ΑΠΟΨΕΙΣ

Ευτυχία, με Έψιλον κεφαλαίο

Σε πρόσφατη επίσκεψή μας στην ΕΚΚΑ-Αυτοκίνητα (Λεωφόρος Κηφισίας), πήραμε γεύση από την νέα Ε-Class.

Αυτοκίνητο ορόσημο για την ιστορία της Mercedes Benz. Χρόνια τώρα αποτελεί την σταθερή προτίμηση ενός ιδιαίτερου αγοραστικού κοινού πολυτελών αυτοκινήτων, που δεν θα αρκεστεί σε ένα σχετικά μικρό σεντάν αλλά και δεν επιθυμεί να κάνει x-large εμφανίσεις με την ναυαρχίδα της εταιρείας S-Class. Είτε αυτοί είναι λόγοι μέτρου ή συνήθειας, σίγουρα ένας ιδιοκτήτης E-Class είναι από τους πλέον απαιτητικούς πελάτες της αυτοκίνησης, παγκοσμίως. Οι κατά τόπους αγορές και η διαφορετικότητα των πελατών της ποικίλουν σε τέτοιο βαθμό που ίσως δεν καλύπτει κανένα άλλο αυτοκίνητο παραγωγής.

Από διπλωμάτες στο κέντρο της Αφρικανικής Ηπείρου έως επιχειρηματίες στο financial district του Λονδίνου. Τα πολλά ακούραστα χιλιόμετρα ίσως η σημαντικότερη πτυχή μίας τέτοιας αγοράς, συνδυασμένα με περίσσεια πολυτΕλεια!

Η ολόφρεσκη Ε στεκόταν κάπως συνεσταλμένη μέσα στην μαύρη φορεσιά της, μην αποκαλύπτοντας στο μέσο αγοραστή τις αρχοντικές καταβολές της. Μόνο αν πλησιάσετε κοντά της θα αντιληφθείτε ότι δεν πρόκειται για την "μικρή" της αδελφή τη C-Class. Μπαίνοντας μέσα τα πράγματα ξεδιπλώνονται στην πραγματική τους διάσταση, με άπλετο χώρο γύρω από κάθε επιβάτη και, φυσικά, άψογη εργονομία. Άνεση κι ανεξαρτησία πάνε χέρι-χέρι αφού ακόμη και οι κεντρικοί αεραγωγοί του κλιματιστικού, στο ύψος της κονσόλας, είναι τρεις για κάθε επιβάτη. Αν προσθέσουμε τους υπόλοιπους ανέρχονται σε τουλάχιστον δεκαπέντε ανεξάρτητους αεραγωγούς καμπίνας! Η ποιότητα του κλιματισμού είναι επιπέδου πολυτελών δημιουργιών όπως της Bentley και των Jaguar, δημιουργώντας μία πολύ ευχάριστη ατμόσφαιρα. Φωτισμός, διάκοσμος και αίσθηση πολυτέλειας λοιπόν. Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας του ευ ζην, υποστηρίζεται εξαίσια από το εκπληκτικό πλαίσιο, αντάξιο του ένδοξου παρελθόντος της Mercedes, με ποιότητα κύλισης υπεράνω κριτικής, κρατώντας έναν πέμπτο άσσο στο μανίκι αν κάποιος προσθέσει την αερανάρτηση. Κόστος που προσωπικά θα ήθελα να καλύψω ώστε να αισθάνομαι ότι πετάω πάνω από τους δρόμους της Ελληνικής αθλιότητας. Η ήρεμη καμπίνα, κύριο γνώρισμα ακόμη και των μικρότερων μοντέλων της εταιρίας, παραμένει πολύ ήσυχη παρά το θορυβώδες αστικό περιβάλλον, μάλιστα σε βαθμό που χαλαρώνουν οι φωνητικές χορδές των επιβαινόντων αφού μπορούν να επικοινωνούν χαμηλόφωνα... 

Οι κατακτήσεις των πρόσφατων Mercedes-Benz στον τομέα της οδηγικής αίσθησης, χωρίς να επιβαρύνουν την ηρεμία της αποστασιοποίησης από εξωτερικούς παράγοντες, είναι κάτι πραγματικά άξιο θαυμασμού. Οι επιβάτες κυριολεκτικά και μεταφορικά ταξιδεύουν ενώ ο οδηγός έχει μία απόλυτα διάφανη αίσθηση των χειριστηρίων και του αποτελέσματος αυτών αλλά παραμένει ανενόχλητος στις επιλογές του και δεν γίνεται δέσμιος τους. Ο ιδιαίτερος αυτός ισορροπημένος συνδυασμός δίνει απόλυτη σιγουριά αλλά και μία πρωτόγνωρη ελαφρότητα κατεύθυνσης για παραδοσιακή Mercedes.

Με τον ομολογουμένως γεμάτο δίλιτρο turbo-diesel οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές για ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα, (5μ), οπότε φαντάζεστε πως αυτές θα εξυψώνονταν με μια επιλογή ενός V8, διπλά υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Το πλαίσιο δείχνει να αντέχει πολλά άλογα εξάλλου, χωρίς νεύρο αλλά με χάρη, όταν ακόμη κι αυτός ο βασικός κινητήρας πετρελαίου προσφέρει ζωντάνια στον πίσω άξονα. Όλα αυτά συνδυασμένα αρχοντικά με την δυνατότητα ημι-αυτόνομης οδήγησης, ίσως της καλύτερης έως τώρα, προσδίδουν μία ποιοτική μετακίνηση με προορισμούς πέρα από τα σύνορα μίας χώρας.

Οι δυνατότητες εξατομίκευσης και πακέτων εξοπλισμού αμέτρητες και καλοπροαίρετες για ένα τόσο σημαντικό μοντέλο. Δεν θα πέσω στην παγίδα να απαριθμήσω αυτές τις εξαίσιες ποιοτικές και μοντέρνες επιλογές αλλά θα σας πω ότι κινούνται σε τρεις βασικούς τεχνολογικούς άξονες, στην άνεση, στις επιδόσεις και τέλος στην ασφάλεια που, ως γνωστόν πια, η Mercedes έχει κάνει τα πιο σημαντικά και ουσιαστικά βήματα. Η ημιαυτόνομη οδήγηση πάντως είναι μία νέα αίσθηση, κάπως άβολη, αλλά με τον τρόπο που υλοποιείται στην E-Class ο οδηγός νιώθει σαν μέσα σε ένα αφράτο πάπλωμα τον χειμώνα, άνετα προστατευμένος. Καλό θα είναι βέβαια οι επιλογές εξοπλισμού ασφάλειας να περιοριστούν ως ένα βαθμό στην ενδοχώρα μας αφού βασίζονται εν πολύς σε οπτικά σημάδια επί του οδοστρώματος, αλλά και στην "λογική" της τάξης των υπόλοιπων οχημάτων στους δρόμους, κάτι που δυστυχώς απουσιάζει.

Κλείνοντας, ο εξοπλισμός που κρίνεται απαραίτητο για το μοντέλο E-Class είναι τα εξελιγμένα φώτα LED, η αερανάρτηση, η οπτικοακουστική στάθμευση, το mirror-link για την κινητή τηλεφωνία, τα κλιματιζόμενα καθίσματα άνεσης, και ίσως μεγάλες ζάντες αλουμινίου ώστε να δέσει η εικόνα του αυτοκινήτου εξωτερικά, για μία πλήρη, διαχρονική αγορά.

Καθόλου τυχαίο τελικά που η λέξη ευτυχία ξεκινάει από το Ε._ Κ.Α.Σινόπουλος

 

Σχόλια