top icon
Επικαιρότητα

Toyota Prius: Το μέλλον είναι εδώ!

Έγινε χτες στο Ναύπλιο η πανελλαδική παρουσίαση της νέας έκδοσης του υβριδικού μοντέλου της ιαπωνικής εταιρείας

Το Prius όπως ίσως ήδη γνωρίζετε είναι ένα αυτοκίνητο με δυο κινητήρες, ένα βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Οι δυο αυτοί κινητήρες συνεργάζονται αρμονικά, δίνοντας στο υβριδικό αυτοκίνητο της Toyota τη δυνατότητα να ξεχωρίζει σε πολλούς τομείς, όπως, οι εκπομπές καυσαερίων και η κατανάλωση χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις και ομοιογένεια.

Χτες είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Toyota Prius από την Αθήνα έως το Ναύπλιο ακολουθώντας μια μικτή διαδρομή που περιελάμβανε εθνική οδό, επαρχιακούς δρόμους αλλά και κίνηση στην πόλη. Το πρώτο πράγμα που εντυπωσιάζει τον οδηγό είναι η ροπή που διαθέτει το Prius. Καθώς στην κίνηση του αυτοκινήτου συμβάλλουν τόσο ο ηλεκτροκινητήρας όσο και ο βενζινοκινητήρας η ροπή του Prius λόγω του ηλεκτροκινητήρα είναι σχεδόν ευθεία γραμμή όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό διάγραμμα. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ο οδηγός έχει, τη στιγμή που χρειάζεται, όση ροπή μπορεί να δώσει το υβριδικό αυτό μοντέλο. Αυτό σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT) καθιστούν τη μετακίνηση με το Prius εντελώς απροβλημάτιστη. Στην πράξη ο οδηγός πατά το γκάζι και το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται άμεσα τραβώντας δυνατά από στάση έως και τα 170 χλμ. τελικής του ταχύτητας. Όταν ο οδηγός ζητήσει πλήρη επιτάχυνση ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα – ηλεκτροκινητήρα αποδίδει 113 ίππους.

Με το Prius στη διαδρομή από την Αθήνα έως το Ναύπλιο οδηγώντας φυσιολογικά πετύχαμε κατανάλωση 6.1 λίτ./100 χλμ. τιμή ιδιαίτερα εντυπωσιακή. Μέσα στην πόλη σε μικρές ταχύτητες ή όταν χρησιμοποιείς την όπισθεν λειτουργεί μόνο ο ηλεκτροκινητήρας, ενώ υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μέσω ενός κουμπιού στην κονσόλα ούτως ώστε να κινείσαι αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Όταν η ενεργειακή στάθμη της μπαταρίας (ζυγίζει 40 κιλά, δεν χρειάζεται αντικατάσταση και έχει 8ετή εγγύηση όπως και όλα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου) πέσει κάτω από ένα όριο ενεργοποιείται ο βενζινοκινητήρας και τη φορτίζει εκ νέου. Με μια έξυπνη διάταξη η μπαταρία εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια του οχήματος όταν αυτό ρολάρει ή φρενάρει και εξοικονομεί ενέργεια.

Η Toyota ισχυρίζεται ότι ο ιδιοκτήτης ενός Prius εκπέμπει 104 γρ./χλμ. CO2 τη στιγμή που ένα συμβατικό αυτοκίνητο είναι σχεδόν στα 180 γρ./χλμ. CO2. Το Prius ως υβριδικό αντιμετωπίζεται από την πολιτεία με διαφορετικό τρόπο. Έτσι, ο αγοραστής του και μετέπειτα ιδιοκτήτης δε θα πληρώσει τέλος ταξινόμησης, δεν θα πληρώσει ποτέ τέλη κυκλοφορίας και θα μπορεί να εισέρχεται κάθε μέρα στο μικρό Δακτύλιο της πρωτεύουσας.

Από οικονομοτεχνικής πλευράς, σύμφωνα με την Toyota, ο ιδιοκτήτης ενός Prius θα εξοικονομεί σε ετήσια βάση περίπου 1.000 ευρώ από την κατανάλωση καυσίμου και τα τέλη κυκλοφορίας.
Θα χρειαστεί όμως να επενδύσει κάτι παραπάνω καθώς το Prius κοστίζει από 25.500 ευρώ με το βασικό, πλουσιότατο, εξοπλισμό του έως 27.000 ευρώ για την έκδοση Elegance._Τ.Π.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ