13 Σεπ 2018

Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 T3

Ένα σχετικά μεγάλο SUV με ένα σχετικά μικρό κινητήρα δεν ακούγεται και ό,τι καλύτερο. Να όμως που η πράξη διαψεύδει τη θεωρία. 

Η επιτυχία της Volvo, ως ενός αναδυόμενου premium κατασκευαστή που δε χτυπάει απλώς την πόρτα των Γερμανών, αλλά έχει ήδη μπει για τα καλά στα χωράφια τους, είναι πως σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς ένα αρκετά ακριβότερο αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως όταν έχουμε να κάνουμε με μια μικρή αρχική έκδοση; Με τις μεγάλες σειρές 60 και 90 της εταιρείας δεν μπορείς να απαντήσεις εύκολα σε αυτό το ερώτημα, γιατί δεν υπάρχει μια τέτοια έκδοση. Στο νεοφερμένο XC40, όμως, αυτό το ερώτημα μπορεί πλέον να απαντηθεί, γιατί το μικρότερο SUV στην γκάμα του Σουηδού κατασκευαστή τροφοδοτείται πλέον από ένα νέο 1.500άρη βενζινοκινητήρα, ο οποίος μάλιστα συνεργάζεται στην προκειμένη περίπτωση με ένα χειροκίνητο κιβώτιο.

Ο νέος κινητήρας

Στα 91 χρόνια ιστορίας της εταιρείας, είναι η πρώτη φορά που η Volvo δημιουργεί έναν 3κύλινδρο κινητήρα. Ανήκει στην οικογένεια των Drive-E συνόλων και αποτελεί μια δημιουργία της εταιρείας, και όχι κάποιου εξωτερικού προμηθευτή. Μάλιστα, έχει προβλεφθεί η ενσωμάτωσή του στο μέλλον σε υβριδικά σύνολα («Twin Engine», όπως τα ονομάζει η σουηδική εταιρεία) που θα ακολουθήσουν. Πρόκειται λοιπόν για ένα υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο σύνολο άμεσου ψεκασμού 1.477 κ.εκ., το οποίο με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 2 ΕΕΚ αποδίδει 156 ίππους και 265 Nm ροπής, τιμή η οποία διατηρείται σταθερή από τις 1.850 έως τις 3.850 σ.α.λ. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων, ενώ την ερχόμενη χρονιά θα προσφέρεται το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, που έχουμε γνωρίσει σε άλλα μοντέλα της εταιρείας. Το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει έχει να κάνει με τον παραγόμενο ήχο. Δε μιλάμε για αυτόν που εισπράττει ο οδηγός στο εσωτερικό, μιας και η εξαιρετική ηχομόνωση δεν αφήνει να περάσουν στην καμπίνα κάποιοι ενοχλητικοί θόρυβοι, πέρα από έναν αυξημένο αεροδυναμικό θόρυβο από τους εξωτερικούς καθρέφτες σε ταχύτητες άνω των 140 χλμ./ώρα. Ακόμα και με ανοιχτά παράθυρα στήνεις αυτί, αλλά μάταια, μιας και δεν μπορείς να εντοπίσεις κανένα κροτάλισμα, ούτε καν εκείνη τη «βαριά» χροιά άλλων 3κύλινδρων συνόλων, πέρα από το σφύριγμα του τούρμπο. Η επόμενη έκπληξη έρχεται από το κιβώτιο. Αλήθεια, προσπαθούμε να θυμηθούμε πότε ήταν η τελευταία φορά που είχε πέσει στα χέρια μας ένα χειροκίνητο Volvo. Δεν ξέρουμε αν όντως έχουν βελτιωθεί τόσο πολύ οι Σουηδοί στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά αυτό το κιβώτιο είναι πολύ ωραίο. Αλλάζεις σχέσεις με ένα μόνο δάκτυλο, οι διαδρομές είναι μικρές και το κούμπωμα ακριβέστατο, ενώ αρκετά εύχρηστος είναι ο συμπλέκτης.

Τα σπουδαιότερα καλά νέα, όμως, προέρχονται από τον κινητήρα. Παρά το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1.568 κιλών, το νέο αυτό σύνολο τα καταφέρνει πολύ καλά. Επιδεικνύει μια απολαυστική ελαστικότητα στις χαμηλές σ.α.λ., ενώ λίγο πιο πάνω, γύρω στις 3.000 σ.α.λ., παρατηρείται ένα μικρό ξέσπασμα. Αυτό το τελευταίο δεν είναι διόλου ενοχλητικό, καθώς προσθέτει κάποια ζωντάνια στο όλο σύνολο, ειδικά μάλιστα όταν αρχίσεις τις συγκρίσεις σε σχέση με τον «ηλεκτρικό» 3κύλινδρο της BMW, ο οποίος επιδεικνύει μια απόλυτη γραμμικότητα χωρίς κανένα ίχνος ξεσπάσματος. Οι τιμές των επιδόσεων έρχονται να επιβεβαιώσουν τις εντυπώσεις, με τις τιμές των ρεπρίζ να είναι πολύ ικανοποιητικές για την 3η, την 4η και την 5η, οι οποίες έχουν μεγάλη σημασία για τις αστικές συνθήκες κίνησης, καθώς περιορίζουν τα αναγκαία κατεβάσματα. Με 6η το XC40 T3 μπορεί να διατηρεί μια ικανοποιητική μ.ω.τ. στο ταξίδι. Ούτως ή άλλως, εκεί το ενδιαφέρον εστιάζεται στην απολαυστική ποιότητα κύλισης, ανάγοντας το σουηδικό SUV σε έναν ιδανικό σύντροφο για μακρινές αποστάσεις. Την ανάρτηση ήδη από την πρώτη κιόλας στιγμή την έχουμε χαρακτηρίσει ως μαγικό χαλί, που, παρά τους 18άρηδες τροχούς, καταφέρνει να αντιμετωπίσει με μεγάλη αποτελεσματικότητα τη συντριπτική πλειονότητα των ανωμαλιών του εγχώριου οδικού δικτύου. Παρά την απουσία τετρακίνησης σε αυτήν την έκδοση, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά, και νιώθεις ότι μπορείς να περάσεις από τις γρήγορες καμπές με ασφάλεια και σιγουριά, αν και θα θέλαμε λίγο περισσότερο βάρος (ειδικά στο Dynamic πρόγραμμα λειτουργίας) από το άμεσο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο όμως δε διαθέτει τη συμμετοχικότητα και τη σπορτίφ αίσθηση κάποιων αντιπάλων (βλέπε Audi Q3, BMW X1), κάτι που δεν αποτελεί το πρωταρχικό ζητούμενο για όλους. Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό ισχύουν τα ίδια που έχουμε διαπιστώσει και από τις υπόλοιπες εκδόσεις. Παρά την έντονα σκουρόχρωμη ατμόσφαιρα, η ποιότητα και η εικόνα του εσωτερικού υποστηρίζουν απόλυτα τον premium χαρακτήρα.

Η μάχη ανάβει

Μέχρι τώρα τα SUV της Volvo συναγωνίζονταν τους αντιπάλους τους σε επίπεδο μεγάλων εκδόσεων. Το μικρότερο όμως XC40 ευτύχησε σχεδόν από την αρχή να εξοπλιστεί με ένα μικρότερο βενζινοκινητήρα, που αυξάνει κατακόρυφα την εμπορικότητά του χωρίς να αφαιρεί κάτι από τα πολύ ωραία χαρακτηριστικά του σουηδικού SUV, μιας και σχεδόν ποτέ δεν έχεις την αίσθηση ότι εξαναγκάζεσαι σε παραχωρήσεις οδηγώντας μια μικρή βασική έκδοση. Αν μάλιστα μπορούσαν να επισπεύσουν την παρουσίαση της αυτόματης έκδοσης (στοιχείο που εκτιμούν πολύ οι αγοραστές της συγκεκριμένης κατηγορίας), τότε το όλο σκηνικό θα φάνταζε ιδανικό.


ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ Η αρχική έκδοση Kinetic τιμάται στα 30.712 ευρώ, ενώ η έκδοση Momentum, που είχαμε στη διάθεσή μας, κοστίζει 33.310 ευρώ. Οι πλουσιότερες Inscription και R-Design ανεβαίνουν στα 37.054 και τα 37.283 ευρώ, αντίστοιχα. Ο εξοπλισμός της έκδοσης Kinetic είναι αρκετά ικανοποιητικός, μιας και σε αυτόν συμπεριλαμβάνονται: ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, η κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών του Sensus, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, επτά αερόσακοι και ένα πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού με αυτόνομο φρενάρισμα (City Safety), που αναγνωρίζει ακόμα και τη νύχτα, εκτός από οχήματα και πεζούς, ποδηλάτες και μεγάλα ζώα, σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο (run-off mitigation), αλλά και σύστημα αποφυγής εκτροπής στο αντίθετο ρεύμα και σύγκρουσης με αντιθέτως διερχόμενο όχημα (oncoming lane mitigation). H πλουσιότερη έκδοση Momentum, που είχαμε στη διάθεσή μας και θεωρούμε ότι υποστηρίζει καλύτερα το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, διαθέτει επιπλέον: τροχούς 18 ιντσών, αναβαθμισμένο ηχοσύστημα, τα προγράμματα λειτουργίας (drive modes), υποβοήθηση στάθμευσης, υπηρεσίες τηλεματικής (Volvo on call), αυτόματο κλιματισμό με σύστημα cleanzone και διπλό δάπεδο στο χώρο αποσκευών. Παράλληλα όμως, εκτός από το Τ3, η γκάμα του XC40 έχει εμπλουτιστεί και με άλλες εκδόσεις. Η βενζινοκίνητη Τ4 των 190 ίππων ξεκινάει από τα 36.824 ευρώ με στάνταρντ αυτόματο κιβώτιο, ενώ η προσθήκη τετρακίνησης ανεβάζει το κόστος στα 42.724 ευρώ. Επίσης, προσφέρεται η 2λιτρη πετρελαιοκίνητη έκδοση των 150 ίππων, η οποία ξεκινάει από τα 35.193 ευρώ, ενώ, με την προσθήκη αυτόματου κιβωτίου και τετρακίνησης, το κόστος ανεβαίνει στα 37.600 και τα 43.360 ευρώ, αντίστοιχα.


ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ /ΕΙΚΟΝΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ/ΧΩΡΟΙ /ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ /ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ


Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
  • Volvo XC 40
Ετικέτες: