Οδηγούμε το νέο Honda Civic

12 Φεβ 2017

Οδηγούμε το νέο Honda Civic

Όλα έχουν αλλάξει σε αυτή την 10η γενιά του Civic και το αποτέλεσμα είναι αρκετά εντυπωσιακό.

To Civic θα έλεγε κανείς ότι ανήκει στους θεσμικούς στυλοβάτες της μικρομεσαίας κατηγορίας. Μπορεί να μην πρωταγωνιστούσε από πλευράς πωλήσεων, αυτό όμως δεν μειώνει στο ελάχιστο την μεγάλη προϊστορία των 40 ετών και των εννέα γενεών. Το 2005 έκανε την δική του επανάσταση επιλέγοντας επιλέγοντας την οδό της διαφορετικότητας μέσα και από μία αρκετά προχωρημένη εμφάνιση. Τα χρόνια πέρασαν και το Civic πλέον ωριμάζει εμφανισιακά, ενώ μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα του επιτρέπει να κοιτάξει με μεγάλες αξιώσεις την κορυφή της κατηγορίας.

Εμφανισιακά οι πολύ μεγάλο αεραγωγοί στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος χαρίζουν και πάλι μία εξωστρεφή εμφάνιση, που πλαισιώνεται από άφθονες ακμές, ενώ στην έκδοση sport ο δυναμικός χαρακτήρας τονίζεται από το bodykit και τις δύο κεντρικές απολήξεις της εξάτμισης. Χάρις στην ιδιαίτερα γενναιόδωρη αύξηση όλων των διαστάσεων (μόνο το ύψος μειώθηκε λίγο), το Civic είναι πλέον από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, με το μήκος να ξεπερνάει τα 4,5μ. και το μεταξόνιο να φλερτάρει με τα 2,7μ..

Αυτό μεταφράζεται σε μία ευρύχωρη καμπίνα, όπου μάλιστα το ρεζερβουάρ δεν βρίσκεται πια κάτω από τα εμπρός καθίσματα, μιας και μετακόμισε στην κλασική θέση στο πίσω μέρος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μία χαμηλότερη θέση οδήγησης, περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες (αν και το κεντρικό τούνελ προεξέχει περισσότερο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο) και ένα πορτ μπαγκάζ  χωρητικότητας 478 λίτρων (συμπεριλαμβανομένου και του υποδαπέδιου χώρου, μιας το κιτ επισκευής δεν κλέβει χώρο καθώς έχει τοποθετηθεί στα πλαϊνά τμήματα).

Το  εσωτερικό μπορεί να μην έχει την απλότητα των γραμμών όπως σε ορισμένους εκπροσώπους της γερμανικής σχολής, είναι όμως καλοφτιαγμένο και εργονομικό. Ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων ενσωματώνει ένα πλήθος πληροφοριών για τις οποίες παλιότερα έπρεπε να ανατρέξεις στην κεντρική οθόνη.

Στην κορυφή της διώροφης κεντρικής κονσόλας, βρίσκεται η οθόνη αφής 7’, του νέου συστήματος πολυμέσων Honda Connect2, που προσφέρει ένα πλήθος εφαρμογών και ενσωμάτωσης Apple CarPlay και Android Auto.

Η 10η γενιά του Civic βασίζεται σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα, όπου τα σημαντικότερα νέα αφορούν στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και την νέα γενιά VTEC Turbo κινητήρων. Αυτή αποτελείται από τον χιλιάρη τρικύλινδρο των 129 ίππων και τον τετρακύλινδρο 1.5 των 182 ίππων. Ο αναβαθμισμένος 1600αρης ντίζελ θα παρουσιαστεί στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Στάνταρ είναι ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ υπάρχει δυνατότητα επιλογής ενός αυτόματου κιβωτίου CVT.

Σε  αυτή την πρώτη επαφή στα πέριξ της Βαρκελώνης, το νέο Civic έδειξε ότι αφήνει πίσω του την άνεση του προηγούμενου μοντέλου, εστιάζοντας σε ένα πιο δυναμικό προφίλ. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους, τα δυναμικά χαρακτηριστικά μιας διάταξης πολλαπλών συνδέσμων (ακόμα μία περίπτωση που συνηγορεί υπέρ του γεγονότος, ότι τέσσερις ή και πέντε σύνδεσμοι με την σωστή γεωμετρία κάνουν καλύτερη δουλειά από έναν απλοϊκό ημιάκαμπτο άξονα), το νέο σύστημα διεύθυνσης (κρεμαγιέρα με δύο γρανάζια και μεταβλητό βήμα), συμπληρώνουν μία συμπεριφορά με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αρκετά σπορτίφ χαρακτηριστικά.

Στην καλή ισπανική άσφαλτο το Civic επέδειξε ένα ανάλαφρο και ευέλικτο πάτημα, με το πίσω μέρος να ξεχωρίζει για την σταθερότητα του και το ρύγχος να ακολουθεί πιστά τις εντολές του ακριβέστατου (αλλά και κάπως ελαφρύ) τιμονιού. Επιτέλους σε ένα Civic μπορεί κανείς να μιλήσει για βενζινοκινητήρα που δεν φέρει τον κωδικό Type R. Ο χιλιάρης είναι ελαστικός και με καλά αποθέματα δύναμης, αλλά τις εντυπώσεις κλέβει ο μεγάλος της παρέας. Είναι σαφώς δυνατότερος, τόσο γραμμικός που αναρωτιέσαι για την ύπαρξη του τούρμπο και με ευχάριστο ήχο, συνθέτοντας μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική ενός «GTI υπό κλίμακα». Για τους πιο απαιτητικούς προσφέρονται αμορτισέρ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση, ενώ αρκετά καλές εντυπώσεις μας άφησε το αυτόματο κιβώτιο.

Το νέο Civic θα λανσαριστεί στην χώρα μας τον Ιούνιο (ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό το παραμικρό σε σχέση με τις τιμές), με χάτσμπακ και σεντάν αμάξωμα (μία ενδιαφέρουσα χυτή σιλουέτα που παραπέμπει σε πεντάθυρο), με τους δύο νέους βενζινοκινητήρες σε χειροκίνητες και αυτόματες εκδόσεις. Παράλληλα θα συνεχίσει να πωλείται το υπάρχον πετρελαιοκίνητο μοντέλο, μέχρι την έλευση της νέας έκδοσης ντίζελ στις αρχές της επόμενης χρονιάς.          

ΜΟΝΤΕΛΟ                                1.0Τ            1.5Τ

Ισχύς (ps/σ.α.λ.)                     129/5.500  182/5.500

Ροπή (Nm/σ.α.λ.)                    200/2.250  240/1.900 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                     Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                   Χειροκίνητο 6 σχέσεων ή αυτόματο CVT

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                    Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                       Πολλαπλών συνδέσμων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜxΠxΥ (εκ.)                             4.518 x 1.799 x 1.434

Μεταξόνιο (εκ.)                       2.697

Αποσκευές (λτ.)                      478 – 1.267

Βάρος (κιλά)                           1.229         1.307

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα)    203             220

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)            10,4            8,2

Μ. κατ. (λτ./100 χλμ.)            4,8              5,8

CO2 (γρ./χλμ.)                        110             133

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες:

Σχόλια

Εξαιρετικές προδιαγραφές ,οι

Εξαιρετικές προδιαγραφές ,οι καλύτερες στην κατηγορία.Η σχεδίαση θα μπορούσε να είναι πολύ πιο όμορφη αν έλειπαν κάποιες υπερβολές σε κάσκα φωτιστικά ,προφυλακτήρες.Ειδικά αυτοί οι αεραγωγοί πίσω...γιατί ?