Το VW ID.R των 680 ίππων είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Nurburgring καταρρίπτοντας με χρόνο 6.05:336 ένα ακόμα ρεκόρ.

Το ηλεκτρικό VW ID.R είναι το ταχύτερο ηλεκτροκίνητο όχημα στον κόσμο στην «Πράσινη Κόλαση» του Nurburgring των 20,8 χλμ. σημειώνοντας με τον Γάλλο και πολυνίκη οδηγό στο Le Mans, Romain Dumas, επίδοση 6.05:336. Έτσι, το γερμανικό πρωτότυπο των 680 ίππων έρχεται να εκθρονίσει το κινεζικής «καταγωγής» Nio EP9, το οποίο έχει επιτύχει στο παρελθόν στο ‘Ring χρόνο 6:45.900 με οδηγό τον Peter Dumbreck.

Θυμίζουμε πως μόλις πέρσι το VW ID.R είχε καταρρίψει με χρόνο 7:57.148 ένα ακόμα σημαντικό ρεκόρ. Και συγκεκριμένα, εκείνο του Sebastien Loeb, ο οποίος το 2013 είχε σημειώσει πίσω από το τιμόνι του Peugeot 208 T16 επίδοση 8 λεπτών και 13.878 δλ. στην πιο διάσημη και απαιτητική ανάβαση του πλανήτη: το Pikes Peak.

Προκειμένου να επιτύχουν το νέα αυτό «κατόρθωμά» τους, οι ιθύνοντες της VW Motorsport προέβησαν σε στοχευμένες τροποποιήσεις σε συγκεκριμένες παραμέτρους του ηλεκτροκίνητου ID.R με το οποίο οι Γερμανοί έσπασαν τα χρονόμετρα στο περσινό «Race to the Clouds». Με πρώτη και καλύτερη, την αεροδυναμική, με την κάθετα παραγόμενη δύναμη να αυξάνεται για την περίσταση κατά 20%. Πέρα από τον νέο προμηθευτή ελαστικών (βλ. Bridgestone αντί για Michelin), αλλαγές έγιναν και στο σύστημα θερμικής διαχείρισης των ηλεκτρικών μονάδων κίνησης του πρωτοτύπου.

Από εκεί και πέρα, η VW Motorsport «άθροισε» για την περίσταση στην πίσω αεροτομή του οχήματος ένα σύστημα DRS, στα πρότυπα των μονοθεσίων της F1. Εντούτοις, το ανοιγόμενο στοιχείο του οπίσθιου πτερυγίου χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια των προσπαθειών κατάρριψης του ρεκόρ στο ‘Ring αποκλειστικά για τη διατήρηση των εναπομενόντων αποθεμάτων ενέργειας στη μπαταρία των 90 kW στη μεγάλη πίσω ευθεία της γερμανικής πίστας, και όχι για έξτρα ώθηση.

«Με ενεργοποιημένο το DRS, το αυτοκίνητο απαιτεί λιγότερη ενέργεια για να διατηρήσει την τελική του ταχύτητα. Το ID. R φτάνει την τελική του ταχύτητα πιο γρήγορα και με μικρότερη κατανάλωση ενέργειας», δηλώνουν οι ιθύνοντες της VW Motorsport.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, o Romain Dumas πραγματοποίησε πέντε flat-out γύρους στην «Πράσινη Κόλαση» επιτυγχάνοντας την καλύτερη επίδοση στην τελευταία του απόπειρα.

Για την ιστορία, αξίζει να θυμίσουμε πως ο απόλυτος μέχρι στιγμής χρόνος στο Nurburgring είναι το 5:19.546 (μ.ω.τ.: 233,70 χλμ./ώρα), το οποίο κατάφερε να «γράψει» ο Timo Bernhard (δείτε εδώ το on-board βίντεο) πίσω από το πηδάλιο μίας τροποποιημένης έκδοσης της παροπλισμένης σε αγωνιστικό επίπεδο Porsche 919 Hybrid Evo.

Μέχρι τότε, η best-ever επίδοση που είχε ποτέ καταγραφεί στο «μεγάλο» Nurburgring είχε σημειωθεί από τον αδικοχαμένο Γερμανό πιλότο, Stefan Bellof, πίσω από το τιμόνι της εμβληματικής Porsche 956 κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν στις 28 Μαΐου του 1983 εν όψει του αγώνα αντοχής των 1.000 χλμ. που επί δεκαετίες τώρα πραγματοποιείται στην «Πράσινη Κόλαση», όπως πολύ εύστοχα είχε χαρακτηρίσει την πίστα-ειδική διαδρομή των 20+ χλμ. o Sir Jackie Stewart.

Το καθαρόαιμο πρωτότυπο των Γερμανών του Group C των 850 κιλών και «μόλις» 650 ίππων κατάφερε με την αρωγή ενός 6κύλινδρου μπόξερ κινητήρα να «γράψει» την ημέρα εκείνη στις 73 απαιτητικές στροφές του Nurburgring-Nordschleife χρόνο 6.11:13 σημειώνοντας έτσι μέση ωριαία ταχύτητα που υπερέβαινε τα 200 χλμ./ώρα…_Χ.Α.

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά