top icon
Κόσμος

Ευρωπαϊκό Bαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας: επικίνδυνες παραβάσεις και συμπεριφορές

Tο ίδρυμα «Fondation VINCI Autoroutes» δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα από το Ευρωπαϊκό Bαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, που σχετίζονται με τις επικίνδυνες παραβάσεις και τη συμπεριφορά των οδηγών στο δρόμο.

Για τη διεξαγωγή της έρευνας από το Ευρωπαϊκό Bαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας, το Ινστιτούτο Ipsos από τις 9 ως τις 22 Μαρτίου 2021 ρώτησε, μέσω διαδικτύου 12.400 άτομα ηλικίας άνω των 16 ετών, εκ των οποίων 2.400 Γάλλοι.

Τουλάχιστον 1.000 άτομα σε καθεμία από τις 10 άλλες χώρες που ερωτήθηκαν για το Ευρωπαϊκό Bαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία, Σλοβακία, Σουηδία).

Στην ίδια έρευνα συμπεριλαμβάνονται και τα αποτελέσματα σε Ευρώπη και Ελλάδα από την έλλειψη προσοχής των οδηγών, την υπνηλία και την κούραση.

Η αντιπροσωπευτικότητα κάθε δείγματος στο Ευρωπαϊκό Bαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας εξασφαλίζεται με τη μέθοδο της ποσόστωσης (στις παρενθέσεις θα δείτε τη στατιστική της χώρας μας).

Ευρωπαϊκό Bαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας

Είναι ιδιαίτερα πολλοί οι Έλληνες οδηγοί, όπως αντίστοιχα και οι Ευρωπαίοι, που δεν τηρούν τους βασικούς κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας: το 88% των Ευρωπαίων οδηγών ξεπερνά κατά λίγα χλμ./ώρα το όριο ταχύτητας (86% των Ελλήνων οδηγών), το 62% περνά ενώ ο σηματοδότης είναι στο πορτοκαλί ή μόλις έχει γίνει κόκκινος (67% στην Ελλάδα), το 51% ξεχνά να χρησιμοποιήσει το φλας για να προσπεράσει ή να αλλάξει κατεύθυνση (42% στη χώρα μας), το 43% δεν σταματά κανονικά σε stop (37% στην Ελλάδα) και το 28% διπλοπαρκάρει (45% των Ελλήνων οδηγών).

Ακόμη, το 8% παραδέχεται ότι οδηγεί έχοντας υπερβεί το επιτρεπόμενο όριο αλκοόλ, χωρίς ωστόσο να αισθάνεται την επίδρασή του (16% για την Ελλάδα, ποσοστό ρεκόρ ατυχώς), το 7% δηλώνει ότι οδηγεί έχοντας καταναλώσει φάρμακα που μπορούν να μειώσουν την προσοχή του (9% στην Ελλάδα) και το 3% οδηγεί έχοντας καπνίσει κάνναβη ή έχοντας καταναλώσει ναρκωτικές ουσίες (6% των Ελλήνων οδηγών).

Πιο συνειδητοποιημένοι οι Έλληνες, που παραδέχονται ότι είναι πιθανό να φέρουν μέρος της ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος, είναι ξεκάθαρα περισσότεροι από τον μέσο όρο των Ευρωπαίων (34% έναντι 52% των Ελλήνων).

Ευρωπαϊκό Bαρόμετρο Οδικής Ασφάλειας

Η επιθετικότητα στο τιμόνι
το 52% των Ευρωπαίων οδηγών αναγνωρίζουν ότι μπορεί να εξυβρίσουν έναν άλλο οδηγό (65% των Ελλήνων), 47% να κορνάρουν άσκοπα, 30% (47% στη χώρα μας) να κολλάνε σκόπιμα πίσω από ένα όχημα οδηγού που τους εκνευρίζει, 30% (38% στην Ελλάδα) να προσπερνά από δεξιά στον αυτοκινητόδρομο. Το 20% των Ευρωπαίων οδηγών (29% των Ελλήνων) δεν διστάζουν να κατεβούν από το αυτοκίνητό τους για να διαπληκτισθούν και το ποσοστό αυτών που δηλώνουν ότι κάποιες φορές φοβούνται την επιθετική συμπεριφορά ενός άλλου οδηγού παραμένει εξίσου πολύ υψηλό (84% για τους Ευρωπαίους και 91% για τους Έλληνες.

Δεν είναι όλα μαύρα…
Οι Ευρωπαίοι εκτιμούν τις μικρές χειρονομίες ευγένειας. Έτσι, όταν οδηγούν και ένας τους αφήσει να περάσουν κάνοντας μία ευγενική χειρονομία, κατά μέσο όρο θεωρούν ότι το επίπεδο ευφορίας που τους προσφέρει αυτή η μικρή χειρονομία είναι 82% (88% για τους Έλληνες). Κατά τον ίδιο τρόπο, όταν αφήνουν ένα αυτοκίνητο να περάσει και ο οδηγός του τους ευχαριστεί, το επίπεδο ευφορίας ανέρχεται σε 83% κατά μέσο όρο (87% στην Ελλάδα). Τέλος, όταν ένα άτομο ζητά συγγνώμη για λάθος που κάνει στην οδήγηση κάνοντας μία χειρονομία, εκτιμούν το αίσθημα της ευφορίας σε ποσοστό 78% (85% στη χώρα μας).

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ