο τσαγανό, που φυσιολογικά αδυνατεί να προσαρμοστεί στη δυναμική του ΡΑ, παρά την πρωτοφανή παρέμβαση της πολιτείας.

Πρωταγωνιστές οι ερασιτέχνες χρηματοδότες αθλητές, από τον τελευταίο μέχρι τον πρώτο, με σημεία αναφοράς που τα προσπερνάμε, δε σεβόμαστε και δε μας οδηγούν, ευθύνη όλων μας._ «Στρατισίνο»

Ελληνικοί αγώνες

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ