top icon
Κόσμος

Το μεγάλο «όχι» της Γαλλίας στη Γερμανία για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Η Γαλλία προβάλλει ως ο μεγαλύτερος και πιο ισχυρός αντίπαλος της Γερμανίας στην προσπάθεια της τελευταίας να επιβάλλει αλλαγές στη νομοθεσία της ΕΕ που προβλέπει το τέλος εποχής των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035.

Η Γαλλία δηλώνει έτοιμη να «πολεμήσει» τη Γερμανία και να σηκώσει ο λάβαρο της αντίστασς απέναντι στην προσπάθεια της τελευταίας να επιφέρει αλλαγές στην νομοθεσία της ΕΕ για τις πράσινες μεταφορές που πρακτικά βάζει τέλος στην πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά. Αυτό τουλάχιστον δηλώνει ο υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας, Bruno Le Maire.

Αν μη τι άλλο, τα σχόλιά του φέρνουν το Παρίσι και το Βερολίνο σε τροχιά ευθείας σύγκρουσης αναφορικά με το πιο κρίσιμο ίσως μέρος της πράσινης ατζέντας της ΕΕ που επιβάλλει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να πωλούν μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών μόνο από το 2035 και μετά.

«Είμαστε έτοιμοι να παλέψουμε για αυτό, γιατί το να καθυστερήσουμε είναι ένα περιβαλλοντικό λάθος και πιστεύω επίσης ότι είναι επίσης και οικονομικό λάθος», δήλωσε ο Bruno Le Maire στο France Info.

Η γερμανική κυβέρνηση, μαζί με άλλους Ευρωπαίους συμμάχους όπως η Ιταλία, η Πολωνία, η Βουλγαρία και η Τσεχία, απειλούν να μπλοκάρουν τη νομοθεσία αν δεν  εξασφαλίσουν αλλαγές στη σχετική νομοθεσία οι οποίες θα επιτρέπουν την πώληση αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες που κινούνται με efuels.

e-fuels

«Οικονομικά είναι δεν έχει νόημα, βιομηχανικά είναι επικίνδυνο, δεν είναι προς το εθνικό μας συμφέρον, δεν είναι προς το συμφέρον των εθνικών μας κατασκευαστών και κυρίως δεν είναι προς το συμφέρον του πλανήτη», είπε ο Bruno Le Maire αναφερόμενος στις προσπάθειες της Γερμανίας να βάλει φρένο στα σχέδια της ΕΕ.

Και προσέθεσε:

«Δεν μπορούμε να λέμε ότι υπάρχει μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης για το κλίμα – όπως συμβαίνει στις πόλεις μας, στις μητροπόλεις μας, που είναι ακόμα πολύ μολυσμένες – και μετά να κάνουμε πίσω στον στόχο της μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα».

Από τη μεριά του, ο Γερμανός Υπουργός Μεταφορών, Volker Wissing, δήλωσε μετά τις χθεσινές συναντήσεις στις Βρυξέλλες: «Δεν υπάρχει πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που να ανταποκρίνεται σε αυτό που περιμένουμε, και γι’ αυτό δεν έχουμε ακόμη πετύχει τον στόχο μας».

Euro 7

Tα e-Fuels είναι το μήλο της έριδος

Τα ηλεκτροκαύσιμα, ή αλλιώς, τα e-Fuels, αποτελούν μία ιδιαίτερη κατηγορία καυσίμων. Τα συγκεκριμένα, συνθετικού τύπου καύσιμα «γεννιούνται» μέσω της ηλεκτρολυτικής επεξεργασίας του νερού προκειμένου να παραχθούν χημικά δομικά στοιχεία τα οποία εν συνεχεία χρησιμοποιούνται για την παρασκευή των e-Fuels.

Τα τελευταία μπορούν να βρουν εφαρμογή σε συμβατικά αυτοκίνητα, ή ακόμα και σε αγωνιστικές κατασκευές, που χρησιμοποιούν σε κάθε περίπτωση κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων μάλιστα και εκείνων που υιοθετούν υβριδικές μονάδες κίνησης. Στην πράξη, τα e-Fuels προσφέρουν μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως και 85%.

Μπορεί μέχρι σήμερα η τεχνολογία παραγωγής των e-Fuels να βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, ωστόσο στην περίπτωση που μπορεί να εξασφαλιστεί ηλεκτρική ενέργεια με χαμηλό κόστος που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, όπως η αιολική, τα ηλεκτροκαύσιμα θεωρούνται από πολλούς μία πρώτης τάξεως εναλλακτική, με πολύ χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.

Euro 7

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ