08 Αυγ 2017

Mazda: Στην παραγωγή ο νέος Skyactiv-X κινητήρας βενζίνης χωρίς μπουζί

Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα φέρει στην παραγωγή έναν κινητήρα βενζίνης στον οποίο το μίγμα θα αναφλέγεται, όχι με μπουζί, αλλά με τη συμπίεσή του. Όπως ακριβώς και στους πετρελαιοκινητήρες. Την ίδια στιγμή, η Mazda γνωστοποίησε και τους περιβαλλοντικούς στόχους που έχει θέσει η ίδια για τις προσεχείς δεκαετίες.

Mazda Skyactiv Technology

Οι διαφορές ανάμεσα σ’ έναν κινητήρα βενζίνης και έναν ντίζελ δεν περιορίζονται μόνο στον τύπο του καυσίμου που καταναλώνει, αλλά και στον τρόπο που αυτό αναφλέγεται. Ως γνωστόν, στους μεν πρώτους η όλη διαδικασία πραγματοποιείται με τη χρήση σπινθηριστών (λέγε με μπουζί), στους δε ντίζελ με συμπίεση του μίγματος. Άραγε, πόσο εφικτή είναι η διαδικασία της ανάφλεξης σ’ έναν βενζινοκινητήρα απλά και μόνο μέσω της συμπίεσης του μίγματος;

Η όλη διαδικασία είναι ευρύτερα γνωστή ως Homogenous Charge Compression Ignition,τεχνολογία που στο πρόσφατο παρελθόν έχουν δοκιμάσει να φέρουν στο προσκήνιο πολλοί κατασκευαστές. Όπως η Mercedes, για παράδειγμα, με το πρωτότυπο F700 που είδαμε για πρώτη φορά το 2007 στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, αλλά και η Opel/GM, με διάφορα οχήματά της.

Σήμερα, όπως επίσημα ανακοινώθηκεη Mazda σχεδιάζει όχι μόνο να παρουσιάσει τη δική της εκδοχή πάνω στο συγκεκριμένο «θέμα», αλλά και να τη φέρει στην παραγωγή παρουσιάζοντάς την και επισήμως κάτω από το καπό του ανανεωμένου «3» που θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του μέσα στο 2018. Χάρη στην τεχνολογία Homogenous Charge Compression Ignition (HCCI), ο νέος αυτός SkyActiv-Χ κινητήρας της Mazda θα καταναλώνει έως και 30% λιγότερο καύσιμο σε σχέση μ’ έναν αντίστοιχο συμβατικό, κάτι που πιθανόν να «ρίξει» τις μέσες απαιτήσεις κάτω από τα 3,5 λίτρα ανά 100 χλμ. κίνησης.

Σύμφωνα με την Mazda και τον Kiyoshi Fujiwara, η τεχνολογία αυτή παρέχει «πολύ καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, βελτιωμένη κατανάλωση και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων». Συγχρόνως, ο Fujiware επεσήμανε πως ο κινητήρας SkyActiv-X προσφέρει καλύτερη απόκριση και ομαλότερη κατανομή της ροπής στο εύρος λειτουργίας του.

Παράλληλα με τη σημαντική αυτή εξαγγελία, η Mazda ανακοίνωσε και τις δεσμεύσεις της όσον αφορά το περιβαλλοντικό αποτύπωμά της τα προσεχή χρόνια. Κάτω από την ομπρέλα του προγράμματος «Zoom Zoom 2030», η ιαπωνική εταιρεία δήλωσε πως το σύνολο των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (αυτοκίνητα+εργοστάσια) θα μειωθούν κατά 50% έως το 2030 και κατά 90% έως το 2050. Στο πλαίσιο των ως άνω δεσμεύσεών της, η Mazda ανακοίνωσε πως θα αρχίσει να παρουσιάζει ηλεκτικά μοντέλα από το 2019 και εξής αξιοποιώντας τις τεχνολογικές και εταιρικές, πλέον, σχέσεις της με την Toyota (περισσότερα για τις συναφθείσες συμφωνίες ανάμεσα στις δύο εταιρείες μπορείτε να διαβάσετε εδώ)_Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Mazda Skyactiv Technology
  • Mazda Skyactiv Technology
Ετικέτες: