17 Ιουλ 2017

Renault Megane 1.2 Energy TCe 130 PS

Όταν πλησιάζουν... επικίνδυνα οι τιμές αλλά και οι επιδόσεις ανάμεσα στις βενζινοκίνητες και τις ντίζελ εκδοχές ενός μοντέλου, η τελική επιλογή γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Τι ρόλο, λοιπόν, μπορεί να παίξει ο 1.200άρης κινητήρας βενζίνης στην γκάμα του Megane;

ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ με ερωτήματα που αναπόφευκτα τίθενται όταν έρχεται η στιγμή να καταλήξεις στον κινητήρα που θα χρησιμοποιεί το μοντέλο της επιλογής σου. Εν προκειμένω, το γαλλικό μικρομεσαίο, που οδηγήσαμε πρώτα στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του, το οδηγούμε και πάλι με το σύγχρονο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.200 κ.εκ. κάτω από το καπό του. Το αυτοκίνητο δεν περνά από πουθενά απαρατήρητο, εξαιτίας της ενδιαφέρουσας εμφάνισής του, από όποια πλευρά και αν το δεις, και κυρίως εξαιτίας του σχεδιασμού των εμπρός αλλά και των πίσω φωτιστικών LED. Επιγραμματικά σας θυμίζουμε ότι το μήκος του αμαξώματος (4.359 χλστ.) έχει αυξηθεί κατά 64 χλστ., την ώρα που το ύψος (1.447 χλστ.) είναι χαμηλότερο κατά 25 χλστ., με τη διάσταση των μετατροχίων να είναι -πλέον- ανάμεσα στις μεγαλύτερες της κατηγορίας και το μεταξόνιο των 2.669 χλστ. (+28 χλστ.) να δίνει τη λύση στο θέμα των χώρων, όπου υπέφερε το απερχόμενο μοντέλο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Πλέον, και το πορτ μπαγκάζ των 434 λίτρων (έως 1.274) είναι από τα καλύτερα της κατηγορίας. Στο εσωτερικό, εκτός από την καλή συναρμογή των υλικών, το μάτι πέφτει απευθείας πάνω και στη μεγάλη κάθετη οθόνη αφής των 8,7 ιντσών που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα και στην οποία ενσωματώνονται τα απαραίτητα -για την εποχή μας- ψηφιακά gadget (σύστημα R-Link2).

Ανταγωνιστικές επιδόσεις, «τσιμπημένη» κατανάλωση

Θυμίζουμε ότι το Megane IV διατίθεται με μια πλήρη γκάμα από υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης (TCe) 1.2, τα οποία αποδίδουν 100 ή 130 ίππους (όπως το συγκεκριμένο), ενώ στην κορυφή συναντάμε το GT των 1.616 κ.εκ., απόδοσης 205 ίππων. Στα ντίζελ υπάρχουν ο γνωστός 1.5 dCi με 90 ή 110 ίππους (βλ. Δοκιμή τεύχους Φεβρουαρίου), ο dCi 130 των 130 ίππων, αλλά και σε έκδοση GT με απόδοση 165 ίππους και αυτόματο 6άρι διπλού συμπλέκτη. Όλα τα παραπάνω σύνολα συνδυάζονται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το dCi 110 διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (EDC).

Οδηγώντας το TCe 130, με λίγα χιλιόμετρα ακόμη στο οδόμετρό του, παρατηρείς εύκολα ότι το σύνολο δουλεύει καλύτερα από τις 2.000 σ.α.λ. (εκεί αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 205 Nm) έως τις 5.000 σ.α.λ. (κόφτης στις 6.400 σ.α.λ.). Μεγάλη σημασία έχει στην πράξη το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλεγεί ανάμεσα στα τέσσερα διαθέσιμα (Sport, Comfort, Neutral και Eco), ενώ υπάρχει και ένα πέμπτο, παραμετροποιήσιμο, το οποίο αναφέρεται στην οθόνη ως «Perso». Τα παραπάνω επεμβαίνουν στην απόκριση του γκαζιού, στην υποβοήθηση του τιμονιού, στον ήχο του κινητήρα και στα οπτικά εφέ στις οθόνες του εσωτερικού. Η ποιότητα κύλισης είναι και σε αυτήν την περίπτωση, όπως και στο ντίζελ, εξαιρετική, με κύριο χαρακτηριστικό της την αίσθηση του δεμένου πλαισίου και την καλή λειτουργία της ανάρτησης. Δεν είναι τόσο άνετο όσο ένα Ford Focus, για παράδειγμα, αφού σε αυτόν τον τομέα η ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων χαρίζει μεγάλο πλεονέκτημα στο μοντέλο της Ford, απέναντι σχεδόν σε κάθε αντίπαλο της κατηγορίας, στην οποία κυριαρχεί η λογική του ημιάκαπτου άξονα.

Παρ' όλα αυτά, το Renault καταφέρνει να είναι πολύ άνετο, χωρίς να παρουσιάζει κλίσεις, ενώ εξαιρετικές είναι και οι πληροφορίες που φτάνουν στον οδηγό από το τιμόνι του. Ο θετικός επιλογέας του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου μάς βοήθησε πολύ και στις μετρήσεις του αυτοκινήτου, από τις οποίες όμως ελπίζαμε να προκύψουν καλύτερα νούμερα για ένα μοντέλο 130 ίππων. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι δε στέκεται με αξιοπρέπεια απέναντι στους άμεσους αντιπάλους του. Σημαντικό ρόλο παίζει, βέβαια, το γεγονός ότι δεν απενεργοποιείται το ESP, το οποίο όμως δεν το έκοψε πολύ, όπως σε άλλες περιπτώσεις... Έτσι, υπολείπεται στο «0-100» (10,5 δλ. έναντι 9,9) και σε όλες τις τιμές ρεπρίζ από το Peugeot 308 1.2 130 ίππων, αλλά τα επιπλέον 199 κ.εκ. του φαίνεται ότι παίζουν το ρόλο τους στην επικράτησή του απέναντι στο Focus 1.0 των 125 ίππων, τόσο στην επιτάχυνση από στάση και μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα (11 δλ. το Ford) όσο και στις ρεπρίζ. Σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο 1.5 dCi των 110 ίππων, εκείνο ήταν οριακά καλύτερο σε όλες τις ρεπρίζ, με εξαίρεση αυτήν των 80-110 χλμ. με 4η σχέση (6,6 με 6,5 το 130άρι), αλλά το 1.2 TCe επικράτησε στο «0-100» κατά 1 δλ. Η διαφορά στη μέση κατανάλωση των δοκιμών, βέβαια, είναι μεγάλη υπέρ του πετρελαιοκίνητου μοντέλου, με το οποίο είχαμε σημειώσει 6,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε αυτήν την περίπτωση δεν πέφταμε εύκολα κάτω από τα 9 λίτρα.

Η τιμή εκκίνησης για την έκδοση 1.2 Energy TCe των 130 ίππων διαμορφώνεται στα 21.450 ευρώ για το επίπεδο εξοπλισμού Dynamic (σαν της δοκιμής μας) και ανεβαίνει στα 23.950 ευρώ για την GT Line. Από εκεί και πέρα, σε αυτό το επίπεδο χρημάτων η δική μας επιλογή οδηγεί στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 1,5 λίτρων με τους 110 ίππους. Με 21.390 ευρώ, διαθέτει το ατού της πολύ καλύτερης κατανάλωσης, παρουσιάζοντας συνάμα -στον τομέα των επιδόσεων- τις καλύτερες ρεπρίζ._ 4Τ

Είναι ανταγωνιστικός για τα δεδομένα της κατηγορίας ο 1.2 TCe των 130 ίππων, αλλά δε χαρίζει τις επιδόσεις που θα θέλαμε στο Megane ώστε να τον επιλέξουμε, σε σχέση με τον 1.5 dCi των 110 ίππων. Η διαφορά στην τιμή ανάμεσά τους διαμορφώνεται στα 60 ευρώ, υπέρ του ντίζελ...


RENAULT MEGANE 1.2 TCe 130 PS

ΤΙΜΗ 21.450 ευρώ


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός (κ.εκ.) 1.198

Μέγ. ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 130/5.500

Μέγ. ροπή (ίπποι/σ.α.λ.) 205/2.000


ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 197

0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,5

0-1.000 μ. (δλ.) 31,8

50-80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.) 4,3

80-110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.) 6,5/9,2

120-140 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.) 8,3/10,6

120-0 χλμ./ώρα (μ.) 58,8

Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 8,9

Εκπομπή CO2 (γρ./χλμ.) 119


ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜxΠxY (χλστ.) 4.359x1.814x1.447

Μεταξόνιο (χλστ.) 2.669

Χώρος αποσκευών (λίτρα) 434-1.274

Βάρος (κιλά) 1.205


*Μετρήσεις 4Τ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Περισσότερες φωτογραφίες:
Δείτε Τιμές και Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Ετικέτες: