top icon
Blog

Regularity

Στα 44-45 μ.ω.τ. με Ford Fiesta XR2i!

Με το youngtimer Ford Fiesta στην αποχαιρετιστήρια «φιέστα» του Πρωταθλήματος Regularity της ΟΜΑΕ, στο πολύ σοβαρό Monte Vostitsa από την ΑΛΜΑ Aιγίου.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Όταν έχεις τη δυνατότητα επιλογής, πρέπει να ζήσεις με το αυτοκίνητο, και ως εμπειρία να έχεις το σωστό συμπέρασμα. Λευκό ή κόκκινο, AXGTi ή το Fiesta XR2 το δίλημμα, και η ψήφος στο Ford δικαιώθηκε με το 100%. Στοχεύσαμε στην αξιοπιστία του και, ακολουθώντας το κείμενο-μικρή δοκιμή του περιοδικού που σε προσκαλεί να δοκιμάσεις ετεροχρονισμένα, να ’μαστε στο δρόμο για το Ξυλόκαστρο.

Το εξαιρετικό «Sikyon Coast» o προορισμός μας Σάββατο βράδυ, την παραμονή πριν από τη συμμετοχή μας στο Μόντε, προσκεκλημένοι του οργανωτή, με το περιοδικό μας χορηγό επικοινωνίας σε 3/4 αγώνες του θεσμού της ΟΜΑΕ.

Να πάτε στο Ξυλόκαστρο για τη διαμονή σας σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς και, αν έχετε ένα περιποιημένο σε μηχανικά μέρη αυτοκίνητο από το 1990 μέχρι το 1999, επιλέξτε αγώνες όπως το Arcadia Tour του Τρισκέλιον, το Αττικό της ΑΛΑ ή το Monte Vostitsa της ΑΛΜΑ για τη συμμετοχή με τη σύντροφό σας.

Θα πάτε σκεπτικός, θα βρεθείτε σε αμηχανία, αλλά θα επιστρέψετε με χαμόγελο και, αν δε χαθείτε στην πλοήγηση αξιοποιώντας ένα από τα προγράμματα στο σύγχρονο κινητό σας, θα διασκεδάσετε διεκδικώντας και έπαθλο στην κατηγορία Youngtimers, που αναπτύσσεται.

Οι αγώνες τύπου Regularity αποτελούν αφορμή και για την επαναφορά στην κυκλοφορία οικογενειακών αυτοκινήτων της 20ετίας ’65-’85, εκείνα τα 4θυρα 2λιτρα-θρύλοι, τα εκπαιδευτικά μας.

Πηγαίνεις στην ΟΜΑΕ, εκδίδεις πινακίδες Ιστορικού οχήματος και απολαμβάνεις και τον νέο νόμο κίνησής τους, αποφεύγοντας και τις κακοτοπιές, όπως επισημαίνονται σχετικά σε άρθρο του Κώστα Μητρόπουλου στο 4troxoi.gr.

Ωραία έγραφαν τότε

Έχεις αποστηθίσει το άρθρο μας-εύρημα του Άρη Γεωργοσόπουλου από το 4Τ-library και απολαμβάνεις και τη γενναιόδωρη εμπιστοσύνη του, οδηγώντας ένα ακόμα όχημα του διακριτικού του γκαράζ. Με επιλογές ουσίας συνδεδεμένες με την ευρύτερη φιλοσοφία του, όπως απεικονίζονται σε ένα πολύ ειδικό και σπάνιο lifestyle, που εμπνέει, αλλά δεν αντιγράφεται. Άλλωστε, η αντιγραφή δε συνάδει με ανθρώπους και μηχανές που διαθέτουν προσωπικότητα, όπως και το συγκεκριμένο Fiesta, και μάλιστα με τον 1.8 των 130 ίππων, ως σπάνιο είδος άλλοτε και τώρα.

Καλά διαβασμένος, ξέρεις τι σε περιμένει, και αφού ρυθμίσεις κάθισμα, χαμογελάς που δεν προκύπτει θήκη για το κρύο latte (σκέτο παρακαλώ) της κ. Ειρήνης, που «εδώ ο κόσμος καίγεται και επιμένει να με ταξιδεύει» και, πιστέψτε μας, πρόκειται για άσκηση ισορροπίας που δοκιμάζει σχέσεις. Απαιτείται ψυχραιμία λοιπόν στη στραβή που θα προκύψει από τη μία ή την άλλη πλευρά, και κυρίως χαμόγελο όταν πέφτει το κινητό από την απαραίτητη βάση στήριξης ή, ακόμα χειρότερα, όταν χάνεσαι στις απλές και πάντα φταίει ο Καράμπελας, που τη μία αναγράφει και την άλλη παραλείπει λεπτομέρειες στο περιβάλλον. Για παράδειγμα, η ανάλυση για την τουλίπα ανεβαίνοντας προς τα Καλάβρυτα δεν είναι από τις καλές στιγμές για ένα πλήρωμα…

Calibration

«Για την παρέα και αυτό», απαντώντας σε όσους απόρησαν όταν μας είδαν να υπολογίζουμε την ακρίβεια της απόστασης σε επιλεγμένη διαδρομή των 3 χλμ., στην είσοδο της φιλόξενης πόλης. Βλέπετε, η δική μας συμμετοχή υποστηρίζεται με πρόγραμμα στο iPhone, προσφορά του Νικόλα Μωραΐτη, ώστε να έχει η παρουσία μας και σκοπό, αφού νέοι στόχοι, διαφορετικού προσανατολισμού, δεν προκύπτουν από μια ηλικία και επάνω…

Χωρίς στόχο, λοιπόν, αλλά με θετική διάθεση για ένα παιχνίδι απόλαυσης και του τοπίου, που νομίζεις ότι γνωρίζεις, τυφλωμένος από το τέρμα γκάζι της εποχής του Αχαιός, σε συνδυασμό με ένα αυτοκίνητο που σε λίγο συμπληρώνει τα τριάντα του χρόνια.

Γνωρίζαμε το Fiesta, και ειδικά το 1300 S όπως του Junior, του Νικόλα Χατζηπαναγιώτου, αλλά δεν είχαμε τη χαρά στην κυριολεξία της δοκιμής του XR. Θυμίζουμε πως είναι κατατεθειμένη η άποψή μας για το σύγχρονο ST line με 1.000 κ.εκ. και 155 ίππους. Ένα γήινο GTi που λάμπει σε Τέλεια και Ειδική διαδρομή, όπως αποδεικνύει και ο Πρωταθλητής Νώντας Καρανικόλας με την Car Center αγωνιστική εκδοχή.

Παραγωγής το δικό μας, με προσεγμένη εξαγωγή από τον μετρ Πάνο Παπαδόπουλο, τον καλλιτεχνικό διευθυντή της Microcars, που πρωτοτυπεί και δε διαπλέκεται, και το γνωστό σφίξιμο κάθε βίδας για ασφάλεια και αξιοπιστία που χαρακτηρίζει τα «μηχανήματα» Georgosopoulos, που απολαμβάνουν «οι φίλοι του Aris», όπως το ζήσαμε πρόσφατα στο TdP. Λάστιχα από το πάνω ράφι, ραδιόφωνο που θα στεκόταν και στην «850» και αρχίζει το τεστ.

Ο επιλογέας δεν είναι Ford, αφού τον έχει τραυματίσει ο χρόνος και έχει χαθεί η αίσθηση της διαδρομής, αλλά ο συμπλέκτης και το τιμόνι είναι όπως τα θέλεις. Ανώτερα από του XSi και του Swift GTi, και δεν είναι η στιγμή να απαντήσεις στη συνοδηγό, στην έκπληξη-σχόλιό της «τι είναι αυτά;». Τα καινούργια παπούτσια της φίλης σου της Ιωάννας, σκέπτεσαι να απαντήσεις, αλλά ανεβάζεις στροφές και προχωράς, αφού κάτι τέτοιο θα ήταν λόγος 10λεπτης δυσαρέσκειας, όσο κρατούν τα νεύρα της κ. Ρένας.

Το αυτοκίνητο ταξιδεύει περίφημα με 120 χλμ. και σχεδόν 3.000 στροφές, αλλά μετά, εκεί στα 140, για «να φτάσουμε κάποτε», με 4.000 σ.α.λ., ο θόρυβος δεν ελέγχεται, ενώ έχεις την αίσθηση ότι θα χάσεις τα πιστόνια και θα εγκαταλείψεις πριν από τη διασταύρωση, για Διαδρόμιο ή για Μόντε.

Για Τρίπολη ή για Πάτρα, για να είμαστε κατανοητοί. Ό,τι δε μας χαρακτηρίζει σε κείμενα καρδιάς. Πολύ κοντή η τελική σχέση, η 6η ταχύτητα δεν έχει εφευρεθεί ακόμη, ενώ κάπου έχουν χαθεί και οι 130 ίπποι. Έχουμε ροπή και τέλεια λειτουργία από χαμηλά, αλλά ψηλά, πριν από τον κόφτη, στις 6.500 σ.α.λ., δεν προκύπτει ο θησαυρός που βρήκε ο συνεργάτης στην τότε δοκιμή.

Καλάβρυτα Ιn-Φτέρη Out

Για τη δουλειά Κυριακή πρωί στο βουνό, μια χαρά η λειτουργία του κινητήρα, και αποθηκεύεις την 3η σχέση στο παιχνίδι της μ.ω.τ. και επιβιώνεις. Λίγοι οι βαθμοί ποινής, όπως αποδείχθηκε, εκτός από την καταστροφή με 60 βαθμούς ποινής στους Πετσάκους, που «άσ’ το, εγώ ξέρω και δεν θέλεις να ξέρεις για το τι έχει συμβεί εδώ με 240 RS και 200 SX», και χαμογελάς με τη σιγουριά του πρωταθλητή. Τους είδες όμως τους κριτές στην κάτω πλευρά του δρόμου με το σκούρο Golf και τις κόκκινες σαλιάρες, και σκέφτεσαι, έχει δίκιο ο Αρβανίτης που θέλει να τους βλέπει, καταλήγοντας σε συνδυασμό κριτών για την ψυχολογία και δορυφόρου για την αξιοπιστία.

Το χειρόφρενο λειτούργησε, τα λάστιχα δεν τραυματίστηκαν σε αυτό το σημείο «0» μεταξύ ασφάλτου και θάμνων, που το ξέρεις αλλά πλέον το υπολογίζεις δύσκολα, και να ’μαστε στη σωστή θέση διέλευσης, αλλά καθυστερημένα.

Σημαντικό ότι το Fiesta ανέβηκε και κατέβηκε ξεκούραστα σε όλη τη διαδρομή, με πλεονέκτημα το χαμηλό σχετικά με την εποχή βάρος. Τα φρένα αποτελεσματικά, το τιμόνι προάγγελος για τα σύγχρονα Fiesta, όπου διδάσκει ακρίβεια, ενώ παρά τα χρόνια του το αμάξωμα δεν εκπέμπει δυσάρεστους θορύβους. Σε σχέση με την κατανάλωση, περισσότερη ζημιά κάνει το μικρό ρεζερβουάρ, παρά η τιμή των πάνω από 10 λίτρων για τα 100 χλμ., χαϊδεύοντας το γκάζι και χαζεύοντας στο περιβάλλον όποτε το βλέμμα εγκαταλείπει το iPhone. Με τις κόκκινες ενδείξεις του αργού και τις κίτρινες του γρήγορου. Σπάνιο είδος χθες το πράσινο της άψογης εκτέλεσης.

Στη διάθεσή μας, ένα ουδέτερο συνολικά αυτοκίνητο, που σου επιτρέπει να διορθώσεις, ό,τι σε προκαλεί και να το οδηγήσεις γρήγορα επιλέγοντας 3η και 4η σχέση στο κιβώτιο και διατηρώντας τη λειτουργία του κινητήρα στις μεσαίες στροφές. Ατού η άμεση απόκριση στο γκάζι -και όχι μόνο-, και το κατατάσσουμε σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με τα σχεδόν GTi της εποχής, σε διαστάσεις σουπερμίνι. Γεγονός πως δεν είχε ψυχή μόνο η Sud και τα Peugeot σε πλήρη αρίθμηση.

Με την ευκαιρία

Ενδιαφέρον το Πρωτάθλημα Regularity της ΟΜΑΕ και, σε συνδυασμό με το πραγματικό Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις και σε αυτήν τη σημαντική του διάσταση, δεν έχουμε αμφιβολία. Θα θεσπιστεί ο σύγχρονος τρόπος χρονομέτρησης, ο ίδιος σε όλους τους αγώνες, ενώ είναι αναμενόμενο να σχεδιαστεί από τους εντεταλμένους εκλεγμένους φορείς το σωστό, το δίκαιο και έντιμο ημερολόγιο αγώνων, ξεπερνώντας τις δήθεν αθώες πρωτοβουλίες αλεξιπτωτιστών._ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ποιος θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου 2022);

    Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ