16 Δεκ 2017

Οδηγούμε το νέο VW Polo GTI

Η νεότερη εκδοχή του VW Polo GTI με ισχύ 200 ίππων είναι η ισχυρότερη που παρουσιάστηκε ποτέ στο συγκεκριμένο αμάξωμα, και ίσως αυτή με τα πλέον σπορτίφ χαρακτηριστικά.

Οι γρήγορες εκδόσεις του VW Polo έχουν τη δική τους ιστορία που κρατάει αρκετές δεκαετίες πίσω. Από το πρώτο GT το 1979 και το G40 το 1987, έως και το GTI του 2014 με τον 1.800άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 192 ίππων, το γερμανικό μοντέλο είχε τη δική του ιστορία, η οποία γράφτηκε ανάλογα με τις τάσεις της εποχής. Οι τελευταίες του εκδοχές από το 2006 και έπειτα, με το αρτικόλεξο GTI να έχει καθιερωθεί στην ονομασία του, διέθεταν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με διαφορετική χωρητικότητα, ανάλογα με τις προσταγές της εποχής. Η ταχύτητα και οι κορυφαίες επιδόσεις δεν ήταν τα στοιχεία που έλειπαν από το Polo, σε αντίθεση με το χαρακτήρα και τα αντίστοιχα σπορτίφ χαρακτηριστικά. Έτσι, φτάσαμε στο 2017 όπου η έκτη γενιά απέκτησε για πρώτη φορά δίλιτρο κινητήρα με απόδοση 200 ίππων, όντας το ισχυρότερο που κατασκευάστηκε ποτέ.

Καλεσμένοι της επίσημης ελληνικής αντιπροσωπείας είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το νέο Polo GTI στη Μαγιόρκα, αλλά και σε πίστα στο ισπανικό νησί. Όπως το νέο μοντέλο της σειράς, έτσι και τo Polo GTi βασίζεται στη πλατφόρμα MQB A0, γεγονός που μεταφράζεται σε μεγαλύτερες γενικότερα διαστάσεις, στοιχείο που είναι φανερό από τη πρώτη στιγμή που το παρατηρείς από κοντά. Οι αισθητικές αλλαγές περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα, με τους διαφοροποιημένους προφυλακτήρες, την κυψελωτή μάσκα, τους μεγάλους τροχούς σε διάσταση 17 ή 18 ιντσών, τα λογότυπα Gti, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, αλλά και την κόκκινη ρίγα στην εμπρός μάσκα, να είναι τα στοιχεία που μαρτυρούν τη διαφορά. Οι γενικότερες αισθητικές αλλαγές είναι σχεδόν ίδιες με αυτές που έχουν επιλεχθεί και στο Golf GTi με τα κοινά στοιχεία ανάμεσα στα δύο μοντέλα να είναι κάτι παραπάνω από εμφανή. Αντίστοιχα, το αναβαθμισμένο εσωτερικό του νέου Polo, στην περίπτωση του GTI ενισχύεται από τα καρό καθίσματα, το σπορ τριάκτινο “φλατ μπότομ”τιμόνι και τη σπορ λαβή του επιλογέα. Η ποιότητα κατασκευής είναι αυτή που περιμένεις από τη VW, ενώ επιπλέον στον εξοπλισμό του Polo μπορεί να προσθέσει κανείς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Active info Display.

Βέβαια, όλα τα παραπάνω είναι λεπτομέρειες για μία κατασκευή του είδους, αφού αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι οι αλλαγές που έχουν επιμεληθεί οι Γερμανοί τεχνικοί κάτω από το αμάξωμα του νέου Polo. O κινητήρας είναι η τελευταία εκδοχή του δίλιτρου TSI που συναντάμε και στο Golf GTI, αλλά με διαφορετική χαρτογράφηση με αποτέλεσμα 200 ίππους από τις 4.400 έως τις 6.000 σ.α.λ. και ροπή της τάξεως των 320 Nm από τις 1.500 έως τις 4.400 σ.α.λ. Στον τομέα της ανάρτησης, έχει γίνει χρήση πιο σφικτών αμορτισέρ και ελατηρίων με αποτέλεσμα το αμάξωμα να έχει έρθει 15 χλστ. πιο κοντά στο έδαφος. Παράλληλα, νέα είναι η γεωμετρία εμπρός με στόχο την αύξηση της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών, έχοντας κάνει και χρήση παχύτερων αντιστρεπτικών, ενώ στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το σύστημα XDS που προσομοιώνει τη λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού. Αντίστοιχα, αυξημένη είναι η ακαμψία του πίσω άξονα που διαθέτει ενσωματωμένη αντιστρεπτική. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι στον επιπλέον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η ενεργητική ανάρτηση Sport Select με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Παράλληλα, νέα είναι και η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνση με στόχο την καλύτερη αίσθηση και αμεσότητα. Τέλος, το Polo GTI θα διατίθεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG έξι σχέσεων, ενώ από το νέο έτος θα είναι δυνατή η αγορά του και με χειροκίνητο κιβώτιο, επίσης έξι σχέσεων.

Πως μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη; Ουσιαστικά, διαπιστώνεις ότι οι δεσμοί με το παρελθόν έχουν κοπεί. Δεν πρόκειται για ένα βελτιωμένο Polo, αλλά για μία εντελώς αναβαθμισμένη εκδοχή του, που πλέον έχει σημαντικές ομοιότητες με την αντίστοιχη έκδοση του Golf με τα χαρακτηριστικά GTI. Η χρηστικότητα του στην καθημερινότητα είναι αντίστοιχη με αυτή των μικρότερων εκδόσεων, χωρίς περιορισμό στην άνεση. Όταν όμως πατήσει κανείς απότομα το πεντάλ της βενζίνης, οι χαρακτήρας του αλλάζει δραματικά. Οι 200 ίπποι εκτοξεύουν το αμάξωμα των 1.355 κιλών και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση χρειάζονται μόλις 6,7 δευτερόλεπτα! Όπως σε όλους τους TSI, έτσι και εδώ η λειτουργία του είναι αυτή που κερδίζει τις εντυπώσεις. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή από χαμηλά, και συγκεκριμένα από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ επιταχύνει γραμμικά και χωρίς κομπιάσματα μέχρι το όριο περιστροφής του κοντά στις 7.000 σ.α.λ., με το βάθος του να είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του. Βέβαια, η δύναμη δεν έλειπε ούτε από τις προηγούμενες εκδόσεις του Polo GTI. Η ουσία κρύβεται πως αυτή μεταφέρεται στο δρόμο και η νεότερη καυτή εκδοχή του τα καταφέρνει εξαιρετικά! Το πλαίσιο αποδεικνύεται στιβαρό, αλλά και πολύ καλά ζυγισμένο. Η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη, ενώ το πίσω μέρος παραμένει ακλόνητο ακόμα και στις απότομες αλλαγές πορείας. Στα πολύ κλειστά κομμάτια, πιέζοντας το πεντάλ της βενζίνης, η τροχιά θα ανοίξει και παρόλο το σπινάρισμα διαπιστώνεις την τάση του εμπρός μέρους να κλείσει προς το εσωτερικό της στροφής. Κάτι για το οποίο ευθύνεται το XDS, αλλά και η δουλειά στη γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεν προβληματίζει στην καθημερινότητα, αλλά σε συνθήκες πίεσης στο δρόμο ή στην πίστα, δεν θα ακολουθήσει πάντα τις εντολές του οδηγού, με το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων να μοιάζει η πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για την περίσταση.

Το νέο VW Polo GTi εκτός από το ισχυρότερο που κατασκευάστηκε ποτέ, διακατέχεται πλέον από όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν καθιερώσει το Golf με τα ίδια χαρακτηριστικά. Μία κατασκευή ικανή να συνδυάσει ιδανικά την καθημερινή χρηστικότητα με τα σπορτίφ χαρακτηριστικά, επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί άκοπα πολύ γρήγορα, χωρίς όμως να είναι τόσο σκληροπυρηνική και επικοινωνιακή όσο τα Ford Fiesta ST και Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport. Στη χώρα μας αναμένεται τον Φεβρουάριο με τιμή που θα αγγίζει τα 21.500 ευρώ στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την πρόταση της VW._Π.Τ.

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: