Με το εμπορικό της στίγμα στην Ευρώπη να βρίσκεται σε καθοδική τροχιά, η Alfa Romeo διανύει στο εξόχως ανταγωνιστικό τερέν της γηραιάς ηπείρου μία δύσκολη περίοδο.

Μπορεί το 2014 ο αείμνηστος Sergio Marchionne να είχε θέσει ως στόχο για λογαριασμό της Alfa Romeo με χρονικό ορίζοντα το 2018 τις 400.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, η πραγματικότητα ωστόσο ύστερα από πέντε χρόνια ήρθε να διαψεύσει τις προβλέψεις του – ή πιο σωστά τις προσδοκίες του. Με δεδομένες τόσο την καθοδική πορεία σε Ευρώπη, όσο και το γεγονός ότι στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους η μιλανέζικη φίρμα ξεπέρασε κατά τι τις 120.000 μονάδες, κατόρθωμα θα θεωρηθεί αν οι ετήσιες πωλήσεις της υπερβούν στο σύνολο του φετινού 12μήνου το άτυπο φράγμα των 250.000.

Οι πωλήσεις της Alfa Romeo στην Ευρώπη συνεχίζουν να ακολουθούν την κατιούσα, καθώς στους έξι πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους η εταιρεία κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη μόλις 29.059 πελατών καταλαμβάνοντας σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Jato Dynamics την 31η μόλις θέση ανάμεσα στους 53 κατασκευαστές που κατέγραψαν πωλήσεις στο αυτοκινητικό τερέν της γηραιάς ηπείρου.

Σε απόλυτα νούμερα, τους πρώτους έξι μήνες του 2019, η Alfa Romeo υπολείπονταν σε πωλήσεις στην Ευρώπη, όχι μόνο σε σχέση με την ομόσταβλη Lancia, αλλά απέναντι σε κατασκευαστές, όπως η Tesla (45.360), η Jaguar (43.084) και η Porsche (35.472), μένοντας οριακά εμπρός από τις Lexus και DS, οι οποίες κατέγραψαν αντίστοιχα 27.267 και 24.293 ταξινομήσεις.

Σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2018, οι πωλήσεις της μιλανέζικης φίρμας στο H1 2019 κάμφθηκαν σε ποσοστιαία βάση κατά 42%. Στα πάτρια για την Alfa Romeo εδάφη (βλ. Ιταλία), η εταιρεία από το Μιλάνο έχασε 56 ποσοστιαίες μονάδες, στη Γαλλία 66 και στην Ισπανία σχεδόν 70.

Ένα ακόμα ανησυχητικό σημάδι είναι το γεγονός ότι η Alfa Romeo μνημονεύτηκε ελάχιστα ως όνομα κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών συνεδριάσεων με αναλυτές που αφορούσαν στα οικονομικά αποτελέσματα της FCA. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως η τελευταία φορά που αναφέρθηκε το όνομα «Alfa Romeo» κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης ήταν τον Οκτώβριο του 2018, όταν ο Mike Manley, ο νυν CEO της FCA, αναφέρθηκε στην εσφαλμένη επιλογή του ομίλου να τοποθετήσει την Alfa Romeo μαζί με την Maserati κάτω από την ίδια διοικητική στέγη, ενώ ενδεικτική του κλίματος ήταν και η παραδοχή του διαδόχου του Sergio Marchionne ότι η «Alfa Romeo δεν συνεισφέρει στο επιχειρηματικό πλάνο του ομίλου.»_Χ.Α.

Σχετικά με τις σκέψεις της κυβέρνησης για αύξηση των τελών στα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, πιστεύω πως...

Αποτελέσματα

Είναι άδικο γιατί τα διαθέτουν άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα που δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα σύγχρονο καθαρότερο όχημα
100% (1 ψήφος)
Είναι σωστό μέτρο, καθώς η αυξημένη ρύπανση στις μεγαλουπόλεις έχει σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να δοθούν σημαντικά οικονομικά κίνητρα αντικατάστασης του γηρασμένου στόλου
0% (0 ψήφοι)
Θα πρέπει να ενισχυθούν τα Μ.Μ.Μ. και υπηρεσίες τύπου car sharing για να εξυπηρετηθούν όσοι δεν μπορούν να αποκτήσουν νέο αυτ/το
0% (0 ψήφοι)
Total votes: 1
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά