Επικαιρότητα Κόσμος

Lada 4x4: Κι όμως είναι ακόμα εδώ

(Ξε)περασμένο μεν, όχι όμως και ξεχασμένο.

Σε μία εποχή όπου ο οδηγός δίνει τη θέση του στη μηχανική εκμάθηση και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης στην... πρίζα, υπάρχουν τετράτροχες κατασκευές τις οποίες ο χρόνος δεν ακουμπά. Μία από αυτές είναι και το Lada 4x4, γνωστότερο στο παρελθόν ως Niva, ένα σκληροτράχηλο και άτρωτο, με άλλα λόγια, όχημα παντός εδάφους, το οποίο εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να «πορεύεται» σε συγκεκριμένες αγορές (εν προκειμένω σε εκείνη της Ρωσίας) διατηρώντας απαράλλακτα όλα τα χαρακτηριστικά που το κατέστησαν για πρώτη φορά γνωστό στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα το μακρινό 1977.

Lada 4x4

Μολαταύτα, το Niva, που στα ρωσικά θα πει «χωράφι», έχει πολλάκις ανανεωθεί στο παρελθόν ενσωματώνοντας στο πέρασμα του χρόνου σύγχρονα, τηρουμένων των αναλογιών, στοιχεία και καλούδια. Στο πρόσφατο φρεσκάρισμά του, το Lada 4x4 απέκτησε «ένα πλήρως αναβαθμισμένο ταμπλό», σύμφωνα με τη ρώσικη εταιρεία, καθώς και τρία περιστροφικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού με τις διαφορετικές πλέον περσίδες. Από εκεί και πέρα, στη γνώριμη καμπίνα του «4x4» θα βρει κανείς τώρα δύο 12βολτες υποδοχές παροχής ρεύματος, λευκό φωτισμό στις ενδείξεις του ταμπλό, καθώς και νέες λειτουργίες στον υπολογιστή ταξιδίου.

Lada 4x4

Εκ των ουκ άνευ η ενσωμάτωση φώτων ομίχλης στον εμπρός προφυλακτήρα της έκδοσης Urban, οι ποτηροθήκες και οι επιπλέον θέσεις για μικροαντικείμενα στην καμπίνα, τα διαφορετικά σκιάδια και επενδύσεις στο εσωτερικό τμήμα της κολώνας Α, ενώ διαφορετικά πλέον είναι και τα καθίσματα, τα οποία παρέχουν καλύτερη στήριξη σε σχέση με το παρελθόν. Σύμφωνα με τη Lada, βελτιωμένη είναι και η ηχομόνωση, με την προσθήκη δύο προσκεφάλων στα πίσω καθίσματα να «επιδρά θετικά στον τομέα της ασφάλειας».

Lada 4x4

Η Lada δεν ανακοινώνει αλλαγές στα μηχανικά μέρη. Κάτι που αυτομάτως σημαίνει ότι ο 4κύλιδρος κινητήρας των 1,7 λίτρων με τη φυσική αναπνοή θα εξακολουθεί να δίνει το «παρών» αποδίδοντας 83 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 129 Nm στις 4.000 σ.α.λ. με τη βοήθεια ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων. Με βάρος 1.285 κιλών και μέση τυποποιημένη κατανάλωση 9,9 λίτ./100 χλμ., το 3θυρο Lada 4x4 είναι σε θέση να επιταχύνει έως τα 142 χλμ./ώρα και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 17 δλ., σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ρώσικης εταιρείας._Χ.Α.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου