16 Ιαν 2019

Ford και VW θέλουν μεγαλύτερο όγκο παραγωγής επαγγελματικών οχημάτων σε Τουρκία και Πολωνία

Στόχος των δύο συμμάχων είναι η εξοικονόμηση κεφαλαίων, αλλά και η απελευθέρωση «χώρου» στα εργοστάσιά τους στη Δ. Ευρώπη στα οποία θα κατασκευάζονται mainstream μοντέλα, καθώς και ηλεκτρικά.

VW Transporter T6

Μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις που αφορούν στη σύναψη μιας παγκόσμιας συμμαχίας ανάμεσα στις δύο εταιρείες, το νήμα των επερχόμενων εξελίξεων σχετικά με το περιεχόμενο της συνεργασίας τους αρχίζει σιγά-σιγά να ξετυλίγεται. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν σήμερα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, η Ford είναι πολύ πιθανόν να κατασκευάσει επαγγελματικά vans μεσαίου και μεγάλου μεγέθους για λογαριασμό της VW στην Τουρκία, με τη γερμανική εταιρεία να παράγει μικρότερα οχήματα του είδους στην Πολωνία.

Ο CEO του VW Group, Herbert Diess, δήλωσε ότι το εργοστάσιο της Ford στην Τουρκία που κατασκευάζει τις van εκδόσεις του Transit είναι «μια επιλογή» για το «δικό» της Transporter.

Μια τέτοια κίνηση σημαίνει, αφενός ότι η VW επιθυμεί να μεταφέρει την παραγωγή του Transporter από το Ανόβερο της Γερμανίας στην Τουρκία, αφετέρου ότι η επόμενη γενιά του θα «μετακομίσει» σε πλατφόρμα της Ford χρησιμοποιώντας παράλληλα και τους κινητήρες της τελευταίας.

Όπως ανακοινώθηκε, για όλες τις παραπάνω εξελίξεις, η VW βρίσκεται σε συζητήσεις με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο Ανόβερο σχετικά με την επερχόμενη, όπως όλα μαρτυρούν, αλλαγή «τοποθεσίας».

Σύμφωνα με την Handelblatt, η VW θα συνεχίσει να κατασκευάζει τις επιβατικές εκδόσεις του Τ6 στο Ανόβερο, με τις αμιγώς επαγγελματικές να μεταφέρονται στην Τουρκία. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο υπάρχον σχεδιασμός της VW περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή ενός νέου, compact van που θα αντικαταστήσει τόσο το Caddy, όσο και το Transit Connect, το οποίο θα χρησιμοποιεί κινητήρες του ομίλου VW και θα παράγεται στο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας στην Πολωνία. Εκεί όπου «γεννιέται» σήμερα το Crafter.

Η Ford, από τη μεριά της, θα κατασκευάσει ένα μεσαίο pick-up για να αντικατασταθεί το VW Amarok, που θα πωλείται παράλληλα με το νέο Ford Ranger που θα δούμε το 2022. Αμφότερα, θα πωλούνται σε Ευρώπη, Νότια Αμερική και Αφρική, ανέφεραν οι δύο εταιρείες, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται η τοποθεσία παραγωγής τους.

Η Ford κατασκευάζει επί του παρόντος το ευρωπαϊκό Ranger στη Νότιο Αφρική.

«Όσο περισσότερη παραγωγή έχουμε στις χώρες χαμηλού κόστους τόσο το καλύτερο. Και φυσικά η Τουρκία και η Πολωνία είναι και οι δύο πολύ ανταγωνιστικές», δήλωσε ο CEO της VW Commercial Vehicles, Thomas Sedran._X.A.