Η Huayra R Evo είναι το νέο open-top hypercar της Pagani που εμφανώς αντλεί έμπνευση από τις καθαρόαιμες κατασκευές από το IndyCar και τα εμβληματικά πρωτότυπα του Le Mans.
Το 2021 η Pagani παρουσίασε για πρώτη φορά την Huayra R (διαβάστε περισσότερα εδώ), ένα καθαρόαιμο track-day car με 12κύλινδρο σε διάταξη V κινητήρα με φυσική αναπνοή, το οποίο κατασκευάστηκε σε 30 συλλεκτικά αντίτυπα, με κάθε ένα να κοστίζει κάτι περισσότερο από 2,6 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, ο πάντοτε δραστήριος ιταλικός οίκος που καθηγείται από το ανήσυχο πνεύμα του Ηοracio Pagani, παρουσιάζει την Huayra R Evo, μια ακόμα πιο σκληροπυρηνική εκδοχή της Huayra R, σε open-top εκδοχή και έμπνευση από τις αγωνιστικά του IndyCar και τα εμβληματικά πρωτότυπα του Le Mans.
Το ιταλικό κόσμημα από την Ιταλία παίρνει κίνηση από μια αναβαθμισμένη έκδοση του ατμοσφαιρικού V12 κινητήρα των 6,0 λίτρων της Huayra R που ονομάζεται V12 R-Evo. Αποδίδει 900 ίππους και ροπή 770 Nm, χάρη στη νέα σχεδίαση της πολλαπλής εισαγωγής, τους νέους εκκεντροφόρους και ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα αναπνοής και εξαγωγής των καυσαερίων.
Ο κινητήρας, ο οποίος φέρει την υπογραφή των μηχανικών από το Affalterbach της Γερμανίας, συνδέεται απευθείας με το κεντρικό monocoque της κατασκευής, με το οποίο σχηματίζει ένα ενιαίο δομικό στοιχείο ικανό να υποστηρίζει το σύστημα μετάδοσης και τα υποπλαίσια από χάλυβα από κράμα μολυβδαινίου. Για την περίσταση, μάλιστα, το εύρος περιστροφής του έχει ανέβει από τις 9.000 στις 9.200 σ.α.λ.
Ανάμεσα στον κινητήρα αυτόν και τους πίσω τροχούς βρίσκεται ένα ασυγχρόνιστο, σειριακού τύπου 6τάχυτο κιβώτιο που ζυγίζει μόλις 80 κιλά, συνεργαζόμενο μ’ ένα συμπλέκτη αποτελούμενο από τρεις μεταλλικούς δίσκους που εγγυώνται αστραπιαίες αλλαγές και αξιοπιστία στη «σκληρή» χρήση.
Η Pagani Huayra R Evo έχει τελική ταχύτητα 350 χλμ/ώρα, ζυγίζει μόλις 1.060 κιλά και «πατά» σε σλικ ελαστικά P Zero της Pirelli με διαστάσεις 280/680 R19 μπροστά και 345/725 R20 πίσω. Το ιταλικό «θηρίο» σταματά χάρη στην ισχύ πέδησης που του παρέχουν τα κεραμικά φρένα με τις 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω και τους δίσκους των 410 και 390 χλστ. αντίστοιχα.
Εξαιρετική αλλά και… μπόλικη δουλεία έχει γίνει στη σχεδίαση του «σώματος» της Huayra R Evo, με την χαρακτηριστική long-tail ουρά να συνεισφέρει στην αύξηση της κάθετα παραγόμενης δύναμης κατά 45%, ενώ βελτιωμένη κατά 21% είναι η αεροδυναμική απόδοση χωρίς αύξηση των αεροδυναμικών αντιστάσεων.