06 Οκτ 2018

Η γαλλική κυβέρνηση πιέζει την εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία για άμεση «στροφή» προς την ηλεκτροκίνηση

Ο Patrick Pelata, ο πρώην Εκτελεστικός Διευθυντής και της Renault, θα είναι αυτός που θα διαμορφώσει ύστερα από εντολή του Προέδρου της Γαλλίας, Emanuel Macron, ένα σαφή και λεπτομερή οδικό χάρτη για την άμεση μετάβαση της  γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση.

Carlos Ghosn - Emmanuel Macron

Η κυβέρνηση της Γαλλίας έχει στο πρόσφατο παρελθόν δηλώσει ουκ ολίγες φορές ότι η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία οφείλει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του… πυρός σε σχέση με τις νέες τεχνολογίες. Και δη σε εκείνες που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Μάλιστα, όπως έχει ήδη ξεκαθαρίσει ο Πρόεδρος της χώρας, Emmanuel Macron, ένας από τους βασικότερους στόχους της κυβέρνησής του είναι «η ανάπτυξη αυτοματοποιημένων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους μεταξύ του 2020 και του 2022».

Θέλοντας να κάνει τις υποσχέσεις του πράξεις, από την περασμένη ήδη χρονιά ο Macron ανέθεσε στην Anne-Marie Idrac την κατάρτιση ενός σύγχρονου νομικού πλαισίου για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης της αυτόνομης οδήγησης. Μάλιστα, μόλις την περασμένη εβδομάδα η Γαλλία ψήφισε νόμο - βασιζόμενη στις εισηγήσεις Anne-Marie Idrac - o οποίος θα επιτρέψει τη δοκιμή αυτόνομων οχημάτων χωρίς οδηγό σε συγκεκριμένους δημόσιους δρόμους της Γαλλίας.

Μόλις πριν λίγες μέρες δε, ο Emmanuel Macron συναντήθηκε με ηγέτες της βιομηχανίας την παραμονή των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού συζητώντας μαζί τους λύσεις που σχετίζονται με τη μείωση των εκπομπών, συμπεριλαμβανομένης και τη θέσπισης χρηματικών μπόνους από τις εταιρείες για την απόσυρση των παλιών ρυπογόνων οχημάτων από τους δρόμους της χώρας και την αντικατάστασή τους με νέα.

Σήμερα, η γαλλική προεδρία πραγματοποιεί ένα ακόμα βήμα για τη στροφή της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας προς τους βασικούς πυλώνες της νέας εποχής: την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Επικεφαλής του νέου αυτού εγχειρήματος τίθεται, αυτή τη φορά, ο Patrick Pelata, ο οποίος καλείται να καταρτίσει ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο που θα εξασφαλίσει ότι η γαλλική βιομηχανία μπορεί να συμβαδίσει με τους ευρωπαίους και ασιάτες ανταγωνιστές της στους παραπάνω δύο τομείς. Μάλιστα, το σχέδιο αυτό θα πρέπει να είναι έτοιμο ώστε να παρουσιαστεί τον προσεχή κιόλας Φεβρουάριο.

«Ο Πρόεδρος Macron δεν θέλει να πάρει στα χέρια του άλλη μία έκθεση, αλλά συγκεκριμένες προτάσεις για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας της Γαλλίας σε σχέση με τις νέες λύσεις κινητικότητας. Αναμένει ότι η βιομηχανία και η PFA, ένα γαλλικό λόμπι από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, θα συνεργαστούν. Και προφανώς ο Πρόεδρος επιθυμεί να κινηθούν γρήγορα».

Η Patrick Pelata θα έχει στο πλευρό του στο νέο αυτό project που του ανετέθη από τον Πρόεδρο της χώρας, τον Xavier Mosquet, τον CEO της Boston Consulting Group, ο οποίος ηγήθηκε μιας ομάδας συμβούλων του πρώην Πρόεδρου των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, προκειμένου να καταρτίσουν το γνωστό πλέον - και επιτυχημένο, όπως απεδείχθη - σχέδιο διάσωσης της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας στην κρίση του 2009.

Αξίζει να αναφέρουμε πως ο Patrick Pelata ήταν ο Νο 2 στη Renault, μετά τον Carlos Ghosn φυσικά, από το 2008 έως το 2011, όταν και εγκατέλειψε τη θέση του Chief Operating Officer._X.A.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Carlos Ghosn - Emmanuel Macron
  • Patrick Pelata