top icon
Κόσμος

H Toyota επενδύει $14 δις έως το 2030 στην εξέλιξη μπαταριών

Η Toyota έδωσε λεπτομέρειες για του στόχους, τις κινήσεις και τα κεφάλαια που πρόκειται να επενδύσει έως το 2030 στον τομέα των μπαταριών τις οποίες θα χρησιμοποιήσει ο Ιάπωνας κατασκευαστής στα οχήματα του.

Ως απάντηση στην κριτική που έχει δεχθεί τους τελευταίους μήνες για τα αργά αντανακλαστικά της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η Toyota ανακοίνωσε σήμερα σε σχετική ενημέρωση που πραγματοποίησε μέσω του διαδικτύου ότι θα επενδύσει περί τα 14 δισεκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη μπαταριών έως το 2030, επιταχύνοντας συγχρόνως την έρευνά της στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) αλλά και στους «παραδοσιακούς» συσσωρευτές ενέργειας ίοντων λιθίου επόμενης γενιάς, σε μια προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές ρύπων και να δώσει επιπλέον… ζωή στα υβριδικά οχήματα

Τα στελέχη της Toyota, περιγράφοντας τα σχέδια τους, δήλωσαν ότι η μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει να μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά το ήμισυ στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.

«Η Toyota βρίσκεται ακόμη σε καλό δρόμο στην εξέλιξη των solid state μπαταριών βάζοντας ως χρονικό ορόσημο το 2025», δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος τεχνολογίας της εταιρείας Masahiko Maeda, προσθέτοντας ότι το ιαπωνικό εργοστάσιο έχει ήδη ξεκινήσει από πέρσι τις δοκιμές της στο δρόμο στο «σώμα» ενός μη κατονομαζόμενου πρωτοτύπου.

Όπως ανακοινώθηκε, η Toyota εξετάζει τη χρήση των solid state μπαταριών όχι μόνο σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και σε υβριδικά, εφόσον οι μηχανικοί της καταφέρουν να πετύχουν «τη σωστή ισορροπία ισχύος και σταθερότητας», δήλωσε σήμερα ο Masahiko Maeda.

Η Toyota σχεδιάζει επίσης να εισάγει μια μπαταρία ιόντων λιθίου επόμενης γενιάς στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, η οποία θα είναι φθηνότερη και πιο αποδοτική.

«Θα προωθήσουμε τη διάδοση ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των BEV», δήλωσε ο Masahiko Maeda, αναφερόμενος στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.

Εν τω μεταξύ, η Toyota αναμένει περαιτέρω οφέλη από δοκιμές και έρευνες που πραγματοποίησε σε μπαταρίες τεχνολογίας Ni-MH παλαιότερης γενιάς που επιτρέπουν διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα.

Η μεγάλη διάρκεια ζωής, η σταθερότητα και η ασφάλεια είναι τα βασικά σημεία αναφοράς για τις μπαταρίες της Toyota, δήλωσε επίσης ο Masahiko Maeda.

Toyota bZ4X Concept

Η μπαταρία που θα χρησιμοποιηθεί το πλήρως ηλεκτρικό crossover της Toyota, το bZ4X, θα μπορεί να διατηρήσει το 90% της απόδοσης της μετά από μια δεκαετία χρήσης, δήλωσε η Toyota.

«Επικεντρωνόμαστε στην ασφάλεια, τη μεγάλη διάρκεια ζωής και την ποιότητα για την παραγωγή καλών, χαμηλού κόστους και υψηλής απόδοσης μπαταριών», δήλωσε ο Masahiko Maeda. «Αυτό που εκτιμά περισσότερο η Toyota είναι η εξέλιξη μπαταριών που οι πελάτες της μπορούν να χρησιμοποιούν χωρίς άγχος».

Με την επένδυση 1,5 τρισεκατομμυρίων γιεν (περίπου 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων) στην εξέλιξη μπαταριών έως το 2030, η Toyota θέλει να εξασφαλίσει προμήθειες συσσωρευτών ενέργειας της τάξης των 200 GWh έως το τέλος της δεκαετίας.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό των Ιαπώνων, η Toyota σχεδιάζει να πουλήσει 8 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα το 2030, συμπεριλαμβανομένων 2 εκατομμυρίων BEV και FCEV. Αν και τα περισσότερα από αυτά θα είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, ο Masahiko Maeda δήλωσε ότι η Toyota δεν μπορεί να γνωρίζει από τώρα το ακριβές «μίγμα» πωλήσεων ανάμεσα στα δύο συγκεκριμένα ήδη ηλεκτροκίνησης.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ