top icon
Blog

Ανακατεύοντας την τράπουλα

Αυτοκίνητα που πρέπει να βάλεις στη λίστα σου, υπεράνω της διαθεσιμότητας τους.

Πολύ σκληρή για να πεθάνει η Ελληνική αγορά. Θυμάσαι πως προσαρμόστηκε στη βουτιά από τις 250.000 στις 50.000 μονάδες, και δεν χωρά αμφιβολία ότι θα ξεπεράσουν και το σκόπελο της έλλειψης των ημιαγωγών που φρενάρει την παραγωγή. Το ατού στο χέρι όσων κλειδώνουν την τιμή.

Hyundai i10

Με το χειροκίνητο κιβώτιο και έχεις το καλύτερο μικρό με συμπεριφορά μικρού-μεσαίου. Θα ακριβαίνει πολύ με ένα σωστό αυτόματο κιβώτιο που δεν υφίσταται, το υπάρχον δεν ανταποκρίνεται, οπότε επιλέγεις το χειροκίνητο και κινητήρα που επιτρέπει τη σφραγίδα για κίνηση στο δακτύλιο, ό,τι και να προβλέψει η κυβέρνηση. Αυτοκίνητο που το συγκρίνεις μόνο με μεταχειρισμένα της μεγαλύτερης κατηγορίας, στοιχείο που προδίδει συνολικά τις δυνατότητες του.

Πλεονέκτημα η Βελμάρ, ο «ΑΒ» της λιανικής, που επιταχύνει την παράδοση και κλειδώνει την τιμή.

Hyundai i10

Peugeot 208

Σε τριπλή παραλλαγή. Περίπου GTi το 1,2 με τους 130 ίππους (λέμε τώρα εμείς με το γνήσιο), το diesel για τον ταξιδιώτη και «μόνο ρεύμα» για τον λάτρη της εξέλιξης των ειδών. Δεν εντυπωσιάζει η αυτονομία του, αλλά δεν προσφέρεται ως το μοναδικό οικογενειακό. Σημαντικό ότι τα βλέπεις στο δρόμο, γυρίζεις κεφάλι και χαμογελάς.

Το μέγεθος της σχεδίασης τους, καθρεφτίζεται και στην προηγούμενη εκδοχή. Το έχουν οι Γάλλοι. Αντέχει στο χρόνο η σχεδίαση τους.

Κάποτε ρώτησα τον τεράστιο Jean Philippe Imparato, σήμερα στην Alfa Romeo (δυστυχώς), γιατί «208» και όχι Clio ή Yaris; «Γιατί είναι όμορφο, Στράτη», και πατάει αλλιώς συμπληρώνουμε.

Άλλωστε αυτό ονειρεύεσαι και ως αγωνιστικό. Ένα GTi για το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις και το Rally4 για το WRC…

PEUGEOT 208

To «2008»

Στα B-SUV υφίσταται το εξαιρετικό Puma, ήρθε και το Yaris Cross. Απτόητο το «2008»!

Όταν σε ρωτάνε «off the record» για το «ποιο να επιλέξω», βάζεις δίπλα του μόνο το T-Roc  και κλείνεις το μάτι στο Mokka.

Κουκλί και το Opel, με συνέπεια και στο «3 σε 1» σε σχέση με τα καύσιμα, αλλά το «2008» έχει αυτό το κάτι που σου φτιάχνει τη διάθεση με ρεαλιστικά στοιχεία. Θα επιλέξεις χρώμα, κινητήρα και εξοπλισμό σε σχέση με τη διαθεσιμότητα. Αν είσαι ευέλικτος με το χρώμα και ειδικά με το κιβώτιο, ο Γκάλο η ο Καρέλης έχουν λύση, ακόμα και σε σχέση με το θηρίο, την Auto One.

Συμφωνούμε ότι σε ηρεμεί οδηγώντας το Yaris Cross, όταν όμως, το «2008» σε προσκαλεί-προκαλεί και σταθμευμένο, δίνοντας υπεραξία στην εκτός πόλης Τέλεια Διαδρομή σου. Ακριβό στις πλούσιες εκδοχές του; Χαλάλι!

Peugeot 2008

Η Ford Mustang Mach-E!

Ποιο Τέσλα; Θα την αποκτήσει και αυτός που θέλει Taycan στην SUV παραλλαγή της και θα ζει όνειρο, επενδύοντας με ρεαλισμό.

«Έχω Mustang και μάλιστα, την ηλεκτρική», απαντάς στο κλασικό ερώτημα, για το «τι οδηγείς»; Καμαρώνεις με αυτή την προχωρημένη εκδοχή, όπου το όνομα με ιστορία συνδυάζεται με το μεθαύριο και μάλιστα σε SUV. Marketing της Ford για σεμινάριο.

Στο χέρι σου η επιλογή, είτε από το ράφι του Car Center, είτε απευθύνεσαι στην AVIS που σέβεται, για αγορά μέσω leasing.

Σε τετρακίνητη έκδοση, με τον δυνατό κινητήρα, πακέτο έτοιμο για όλα. Ας χάνεις σε αυτονομία, κερδίζεις σε ικανοποίηση. Το στιλ εδώ έχει τη διαχρονική του αξία…

FORD-MUSTANG-MACH-E-GT

Ανιχνεύοντας στους Τζώρτζη

«Κοσμηματοπωλείο στης Ιωάννας», στα Γλυκά Νερά! Βιομηχανική περιοχή, αλλά αυτοκίνητο-μάνα και εδώ θα βρεις Range Rover και Jaguar για να τα δεις, τα μοναδικά, μη συγκρίσιμα, αλλά και να τα συντηρήσεις. Μεγάλη υπόθεση το Αfter Sales, κυρίως στα premium της αγοράς. Υπόθεση έργο και της εισαγωγικής εταιρείας, που λειτουργεί με αρχές. Άλλωστε γνωρίζουν καλά το πόσο απαιτητικοί είναι οι χρήστες κοσμημάτων.

JLR λοιπόν, υπεράνω συγκρίσεων και κάνοντας delete στα περί «value for money» που κρύβουν αλήθειες (έτσι προέκυψε η Volvo και καθιερώθηκε), το μάτι σταθμεύει σε δύο προτάσεις.

Στην I-Pace που παραμένει στην κορυφή σε σχέση με τις Γερμανικές υπερδυνάμεις που αναζητούν βηματισμό σε σχέση με την παροχή ρεύματος και στο Evoque. Η ωραιότερη κυρία στο δρόμο. Δοκιμάστε τον εαυτό σας. Ποιο αυτοκίνητο σε κερδίζει; Ποιο ονειρεύεται η σύντροφος; Πρώτα το εντοπίζεις και στη συνέχεια το κατατάσσεις σε σχέση με την εκδοχή του. Γιατί ένα καλό αυτοκίνητο πρέπει να είναι όμορφο και με χαρακτήρα.

Νέα μοντέλα

Alfa Romeo Tonale

Alfa Romeo, οπότε χαλάλι η αναμονή. Είναι μάλιστα τέτοια η λάμψη της που θεωρείς λεπτομέρειες βασικές επιλογές στις προδιαγραφές της.

Δεν πρόκειται για Giulia, αλλά για μια έξυπνη διαχείριση μηχανικών μερών του γκρουπ σε εξαιρετικό περυτίλιγμα. Έχει δουλευτεί σχεδιαστικά το αμάξωμα από την ομάδα του Αλεξάνδρου Λιώκη και εδώ είναι τέτοια η ένεση της ψυχολογίας που αρνείσαι να δεχτείς τη σύγχρονη πραγματικότητα. Δεν τολμάς να σχολιάσεις ότι οδηγώντας μπορεί και να πρόκειται για ένα Compass…. Υπερβάλλουμε, αφού σίγουρα έχει δουλευτεί το πλαίσιο. Απλά επιβεβαιώνεται πως ότι αλλού αποτελεί μειονέκτημα και προσφέρεται για κριτική, εδώ στην Alfa, με ισχυρό άλλοθι την ιστορία της, κλείνεις το μάτι, σκοτώνεις τα «ναι μεν αλλά» του αντικειμενικού και σου αρέσουν τα πάντα όλα…

Οπότε δεν προκύπτει και δίλλημα για τα μηχανικά μέρη. Μια Tonale, μία όποια Tonale…

Νέα μοντέλα

Audi RS 3

Η αντί-AMG πρόταση της Audi, με γεγονός πως Α45 S και RS 3 αντιμετωπίζουν στα ίσια και τη Μ2!

Τόσο καλά και δεν είναι τυχαίο ότι την πειράζει-ανανεώνει συνέχεια η ΒΜW αυτή την Μ. Ότι θυμίζει το κράτος BMW…

Το ερώτημα αφορά στην αντιπαράθεση «Στουτγάρδη Vs Ίγκολσταντ» και ως νεότερο το Audi με προδιαγραφές-ζαλάδα, αντιπαρατίθεται με ατού. Έχεις πολλούς λόγους να περιμένεις αυτό το Audi και ως ο τελευταίος των Μοϊκανών ενός κατασκευαστή με ωραίο σπορ και αρχοντικό βηματισμό σε ένα δύσκολο γκρουπ όπου «σπρώχνονται» και μεταξύ τους. Το RS 3 που κάθε φορά δεν εμφανίζεται βελτιωμένο, αλλά αναγεννημένο. Το αυτοκίνητο που προδίδει την αγωνία του Γερμανού ώστε να προσφέρει κάτι εξαιρετικό στον Πραγματικό Οδηγό που σέβεται.

Νέα μοντέλα

Nissan Qashqai

«Ζει ο Βασιλιάς» και μπορεί να παραδέχεσαι ότι Κορεάτες, Γερμανοί και Γάλλοι αντιμετωπίζουν με πλήρη γκάμα το ιαπωνικό κατεστημένο, αλλά σε σχέση με την καλή του εκδοχή, το Qashqai δεν παίζεται. Επιλέγεις το αυτόματο με τους 160 ίππους, και άντε γεια. Ανέβασαν τον πήχη ψηλά σε όλα τα επίπεδα. Σε κερδίζει με την ποιότητα κύλισης, είναι εντυπωσιακό το δέσιμο κινητήρας-κιβώτιο, ενώ εδώ έχουμε και τιμόνι! Τι άλλο; Διχρωμία που σκίζει. Γκρι με μαύρη οροφή και να το Range Sport του προσγειωμένου.

Θα το βρεις, στου Χαλκιά ή στου Κυριακούδη, οι ντίλερ με το αγωνιστικό DNA της διαφοράς, επιβεβαιώνοντας  και τη σπουδαιότητα του σημείου πώλησης.

Nissan Qashqai

Ν, όπως Νικητής

Δυσκολεύονται στο WRC, αλλά. στο δρόμο είναι αλλιώς. Hyundai σειράς Ν θα πάρεις και ως φάρμακο-θεραπεία στην εξαγγελία του Πρωθυπουργού για την κατάργηση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες στην Ελλάδα το 2030.

Ρεαλισμός δεν προκύπτει οπότε επιλέγεις το Salospir του Πραγματικού Οδηγού και πετυχαίνεις μακροζωία στο δρόμο.

Επιλογή μας, ένα «full spec» i20 N, τιμώντας και τον ειδικό χρωματισμό, χωρίς τα Ν «βγάζω μάτι» της κ. Φίλου, ή το i30N με το αυτόματο κιβώτιο. Ένα σύγχρονο GTi έτοιμο για όλα. Το Kona; Μόνο σε ηλεκτρικό, ώστε να απολαύσεις αυτονομία για βράβευση και να ξέρεις και τι να περιμένεις από το Ιoniq 5 που έρχεται για να μοιράσει πίκρα σε Γερμανούς.

Χωρίς ταμπού, παραμιλούν στην Ευρώπη σε συνδυασμό με το Κia EV6 που σε προκαλεί. Αντιθέσεις ουσίας που διαχειρίζονται περίφημα απο τον εισαγωγέα και το σύστημα λιανικής του, κλάσης «ΑB» όπως είπαμε η Βελμάρ, έργο Στέλιου Κουτελόπουλου. Με όσκαρ στη λιανική πώληση, την εποχή που το παιχνίδι παίζεται από διεκπεραιωτές των exel της αγοράς των προδιαγραφών (leasing).

Hyundai i20 N

Peugeot 308 – Opel Astra

Δύσκολη άσκηση στα χέρια των Εμπορικών της Stellantis ανά τον κόσμο. Όταν έγινε το πλήρες, το τελικό πάντρεμα, σκέφτηκες θα αναγεννήσουν την Giulietta, και «ποιό 308»;

Εντέλει, αυτοί πήραν σοβαρά την πλήρη ανακατασκευή του Astra. Το Opel, που κάποτε ψήφισες, αλλά ποτέ δεν ερωτεύτηκες. Ούτε όμως το «308» υπήρξε σε αντίστοιχη ιδιότητα. Θέλεις ακόμα ένα ώστε να σκεφτείς όπως για το ασθενές φύλο, που κάνει τη διαφορά και στην ψυχή.

Το «308», διαχρονικός πονοκέφαλος του Golf εμφανίστηκε στη σύγχρονη εκδοχή του, λίγες εβδομάδες πριν το νέο Astra.

Peugeot

Εμφύλιος, λοιπόν, όπως διαχρονικά εξελίσσεται η αντιπαράθεση με Γερμανική καταγωγή.

Peugeot και Opel ακολουθούν το δρόμο τους σχεδιαστικά, ενώ διαφοροποιούνται σε λεπτομέρειες, στα μηχανικά τους μέρη.

Στόχος του Peugeot η Γερμανική τριάδα που δεν είναι «η Αγία», με το Α3 να βάζει δύσκολα στην Α-Class, ενώ πλέον τη BMW Σειρά 1 την τοποθετείς σε επίπεδα Golf.

Στόχος του Opel, το Focus, η Corolla και το i30, όπως όμως και το «308», με την DS 4, αρχόντισσα-κυρία, να κοιτάει αφ’ υψηλού όλα τα παραπάνω. Στοιχίζει αυτό το σνομπ στιλ της DS, αλλά είναι αυτό που τη διαφοροποιεί.

Το γκρουπ-θηρίο με πολλά ατού στην κατηγορία C που θέλει να επαναφέρει ο Carlos Tavares και οι συνεργάτες του στις εθνικές αγορές. Μένει να δούμε αν το θαύμα «3008» εξελίσσεται…

Νέα μοντέλα

Cupra Born

Ερωτεύσιμο το Cupra brand και σήμερα που όλα φαίνονται ίδια, αφού τα θέλεις όλα τους τα μοντέλα, κάτι καλό γίνεται στην Ισπανία. Χωρίς περιορισμούς, και αν ακόμα δεν τους φοβούνται, αποδεικνύονται πως τους σέβονται στη Γερμανία, όπου η μαμά εταιρεία που τους απελευθέρωσε.

Οδηγείς το Leon, θέλεις το Formentor (όνειρο το 5κύλινδρο), ενώ αναμένεις με περιορισμένη την υπομονή σου το Born.

Έχουν τοποθετήσει τα μηχανικά του ΙD.3 σε σπορτίφ ρύθμιση, σε συνδυασμό με τα έξυπνα επιλεγμένα λογότυπα τους, έχεις επιλέξει ματ χρώμα και σχολιάζεις: «Αυτό είναι το σωστό».

Ένα αντί-DS 3 Ε-Tense σε στιλ, όμως συνολικά πιο σύγχρονο, αλλά και πιο χρηστικό, με ατού τους χώρους και την αναβαθμισμένη του αυτονομία. Στα μάτια μας και όμορφο. Ίσως μάλιστα και αντικειμενικά, συμφωνώντας πως τα Formentor αρέσουν υποκειμενικά.

Πρόταση με άποψη το Born, για την κυρία που βιάστηκε να επιλέξει BMW i3, αλλά και όχι μόνο, με γεγονός πως αυτά όλα εξελίσσονται ραγδαία, όπως τα προϊόντα της Apple.

Γεγονός πως ο λόγω της έλλειψης των ημιαγωγών αγώνας δρόμου, εξελίσσεται σε διαφορά επίπεδα.

Νέα μοντέλα

Η Skoda Fabia

Απο τη Skoda η σύγχρονη πρόταση του Γερμανικού γκρουπ στην κατηγορία Πρωταθλητής. Το αυτοκίνητο ουσίας που αναμένεται, ό,τι επιλέγει ο ρεαλιστής με το λογότυπο που δεν τον πρόδωσε ποτέ.

Πλέον σε σύγχρονη συσκευασία, και όπως μας εξηγούσε κάποτε ο μετρ Ανδρέας Χαλμπές, σήμερα στην Audi, ο κάθε κατασκευαστής του γκρουπ επιλέγει ποια μηχανικά μέρη θα χρησιμοποιήσει στην πρόταση του, ώστε να είναι γενικά ενδιαφέρουσα. Δεν έχουμε αμφιβολία ότι η ελληνική αντιπροσωπεία θα βάλει τις πινελιές της και θα προσφέρει στον Έλληνα μια έξυπνη και έντιμη πρόταση σε σύγχρονη σχεδίαση αποφεύγοντας με μαεστρία το Yaris και τοποθετώντας το Fabia μακριά από το Polo και απέναντι σε Corsa και i20 έχοντας το βλέμμα και στο πιο σπορτίφ Fiesta που ανανεώθηκε. Μια ενδιαφέρουσα άσκηση, από έναν σωστά προσανατολισμένο κατασκευαστή και σε εθνικό επίπεδο._Σ.Χ.

Νέα μοντέλα

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ