top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τα νέα Skoda Octavia RS & Scout

Βρεθήκαμε στην Βιέννη για την οδήγηση των πιο ειδικών ανανεωμένων εκδόσεων του Skoda Octavia, αυτή του δυνατότερου RS αλλά και του πιο εκδρομικού Scout.

Μετά την ανανέωση στην οποία υποβλήθηκε η σειρά Octavia, ήταν βέβαιο ότι σειρά θα έπαιρναν και οι πιο ειδικές του εκδόσεις. Μπορεί βέβαια να χαρακτηρίζουμε ως ειδικές τις εκδόσεις RS & Scout αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν γνωρίζουν μία μεγάλη απήχηση, μιας και συνολικά απαριθμούν σχεδόν το 20%των πωλήσεων του Τσέχικου μοντέλου.

Σήμα κατατεθέν αυτής της ανανέωσης είναι η νέα εμφάνιση στο ρύγχος τόσο των πεντάθυρων όσο και των στέισον αμαξωμάτων, με χαρακτηριστικότερο στοιχείο τα διαιρούμενα φώτα, ένα τμήμα των οποίων μοιάζει σαν να έχει ενσωματωθεί στην μεγαλύτερη μάσκα.  Όλα τα φωτιστικά σώματα  (εμπρός, πίσω, ομίχλης και ημέρας) είναι τεχνολογίας LED ανάλογα και με το επίπεδο εξοπλισμού, ενώ οι προβολείς διαθέτουν το σύστημα AFS, με αυτόματα προσαρμοζόμενη μεγάλη σκάλα. Ανασχεδιασμένοι είναι οι προφυλακτήρες με μεγαλύτερες εισαγωγές στην έκδοση RS, ενώ το μοντέλο Scout συνεχίζει να διαφοροποιείται από τις χαρακτηριστικές προστατευτικές ποδιές στο κατώτερο τμήμα.

Οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν μεταβληθεί ουσιαστικά μιας και η αύξηση του μήκους (κατά 4 χλστ. στο RS και κατά 2 χλστ. στο Scout)  είναι ουσιαστικά αμελητέα.  Το πλέον αξιοσημείωτο στοιχείο έχει να κάνει με την αύξηση του πίσω μετατροχίου κατά 30 χλστ και στα δύο μοντέλα. Από εκεί και πέρα και σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Octavia, η RS έχει χαμηλώσει κατά 15 χλστ., ενώ το Scout έχει ψηλώσει κατά 30 χλστ.  Το μεγάλο μήκος μήκος σε συνδυασμό με το μεταξόνιο  των 2.686 χλστ. διασφαλίζουν εξαιρετικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Στην περίπτωση του στέισον αμαξώματος η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ κυμαίνεται από 610 έως 1.740 λτ., ενώ μπορούν να φορτωθούν αντικείμενα με μήκος έως  και  2,92 μ. Στο εσωτερικό την παράσταση κλέβουν τα νέα συστήματα πολυμέσων,  στην κορυφή των οποίων βρίσκεται το Columbus με την μεγάλη οθόνη αφής των 9,2′.

Επίσης προσφέρονται πλέον οι υπηρεσίες τηλεματικής Skoda Connect, που έχουν να κάνουν με θέματα ενημέρωσης, συντήρησης, αλλά και καταστάσεις εκτάκτους ανάγκης. Παράλληλα έχει εμπλουτιστεί και η γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Το σύστημα Front Assist με αυτόματη πέδηση, περιλαμβάνει πλέον και αναγνώριση πεζών, υπάρχει σύστημα αναγνώρισης τυφλών σημείων και κάθετα διερχόμενων οχημάτων κατά την οπισθοπορεία, ενώ πλέον οι ελιγμοί θα διευκολύνονται χάρις στα trailer assist και manoeuvre assist.

Η σπορ έκδοση Skoda Octavia RS

Πλέον το Octavia RS ξεκινάει από εκεί που σταματούσε η κορυφαία έκδοση του προηγούμενου μοντέλου. Ο 2λιτρος TSI βενζινοκινητήρας στην στάνταρ εκδοχή του αποδίδει πλέον 230 ίππους, αλλά μικρή σημασία έχει πάντως, μιας και η αντιπροσωπεία έχει αποφασίσει να μην εισάγει την έκδοση αυτή ούτε κατόπιν παραγγελίας.  Έτσι το ελληνικό ενδιαφέρον εστιάζεται στην πετρελαιοκίνητη έκδοση η οποία συνεχίζει να αποδίδει 184 ίππους. Το μεγάλο νέο όμως πλέον, έχει να κάνει με το γεγονός ότι μπορεί να συνδυαστεί, για πρώτη φορά σε RS, με σύστημα τετρακίνησης. Αν προσθέσει κανείς σε αυτά το κιβώτιο DSG (στάνταρ σε αυτή την τετρακίνητη έκδοση) και τις χωροταξικές δυνατότητες του στέισον αμαξώματος, τότε έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα σπορ οικογενειακά οχήματα για χρήση σε κάθε περίσταση και εποχή του χρόνου.

Ο ροπάτος κινητήρας εκμεταλλεύεται τις ταχύτατες αλλαγές του κιβωτίου εξασφαλίζοντας πολύ καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Το σύστημα ηλεκτρονικής απόσβεσης (ACC) των αμορτισέρ είναι στάνταρ και ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ανάλογα με την περίσταση και τις διαθέσεις. Με απόλυτα σπορ κριτήρια, η αλήθεια είναι πάντως ότι ο TSI των 230 ίππων είναι το σύνολο που κλέβει την παράσταση. Στην σύντομη επαφή μας μαζί του, τόσο εντός πίστας, όσο και σε μία μικρή διαδρομή σε δημόσιο δρόμο, έδειξε ότι έχει την εκρηκτικότητα (τόσο από πλευράς επιδόσεων, όσο και σε ηχητικό επίπεδο) που αναδεικνύει μία σπορ κατασκευή. Το πολύ μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας και οι επιπλέον ίπποι σε σχέση με την ντίζελ έκδοση, φαίνονται και με το παραπάνω σε κάθε περίσταση, ενώ καλοδεχούμενη ήταν και η λίγο πιο βαριά αίσθηση του τιμονιού (σε σύγκριση πάντα με το ντίζελ αδελφάκι), στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας.

Το πετρελαιοκίνητο  RS υιοθετεί έναν πιο GT χαρακτήρα, καταναλώνοντας λογικότατες ποσότητες καυσίμου (γύρω στα 8 λτ./100 χλμ.), την στιγμή που ο TSI του αδελφού μοντέλου, δύσκολα μπορεί να περιοριστεί κάτω από τα 12 λτ./100 χλμ. 

ΜΟΝΤΕΛΟ

RS TSI

RS TDI

RS TDI 4×4

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.984

1.968

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

230/4.700

184/3.500

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

350/1.500

380/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση

Στους εμπρός τροχούς

Σε όλους τους τροχούς

Κιβώτιο

Χειροκίνητο 6 σχέσεων ή  DSG 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός

Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

Πίσω

Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.689 x 1.814 x 1.448

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.680

Βάρος (κιλά)

1.420 (1.440)

1.445 (1.465)

1.550

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ *

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

6,7 (6,8)

7,9 (7,9)

7,6

Τελ. ταχυτητα (χλμ./ώρα)

250 (249)

232 (230)

228

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

6,5 (6,6)

4,5 (4,9)

5,1

CO(γρ./χλμ.)

149 (149)

119 (129)

134

(Στοιχεία αυτόματων εκδόσεων)

Το εκδρομικό Octavia  Scout

Μέχρι πριν από λίγο καιρό οι μνήμες από το Octavia Scout είχαν ξεθωριάσει. Ευτυχώς όμως η ελληνική αντιπροσωπεία φρόντισε να αναθερμάνει το ενδιαφέρον λίγο πριν την ανανέωση του μοντέλου. Έτσι στο τεύχος του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ, που κυκλοφορεί αυτόν τον μήνα στα περίπτερα μπορείτε να διαβάσετε την δοκιμή του μοντέλου με τον 2λιτρο πετρελαιοκινητήρα, ενώ εδώ μπορείτε να διαβάσετε την δοκιμή του Skoda Octavia Scout 1.6 TDI.  Στο ανανεωμένο μοντέλο όμως ο 1600αρης πετρελαιοκινητήρας δεν υπάρχει, ενώ δεν προβλέπεται να τοποθετηθεί στο άμεσο μέλλον. Έτσι η γκάμα του Scout αποτελείται πλέον από δύο κινητήρες, τον εξής έναν. Tον 1800αρη TSI δεν θα τον δούμε στα μέρη μας, ενώ ο 2λιτρος TDI θα προσφέρεται σε εκδόσεις με 150 και 184 ίππους.  Αυτή των 150 ίππων  μάλιστα θα μπορεί να εξοπλιστεί με DSG κιβώτιο επτά σχέσεων (στάνταρ θα είναι το χειροκίνητο εξάρι), ενώ η ισχυρότερη παραλλαγή των 184 ίππων θα προσφέρεται αποκλειστικά με το DSG των έξι σχέσεων.

Οι οδηγικές εντυπώσεις από το Scout έχουν παραμείνει σχεδόν αμετάβλητες. Πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης (χάρις και στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) και ευχάριστη οδική συμπεριφορά με υψηλά περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας χάρις και στην στάνταρ τετρακίνηση.  Το τελευταίο χαρακτηριστικό μάλιστα, σε συνδυασμό με την απόσταση των 171 χλστ. από το έδαφος, χαρίζει έναν χαρακτήρα στο Scout, το οποίο μπορεί να αποτελέσει μιας πρώτης τάξεως εναλλακτική απέναντι στα σύγχρονα SUV.  Όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες, στην ομαλή χαλικοστρωμένη διαδρομή που είχαν προετοιμάσει ειδικά για την περίσταση οι υπεύθυνοι της Skoda, το Scout δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα κατάφερε ενώ φορούσε αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά.

Τα ανανεωμένα RS & Scout  αναμένονται στην χώρα μας μέσα στον επόμενο μήνα, μαζί με την υπόλοιπη γκάμα του ανανεωμένου Skoda Octavia, ενώ προς το παρόν δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πληροφορίες σχετικά με τις τελικές τιμές.

ΜΟΝΤΕΛΟ

2.0 TDI 150

2.0 TDI 150 A

2.0 TDI 184 A

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.968

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

150/4.500

184/3.500

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

340/1.750

380/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση

Σε όλους τους τροχούς

Κιβώτιο

Χειρ. 6 σχ.

DSG 7 σχ.

DSG 6 σχ.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός

Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

Πίσω

Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.687 x 1.814 x 1.531

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.680

Βάρος (κιλά)

1.526

1.561

1.559

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ *

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)

9,1

9,3

7,8

Τελ. ταχυτητα (χλμ./ώρα)

207

206

219

Μέση κατ.(λτ./100 χλμ.)

5

5,1

5,1

CO(γρ./χλμ.)

130

135

133

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ